2021-07-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugdish
En kriminell missbrukare blir dödad av en vit polis och varenda feministfitta skriker sig hes över blm.

En svensk polis blir mördad av en kriminell troligen icke svensk. Inte ett ljud bland feministiska kretsar.

Förklara för mig hur ni resonerar.

Blue Lives Matter.

Det är så dom funkar, signalerna går bara åt ett håll. Måste va nåt fel vid födseln eller nåt... Kanske borde sätta dessa i elektriska stolar och chocka dom till att bli friska igen?

Eller kanske behöver dom en redig jävla monsterdos av psykadeliska svampar så dom kan med hjälp av hjärnans plasticitet och psilocybinet växa ut några fler nervändor som kan koppla samman deras separata trasiga hjärnor för ett mer komplett tänkande.
Citera
2021-07-11, 14:00
Medlem
Svaret är väl att de tror att babben var uppväxt i en socioekonomisk utsatt miljö, där vita tryckt ner honom hela livet. Hans karriärsval att bli gangster är således rika vita svennemäns fel.

Som feministen Dan Eliasson sa: Visst tänker man lite på offret, men föreställ er vad den stackars oskyldiga mördaren gått igenom, vilket liv den lilla pojkvaskern måste ha haft, handhjärta till honom och hans familj.

Att en polis är skjuten är lite skitsamma, särskilt när han var en vit man. Vita män har bättre betalt ändå och att bli skjuten har lite med jobbet att göra liksom. Skulle varit intressant om det var den där knäböjande BLM snutkvinnan som fick pistolen uppkörd i anus. Men troligen är det väl den vite polischefsmannens fel då. De finns alltid ett sätt att trixa med halmgubbar och annat, feministvänstern har kontroll över media.
Citera
2021-07-12, 10:30
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Tror de är rädda för båda grejer. Då rasist, nationalist/patriot är skällsord i Sverige.
I andra länder t ex USA är det tvärtom. Har vänner där som är stolta nationalister/patrioter och självklart ser de ner på de svarta, latinos osv. Inget konstigt alls. Det är inte ens fult.

Jo, men det komiska med feminister är att de är extremt etnicitet-centrerade när de "vinner mark" i sin feministiska kamp. Vita män ger dem den trygghet och det gensvar de behöver för att slå vilt åt vita mäns håll. När de sitter dagarna i ända och offentligt gnäller om sin förtryckare. Som om det vore möjligt om de verkligen var förtryckta.
Man behöver inte oroa sig över allt det sjuka som araber och svarta sysslar med när de utmanas i sina normer och tänkesätt. Sanningen är att de älskar och koketterar inom den privilegierade situation som vita skapat. Därför ville ingen vänsterfitta åka till Afghanistan när Nya Tider tog #skickamigistället på allvar. Vem fan skulle bry sig om deras kackel där eller lyssna på dem? De skulle bli våldtagna och sönderslagna inom en vecka. Detta är de väl medvetna om. Man vill ha tryggheten att kritisera och veta att inte så mycket hemskt kommer hända.
Rasist-grejen blir mer en bekväm ursäkt för något man ändå inte orkar eller vill. Främlingarna är ju inte som oss.
Senast redigerad av -GG 2021-07-12 kl. 10:33.
Citera
2021-07-12, 17:30
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Jag svarade ju på frågan när jag skrev att jag inte behöver köra ole dole doff mellan dem. Trodde det var klart för dig vem jag valde men jag får väl hålla din hand genom hela konversationen: jag väljer Engla. Det säger dock inget om allas lika värde eftersom de är värda lika mycket utifrån tidigare nämnda parametrar. Så nej, du vet faktiskt inte vad du pratar om. Du har fastnat för "en mördare ska inte behandlas lika väl som ett offer" och du har inbillat dig att allas lika värde handlar om att Anders Eklund och Engla ska ses som två likvärdiga individer oavsett vad och att man inte får säga att den ena är ett svin medan den andra inte är det. Du är fast i denna sandlåda och trots att det är flera i tråden som försöker hjälpa dig att upphöja din förståelse så går det inte fram.

Det blev för övrigt fel i ditt inlägg eftersom du fick med mitt sista stycke som ett citat utan att svara på det.
Ja, och i och med det har du entydigt förklarat att du inte alls tycker att alla människor är lika mycket värda, din sopp.
Dubbla måttstockar är det vi kallar för hyckleri och kognitiv dissonans är t.ex när du kan tycka att två helt motstående argument kan vara sanna samtidigt.

Ett av de vänsterblivnas största misstag, om du frågar mig.
De andra två är att man inte respekterar äganderätten eller människors fria vilja och att kollektivet "alltid" går före individen.

Du är en klassisk godhetsknarkare och vad du än fördömer för andra, är okej om du själv gör det.
Och du, din fråga var exakt samma som min fråga före den till dig och jag besvarade den faktiskt.
Det är inte mitt problem att du inte begriper skriven text.
Senast redigerad av GaylordYanker 2021-07-12 kl. 17:33.
Citera
2021-07-12, 22:01
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Ja, och i och med det har du entydigt förklarat att du inte alls tycker att alla människor är lika mycket värda, din sopp.
Dubbla måttstockar är det vi kallar för hyckleri och kognitiv dissonans är t.ex när du kan tycka att två helt motstående argument kan vara sanna samtidigt.

Ett av de vänsterblivnas största misstag, om du frågar mig.
De andra två är att man inte respekterar äganderätten eller människors fria vilja och att kollektivet "alltid" går före individen.

Du är en klassisk godhetsknarkare och vad du än fördömer för andra, är okej om du själv gör det.
Och du, din fråga var exakt samma som min fråga före den till dig och jag besvarade den faktiskt.
Det är inte mitt problem att du inte begriper skriven text.

Återigen, som jag och andra försöker förklara: alla människor är värda lika mycket utifrån parametrar som de inte kan styra, som hudfärg, etnicitet, kön, sexualitet. Det är vad allas lika värde handlar om.

Och nej, min fråga handlade om varför man lägger demonstrationsansvaret på feminister och inte på högern. Det har du inte svarat på. Ironiskt att du påstår att det är jag som inte begriper skriven text hahaha
Citera
2021-07-12, 22:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Återigen, som jag och andra försöker förklara: alla människor är värda lika mycket utifrån parametrar som de inte kan styra, som hudfärg, etnicitet, kön, sexualitet. Det är vad allas lika värde handlar om.

Och nej, min fråga handlade om varför man lägger demonstrationsansvaret på feminister och inte på högern. Det har du inte svarat på. Ironiskt att du påstår att det är jag som inte begriper skriven text hahaha
Men hörrö tjockis!
Det är vad man säljer in det med, men det funkar inte ens på den grundläggande nivån.

Som någon redan förklarat för dig, så är hela floskeln från början en felöversättning från FNs mänskliga rättigheter, men används av wokepartister i Sverige som ett mantra, på en väldigt barnslig nivå.

Som vuxen borde man ha vuxit ur det där, men svensken fastnar gärna i barndom, och det är också därför offermentaliteten är väldigt mycket större här än i Jemen, Somaliland, Afghanistan, Iran, Pakistan, Bangladesh eller andra ställen, där man på riktigt har något att gnälla för.
Det är av samma anledning vi sticker ut i World Values Survay som extremt land. Det var därför Sverige var mest drabbat under metoo och det är därför sosseriet lägger så ofantligt många miljarder på att Sverige ska framstå som humanitär stormakt.
Men samtidigt kan offra femtontusen av våra egna i Covid, när våra grannländer inte ens offrat tusen.

Lyssna noga nu, för jag säger detta bara en gång.

Ingen människa är lika mycket värd.
Vore vi det, fanns det aldrig incitament för någon att försöka göra eller bli bättre.
Citera
2021-07-12, 23:13
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Men hörrö tjockis!
Det är vad man säljer in det med, men det funkar inte ens på den grundläggande nivån.

Som någon redan förklarat för dig, så är hela floskeln från början en felöversättning från FNs mänskliga rättigheter, men används av wokepartister i Sverige som ett mantra, på en väldigt barnslig nivå.

Som vuxen borde man ha vuxit ur det där, men svensken fastnar gärna i barndom, och det är också därför offermentaliteten är väldigt mycket större här än i Jemen, Somaliland, Afghanistan, Iran, Pakistan, Bangladesh eller andra ställen, där man på riktigt har något att gnälla för.
Det är av samma anledning vi sticker ut i World Values Survay som extremt land. Det var därför Sverige var mest drabbat under metoo och det är därför sosseriet lägger så ofantligt många miljarder på att Sverige ska framstå som humanitär stormakt.
Men samtidigt kan offra femtontusen av våra egna i Covid, när våra grannländer inte ens offrat tusen.

Lyssna noga nu, för jag säger detta bara en gång.

Ingen människa är lika mycket värd.
Vore vi det, fanns det aldrig incitament för någon att försöka göra eller bli bättre.

Vi får vara oense helt enkelt. Du verkar i alla fall ha lyft ditt tankesätt från det simpla "Engla är värd mer än Anders Eklund" vilket jag applåderar.

Men angående topic, vad tycker du om att högern inte demonstrerar i samband med denna händelse? Håller du med om att det är ett gyllene tillfälle? Kort inför val, gemene man fördömer mordet, man kan göra kopplingar till immigrationspolitiken osv. Vad tycker du om att demonstrationsansvaret i tråden istället läggs på feminister?
Citera
2021-07-12, 23:26
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:

Akta dig så att du inte får feministerna efter dig, de säger att allt ont beror på den vite mannen.
Sanningen dock att den vite mannen har utvecklat vårt samhälle till vad det är idag, vetenskapen har drivits av den vite mannen.
Citera
2021-07-13, 01:32
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vi får vara oense helt enkelt. Du verkar i alla fall ha lyft ditt tankesätt från det simpla "Engla är värd mer än Anders Eklund" vilket jag applåderar.

Men angående topic, vad tycker du om att högern inte demonstrerar i samband med denna händelse? Håller du med om att det är ett gyllene tillfälle? Kort inför val, gemene man fördömer mordet, man kan göra kopplingar till immigrationspolitiken osv. Vad tycker du om att demonstrationsansvaret i tråden istället läggs på feminister?
Försöker du fortfarande projicera ditt korkade svar på mig?
Det var jag som ställde frågan först, ditt ägg.

Och du, om du skulle få för dig att jag nånsin skulle söka acceptans eller samtycke av dig, som helt uppenbart verkar ha någon sorts efterbliven och bakvänd synapsordning i skallen, tror du fel.
Jag tycks ha lyft?
Tror du jag stått och gungat i de här frågorna en enda gång de senaste 25 åren eller?

Ungefär så länge har högern försökt varna för den utveckling vi har nu och lika länge har ni vänsterblivna försökt misstänkliggöra alla som försökt höja sina röster.
Nu är inte högern såna som kastar sten, kastar kemikalier på polishästar eller hugger poliser med spott och kniv, men de senaste fem åren kan inte ens vänsterpatrasket undgå att se att hela landet faller i bitar.

Feministerna är de sista som fortfarande inte medget att det där "Refugees Welcome" kanske inte var världens bästa idé?
Lite "Taharrush" kanske man kan stå ut med, men när det skjuts varje dag och småbarn pissas i munnen, blir det snart svårt för dem också att hålla käften.

Det är vad tråden handlar om.
När de tar sitt ansvar, om det överhuvudtaget är möjligt.
Citera
2021-07-13, 03:31
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Försöker du fortfarande projicera ditt korkade svar på mig?
Det var jag som ställde frågan först, ditt ägg.

Och du, om du skulle få för dig att jag nånsin skulle söka acceptans eller samtycke av dig, som helt uppenbart verkar ha någon sorts efterbliven och bakvänd synapsordning i skallen, tror du fel.
Jag tycks ha lyft?
Tror du jag stått och gungat i de här frågorna en enda gång de senaste 25 åren eller?

Ungefär så länge har högern försökt varna för den utveckling vi har nu och lika länge har ni vänsterblivna försökt misstänkliggöra alla som försökt höja sina röster.
Nu är inte högern såna som kastar sten, kastar kemikalier på polishästar eller hugger poliser med spott och kniv, men de senaste fem åren kan inte ens vänsterpatrasket undgå att se att hela landet faller i bitar.

Feministerna är de sista som fortfarande inte medget att det där "Refugees Welcome" kanske inte var världens bästa idé?
Lite "Taharrush" kanske man kan stå ut med, men när det skjuts varje dag och småbarn pissas i munnen, blir det snart svårt för dem också att hålla käften.

Det är vad tråden handlar om.
När de tar sitt ansvar, om det överhuvudtaget är möjligt.

Jo, fast diskussionen gällande varför det ligger på feministerna att anordna en demonstration för en död polis som sköts ihjäl av en somalier (?) går hand i hand med TS. Särskilt när det finns gott om grupperingar i samhället i vars agenda det ligger att ordna en sådan demonstration.

Och jag tycker att du har lyft, du gick från ett hjärndött "en mördare är värd mer än sitt offer"-resonemang till att kunna se bortom det.
Citera
2021-07-14, 11:39
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jo, fast diskussionen gällande varför det ligger på feministerna att anordna en demonstration för en död polis som sköts ihjäl av en somalier (?) går hand i hand med TS. Särskilt när det finns gott om grupperingar i samhället i vars agenda det ligger att ordna en sådan demonstration.

Och jag tycker att du har lyft, du gick från ett hjärndött "en mördare är värd mer än sitt offer"-resonemang till att kunna se bortom det.
Kan de ordna en emot rasism när en grupp HVB-hemsbor gruppvåldtar en rullstolsbunden flicka, eller en "nekad" knivhugger en mor och en son på IKEA för att "samhället" vill skicka hem dem, så kan man etablera ett logiskt mönster som går ut på att det de säger sig stå för, i princip är det motsatta mot den empiri som finns..
Citera
2021-07-14, 19:12
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surethingbabydoll
Det låter ganska logiskt faktiskt. Mer logiskt än att han skulle våga skjuta en polis bara sådär.
Varför skulle han inte våga det? Det kommer sluta med meriterande två års ungdomsvård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in