2022-01-02, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tveksamt, har aldrig sett dig skriva en positiv kommentar om Sverige i nån sporttråd. Trodde du var fransos/fransyska faktiskt. (men jag gillar att fler nationer finns representerade på forumet, finns ju finnar och norrmän här bl.a.)
Nejdå det finns flera inom längdlandslaget som jag gillar, framförallt Burman. Är inte fransk, norsk eller nåt sånt utan jag bara gillar Frankrike och hejar på dom allt som oftast.
Citera
2022-01-02, 21:22
Medlem
Alkibiadess avatar
Ser att Falla är anmäld till den där lilla hemmatävlingen som Majas klubb arrangerar och som Maja tackat ja till att åka istället för att säkra sprintcupen genom att åka Tour de Ski

Många breddnorskor som är anmälda: Hedda Amundsen, Julie Myhre, Silje Slind, Magni Smedås, Marte Skaanes, Hanne Rofstad, Tuve Bakkemo, Kristin Fosnäs, Johanne Harviken, Elene Johnsen, Amalie Ous, Margrethe Bergane, Julie Drivenes, Sofie Hustad, Tiril Knudsen och Karoline Simpson-Larsen. Juniorer som är anmälda är bla Marte Mikkelsplass, Emma Kirkeberg Mörk, Maria Hartz Melling och Kristin Maltun helland
Citera
2022-01-02, 21:32
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ser att Falla är anmäld till den där lilla hemmatävlingen som Majas klubb arrangerar och som Maja tackat ja till att åka istället för att säkra sprintcupen genom att åka Tour de Ski

Jag tror att ett lyckat OS är viktigare för Maja än en eventuell vinst i sprintcupen.
Citera
2022-01-02, 21:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag tror att ett lyckat OS är viktigare för Maja än en eventuell vinst i sprintcupen.

Jo, men jag har inte heller hävdat något annat.
Citera
2022-01-02, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jo, men jag har inte heller hävdat något annat.

Maja kommer inte vinna OS-guldet..
Citera
2022-01-02, 21:50
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14

Hon eller Jonna.
Citera
2022-01-02, 22:22
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Ett ganska korkat uttalande när Maja vunnit 5 raka sprintar och även sprintstaffetter.
Vem vinner då? Dyvik😁
Citera
2022-01-02, 22:36
Medlem
Citat:
Är hon också sämre än Hagström på 10 av 11 kriterier om man gör en professionell bedömning?
Citera
2022-01-02, 22:49
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:

Vem vinner?
Citera
2022-01-03, 08:42
Medlem
treanssparvagns avatar
Har Hagström tävlat på hög höjd tidigare och i så fall hur gick det?

Jag tycker hon såg bra ut i Ruka och innan fallet i Lillehammer. Däremot svag ut på höjd i Davos och Lenzerheide, sedan bättre igen i Oberstdorf. Jag vet att hon är bättre i klassiskt, men hon har ändå varit på pallen i fristil så hon är inte dålig i det heller. Min undran är därför om hon är sämre eller ovan vid att tävla på hög höjd.
Citera
2022-01-03, 09:27
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av treanssparvagn
Har Hagström tävlat på hög höjd tidigare och i så fall hur gick det?

Jag tycker hon såg bra ut i Ruka och innan fallet i Lillehammer. Däremot svag ut på höjd i Davos och Lenzerheide, sedan bättre igen i Oberstdorf. Jag vet att hon är bättre i klassiskt, men hon har ändå varit på pallen i fristil så hon är inte dålig i det heller. Min undran är därför om hon är sämre eller ovan vid att tävla på hög höjd.
Verkar snarare vara benhinnorna som spökar. Förklarar varför hon åkt så bra i klassiskt men haft problem i skejt. https://www.expressen.se/sport/langdskidor/okanda-smartorna-gud-vad-hemskt/

Å andra sidan var hon nära att missa final i Oberstdorf och Ruka också så man vet ju inte hur det gått om haft marginalerna på sin sida i Lenzerheide.
Citera
2022-01-03, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw

Tror det är viktigaste att man får in personer som styr upp inom svensk längdskidåkning som inser att man självklart säkrar upp ev. vinster i olika cuper..samtidigt som man inser att det faktiskt är flera veckor till OS.

Viktigaste är att få in personer inom längdskidåkningen där man faktiskt kan köra VC inklusive tds..och mästerskap..och ändå vinna.

Från 1984-1991 vann Gunde Svan 11 guld 4 silver 2 brons samt 5 VC- vinster. Detta gjorde han utan någon personlig tränare. Han skötte allt själv. Dags att gå tillbaka till grunderna. En förbundskapten/ tränare för distans och en för sprint. Det är ett vuxendagis nu och varit i många år. Någon sade att det skett en förändring under Kallas tid vilket kan stämma. Bara fokus på mästerskap, detta måste ändras nu. För många viljor som styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in