2021-07-12, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krebs
Poromaa känns väl också ganska självskriven, även om det kanske dröjer innan han kan ta pallplaceringar?

Han är väl en av de två åkare som bör tas med för att få ihop ett stafettlag. Mer än 4 herrar bör man dock inte skicka om man inte vill ha med turister i laget. Anna Dyvik blev inte uttagen till VM i Oberstdorf med den motiveringen så varför skulle man skicka herrar som är mindre kvalificerade än henne som turister till OS?
Citera
2021-07-12, 12:50
Medlem
FNLSs avatar
Vi kommer ställa upp i båda stafetterna, så minst fem herrar kommer det bli. Troligen sex. Sen får vi se om Grate kvalar in som sprinter så blir det sju. Kanske junioren Anger också så är laget fullt.

Om du läser på fallet Dyvik borde du ganska snabbt inse att det scenariot skiljer sig extremt mycket mot detta och därmed inte är applicerbart i detta fallet.
Citera
2021-07-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vi kommer ställa upp i båda stafetterna, så minst fem herrar kommer det bli. Troligen sex. Sen får vi se om Grate kvalar in som sprinter så blir det sju. Kanske junioren Anger också så är laget fullt.

Om du läser på fallet Dyvik borde du ganska snabbt inse att det scenariot skiljer sig extremt mycket mot detta och därmed inte är applicerbart i detta fallet.

Nu menar jag inte att Dyvik skulle ha blivit uttagen till VM. Det fanns redan 5 sprinters i laget och bara 4 fick åka. Det finns väl resultat som åkare ska uppnå för att kvalificera sig till OS. Jag har inte hittat dessa men gissningsvis måste man konstant vara bland de 10.15 bästa i världscuplopp för att kvala in och då blir det inte många herråkare. Ja, det är sagt att Sverige ska ställa upp i båda stafetterna men det går utmärkt med fyra åkare. Oskar och Calle/Häggström kan åka både sprintstafett och 4x10. Varför i hela världen ska man skicka en junior som aldrig ens har åkt i världscupen till OS?
Citera
2021-07-13, 02:25
Medlem
Intervallstarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Gian-Franco Kasper har avlidit. Bara en dryg månad efter att han lämnade posten som FIS ordförande.

Æreløs. Hans største prestasjon må være å slippe å bli tiltalt for korrupsjon.
Takket være mektige venner i diktatur og drittland i Vesten. Han var vel relativt populær i Sverige også.
Citera
2021-07-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Nu menar jag inte att Dyvik skulle ha blivit uttagen till VM. Det fanns redan 5 sprinters i laget och bara 4 fick åka. Det finns väl resultat som åkare ska uppnå för att kvalificera sig till OS. Jag har inte hittat dessa men gissningsvis måste man konstant vara bland de 10.15 bästa i världscuplopp för att kvala in och då blir det inte många herråkare. Ja, det är sagt att Sverige ska ställa upp i båda stafetterna men det går utmärkt med fyra åkare. Oskar och Calle/Häggström kan åka både sprintstafett och 4x10. Varför i hela världen ska man skicka en junior som aldrig ens har åkt i världscupen till OS?
Så blir någon sjuk/skadad så tycker du Sverige ska ställa in OS-stafetten? Och Sverige ska lämna en eller ett par platser tomma på individuella distans/sprint-lopp? Eller tänkte du att t.ex. Burman skulle köra sprint?

Inte ens SOK är lyckligtvis så jävla dumma. Färre än 6 herrar har jag svårt att se att man kommer ta ut, givet stafetter, vilka som aktuella för att köra sprint resp. distans och att Sverige tidigare iaf skickat så många att vi kunnat ställa upp med 4 åkare i varje lopp (undantaget enstaka 3/5-milar). Och då hade vi t.ex. i OS 2002 ett riktigt dåligt lag på damsidan där bästa placeringen på sprint var en 28:e plats, på distans en 16:e plats och i stafetten kom man 12:a och näst sist.
Citera
2021-07-13, 14:28
Medlem
katws avatar
Både Frida och Poromaa slog rekord i Hallstatestet idag.
Citera
2021-07-13, 16:22
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Både Frida och Poromaa slog rekord i Hallstatestet idag.
De påstår det ja. Men man kan inte slå rekord på träning - speciellt när det saknas banmarkering.

Men så fort kvällsblaskorna skriver något om Frida blir det mest lästa artikeln.
Citera
2021-07-13, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
De påstår det ja. Men man kan inte slå rekord på träning - speciellt när det saknas banmarkering.

Men så fort kvällsblaskorna skriver något om Frida blir det mest lästa artikeln.
Du tror inte att dom kan banan utan o innan utan några banmarkeringar?

Låter förtroendeingivande i mina öron!
Citera
2021-07-13, 17:21
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Du tror inte att dom kan banan utan o innan utan några banmarkeringar?

Låter förtroendeingivande i mina öron!
Det är uppför ett berg så ungefär hur man ska springa är väl uppenbart. Däremot är det ju lätt att gena i höjdled jämfört med hur man springer på tävlingsbanan.

Går ju inte att bedöma om det var snabbare än de tidigare rekorden men jag tycker att ifall man vill slå rekord och skryta om det så ska man göra det på tävling. Blir lite löjligt annars. Är ju från Instagram kvällsblaskorna hämtat det.
Citera
2021-07-13, 17:36
Medlem
Citat:
Det är uppför ett berg så ungefär hur man ska springa är väl uppenbart. Däremot är det ju lätt att gena i höjdled jämfört med hur man springer på tävlingsbanan.

Går ju inte att bedöma om det var snabbare än de tidigare rekorden men jag tycker att ifall man vill slå rekord och skryta om det så ska man göra det på tävling. Blir lite löjligt annars. Är ju från Instagram kvällsblaskorna hämtat det.
Det är ju ingen ”tävlingsbana” på det sättet.
Man har sällan(eller aldrig) någon tävling i egentlig mening på den där sträckan.

Oavsett om dom sprungit någon meter kortare eller längre så är det positivt med dessa tider.

Jag tror inte nån av dom medvetet skulle gena för att få bättre tid!

Dom verkar helt enkelt ligga bra till i förberedelserna!
Citera
2021-07-13, 18:00
Medlem
katws avatar
Citat:

Ebba har ju fortfarande tävlingsrekordet så du behöver inte ligga sömnlös
Citera
2021-07-13, 20:39
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intervallstart
Æreløs. Hans største prestasjon må være å slippe å bli tiltalt for korrupsjon.
Takket være mektige venner i diktatur og drittland i Vesten. Han var vel relativt populær i Sverige også.
Varför tror du han är populär i Sverige? De gånger det stått om honom i svensk media har det varit rätt negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in