Citat:
Ursprungligen postat av
Surgubben-Jan
Det verkar som om du inte läst artikeln du postade ordentligt. Frida säger att hon gjort fel i loppet. Det hon är stolt över är att hon efter loppet bad Jessie om ursäkt.
Problemet är att förutfattade meningar om åkarna gör att man fultolkar vad de säger och skriver. Du har skrivit flera inlägg hur mycket du ogillar Frida redan innan incidenten och en del verkar tycka illa om Jessie och har övertolkat en blogginlägg som sammanfattar en tävling.
Hon säger (videon) att hon gjorde en miss och slutar med att hon inte kunde gjort så mycket annorlunda.
Men det är möjligt att det hela är helt ihopklippt eller snarare tagit ur sitt sammahang och att frågan hon svarar på är ställd på ett sätt så att det är ett naturligt svar. Men jag har aldrig läst något där hon resonerar kring hur hon borde gjort under loppet, dvs vad som är hennes verkliga lärdomar.
Jag upplever det som en stor skillnad mot Linn som i stridens hetta sagt en del mindre begåvat - men som ger intrycka av att reflektera och lära sig när hon lugnat ner sig.
Tillägg:
Vad gäller ” Problemet är att förutfattade meningar om åkarna gör att man fultolkar vad de säger och skriver.” så gäller ju också att det inte bara gäller negativa förutfattade meningar utan även att få verkligen funderar över vad deras ”idoler” gör och säger (jag erkänner mig skyldig till detta)