2021-07-02, 13:24
Medlem
busknegers avatar
Hej på er, jag är ute efter att köpa ett befintligt aktiebolag inom bilhandel och de ska vara med lite siffror för att starta upp snabbt och enkelt. Vet någon hur de funkar att köpa ett befintligt? Vart hittar jag bolag till salu?
Citera
2021-07-02, 13:26
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buskneger
Hej på er, jag är ute efter att köpa ett befintligt aktiebolag inom bilhandel och de ska vara med lite siffror för att starta upp snabbt och enkelt. Vet någon hur de funkar att köpa ett befintligt? Vart hittar jag bolag till salu?
Felpost. Jag skulle läst TS bättre...
Citera
2021-07-02, 13:30
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Att köpa ett befintligt AB kan vara svårt. Speciellt när det kommer till värdering.
Jag kan inte bilhandel. Finns det någon fördel att ta över befintligt istället för att starta nytt? Vill du ha "historik" för AB så att det inte ser nystartat ut så köp ett lagerbolag.
Citera
2021-07-02, 13:40
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Vill du köpa ett tomt bolag med historik, eller vill du köpa ett bolag med en pågående rörelse?
Citera
2021-07-02, 15:10
Medlem
busknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Att köpa ett befintligt AB kan vara svårt. Speciellt när det kommer till värdering.
Jag kan inte bilhandel. Finns det någon fördel att ta över befintligt istället för att starta nytt? Vill du ha "historik" för AB så att det inte ser nystartat ut så köp ett lagerbolag.

Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vill du köpa ett tomt bolag med historik, eller vill du köpa ett bolag med en pågående rörelse?

Ett bolag inom bilhandel med historik för då är det lättare att få lagerfinansiering och samarbete med banker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in