Citat:
Ursprungligen postat av
hennevilljagknulla
Anger är alltså 19 år, och vinner SM.
Måste va väldigt sällsynt bland herrarna.
Visst var han långt före i finalen men han hade varit en bra bit efter i en internationell tävling.
Kul hur som helst och hoppas vi har ännu en ung kille som kan va med i världskuppen nästa säsong.
Poroma, burman, anger. Alla från samma klubb.
Anger hade kört OS om han fått en bra ingång in till säsongen, det kände jag redan i Falun och den känslan har förstärkts sedan dess, tyvärr covidstrul som satte stopp tidigt på säsongen och sen fokus mot juniorlopp istället.
Efter nyår känns det givet att han är topp-4 i fristil bland svenska herrsprintare. Som prologåkare är han nog redan bäst, det som körts i år tyder på det. Sen blir det förstås en annan typ av åkning i världscupen som man måste lära sig, och hög höjd hade varit en osäkerhetsparameter(men den klarade inte dom andra heller).
Har däremot inte visat samma nivå i klassiskt än, noll seniorstarter, så där är det lite för tidigt att säga vad det håller för kortsiktigt.
Att han redan ligger på 850h/år talar för A-laget. Men jag vore inte emot något som integrerar även Ersson, Danielsson och Gisselman. Dom fyra tror jag kan sparra varandra riktigt bra på träning.