Citat:
Ursprungligen postat av
hjaelploskille
Återigen, som jag och andra försöker förklara: alla människor är värda lika mycket utifrån parametrar som de inte kan styra, som hudfärg, etnicitet, kön, sexualitet. Det är vad allas lika värde handlar om.
Och nej, min fråga handlade om varför man lägger demonstrationsansvaret på feminister och inte på högern. Det har du inte svarat på. Ironiskt att du påstår att det är jag som inte begriper skriven text hahaha
Men hörrö tjockis!
Det är vad man säljer in det med, men det funkar inte ens på den grundläggande nivån.
Som någon redan förklarat för dig, så är hela floskeln från början en felöversättning från FNs mänskliga rättigheter, men används av wokepartister i Sverige som ett mantra, på en väldigt barnslig nivå.
Som vuxen borde man ha vuxit ur det där, men svensken fastnar gärna i barndom, och det är också därför offermentaliteten är väldigt mycket större här än i Jemen, Somaliland, Afghanistan, Iran, Pakistan, Bangladesh eller andra ställen, där man på riktigt har något att gnälla för.
Det är av samma anledning vi sticker ut i World Values Survay som extremt land. Det var därför Sverige var mest drabbat under metoo och det är därför sosseriet lägger så ofantligt många miljarder på att Sverige ska framstå som humanitär stormakt.
Men samtidigt kan offra femtontusen av våra egna i Covid, när våra grannländer inte ens offrat tusen.
Lyssna noga nu, för jag säger detta bara en gång.
Ingen människa är lika mycket värd.
Vore vi det, fanns det aldrig incitament för någon att försöka göra eller bli bättre.