2021-11-04, 16:39
Medlem
Ser att både FAEHNDRICH och VAN DER GRAAFF kommer till den svenska skidpremiären i Gällivare. Kul och ett gott betyg till de svenska sprintdamerna. Utländska åkare söker sig gärna till de lopp där konkurrensen är störst.
Citera
2021-11-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X
Ser att både FAEHNDRICH och VAN DER GRAAFF kommer till den svenska skidpremiären i Gällivare. Kul och ett gott betyg till de svenska sprintdamerna. Utländska åkare söker sig gärna till de lopp där konkurrensen är störst.
Fem schweiziska herrar anmälda också, bl.a. Cologna. Utöver Cologna har för övrigt även både Van der Graaff och Hediger meddelat att de lägger av efter denna säsongen.
Citera
2021-11-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ms-X

Vart hittar ni vilka som är anmälda?
Citera
2021-11-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easl003
Vart hittar ni vilka som är anmälda?
Här.
Senast redigerad av bzo 2021-11-04 kl. 20:48.
Citera
2021-11-05, 19:42
Medlem
Alkibiadess avatar
JVM och U23-VM kommer gå i norska Lygna. Få se om de kommer fixa det med tanke på alla karantäner de håller på att och kommer att införa.
Citera
2021-11-05, 19:44
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
JVM och U23-VM kommer gå i norska Lyngna. Få se om de kommer fixa det med tanke på alla karantäner de håller på att och kommer att införa.
Läste att NRK kommer producera tävlingarna och det var det som fällde avgörandet.
Citera
2021-11-05, 20:29
Medlem
Japans landslag satsar på Gällivarepremiären också ser jag.
Citera
2021-11-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Läste att NRK kommer producera tävlingarna och det var det som fällde avgörandet.
Det blir kanske ytterligare ett publikfritt mästerskap då. Lite trist för de tävlande kanske, men dom är nog ändå väldigt glada över att få tävla.
Citera
2021-11-07, 15:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Delar av Piteå körde träningstävling i Kiruna (idag?). Fina snöförhållanden med minus i norr vad det verkar. Team Svenska Spel Falun på läger i Bruksvallarna ett par dagar med start imorgon.
Citera
2021-11-07, 19:27
Medlem
BraidsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Det blir kanske ytterligare ett publikfritt mästerskap då. Lite trist för de tävlande kanske, men dom är nog ändå väldigt glada över att få tävla.
Då kommer min lobbyinstsida fram som vanligt. Det tar inte så många minuter att skriva till svt sport (mail eller deras facebooksida/messenger) och be dem sända.
Jag är naiv nog att tro att om vi är femton pers som gör det så kan det påverka...
Citera
2021-11-07, 21:32
Medlem
Nye FIS-bossen Johan Eliasch har tydligen velat se att VM (åtminstone alpina, men förmodar längd också) skulle arrangeras varje år likt skidskytte-VM. Lyckligtvis har det blivit nej på det. Eliasch vill därför istället få till "FIS Games" vart fjärde år (dvs. det år som nu är mästerskapsfritt) som ska vara ett gemensamt mästerskap för alla FIS-sporter. Verkar vara tidigt på idé-stadiet än så länge så det återstår väl att se om det blir något av det heller.

https://skiactu.ch/les-championnats-du-monde-bientot-annualises/ (Eng: google translate)
https://skiactu.ch/pas-de-mondiaux-annuels-mais-des-fis-games/ (Eng: google translate)

(ett par veckor gamla nyheter men kan inte minnas att jag sett något om det i tråden eller svensk media).
Citera
2021-11-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Då kommer min lobbyinstsida fram som vanligt. Det tar inte så många minuter att skriva till svt sport (mail eller deras facebooksida/messenger) och be dem sända.
Jag är naiv nog att tro att om vi är femton pers som gör det så kan det påverka...
Jag har nog tagit för givet att det blir sändningar i nån form, men extra trevligt om det blir på SVT förstås. Jag skriver 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in