2022-01-02, 14:53
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Emma Wiken 1...bara för att sätta lite perspektiv på det hela.
Ida I och Toini har 2, orkar inte leta upp vilka fler som kan saknas i listan
Citera
2022-01-02, 14:56
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jalvezia
https://www.expressen.se/sport/kronikorer/tomas-pettersson/varfor-maste-det--sluta-sa-har-frida/

"Av en ren slump gick jag förbi norska Lotta Udnes Weng direkt efter kvartsfinalen där Frida Karlsson sänkte Jessica Diggins. Weng hade åkt samma kvartsfinal. Weng var förbannad.
– Det var ju hockey! Frida borde inte bara diskas - hon ska kastas ut från hela touren, sa norskan till en amerikansk ledare innan hon försvann med bestämda steg."

https://www.nrk.no/sport/karlsson-knallhardt-straffa-etter-regelbrot_-_-kan-pakke-saman-og-reise-heim-1.15792360

"– Det er ein soleklar disking. Ho øydelegg for andre, seier Tiril Udnes Weng ifølge Expressen."

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/OrevQE/ber-karlsson-endre-seg-forbanna-unoedvendig

"De norske utøverne mente at Karlsson fikk dom som fortjent av juryen.

– Tre minutter kan føles strengt, men man må oppføre seg, sa Heidi Weng til pressen."

Nu försöker jag inte skapa något slags häxjakt mot Wengskorna. Kritiken mot Frida var befogad och i stridens hetta efter ett lopp gör man sällan bra intervjuer. Även om media så klart älskar sånt och ställer frågor för att provocera fram rubriker.
Jag tror Tiril är på väg att bli en ny favorit för mig!
Jag lider med Hennig och Diggins - sen önskar jag att Diggins kunde vara rak och faktiskt skälla ut Fridai samband med att hon förlåter henne - för det förtjänar Frida.
Citera
2022-01-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Så kan det vara, men tror du att "riktiga" världsstjärnor
som Johaug eller Östberg skulle uttala sig om en
konkurrent :"det är inte nog att hon diskas, hon borde bli utkastad från hela touren"?
Det tror jeg ingenting om, men jeg ser at Diggins lever opp til ryktet hun har som en meget hyggelig dame. I et intervju lagt ut av USAs skiforbund sier hun:

Episoden kostet henne en mulig seiersmulighet på sprinten og sammenlagtledelsen i Tour de Ski. Likevel er hun ikke sint på sin svenske rival.

– Det er slikt som skjer. Vi snakket sammen etterpå, og det gikk rolig for seg. Det var ingen dramatikk, men det er leit at det får så mye å si for min egen del i touren.

– Jeg skal bare konsentrere meg på det som skjer framover og å prestere så bra jeg kan på de to siste etappene.
Citera
2022-01-02, 16:59
Medlem
Har vi en klar trea på damsidan när det kommer till distans?
Citera
2022-01-02, 17:02
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania

Menar du Sverige eller Norge?
Citera
2022-01-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Menar du Sverige eller Norge?
Sverige såklart.
Citera
2022-01-02, 17:26
Medlem
Citat:

Resultatmässigt är det ju Moa Olsson. Men jag förstår mig inte riktigt på hennes tävlingsplan fram till OS, nu har hon väl varit förkyld också tror jag. Iallafall tävlade hon mot internationellt motstånd senast i Lillehammer. Och tar vi bort den fina jaktstarten i Ruka så har hon väl resultat motsvarande vad Kalla gjorde i masstarten - men utan de här bottennappen som Kalla hade under en period.
Citera
2022-01-02, 17:27
Medlem
Citat:
Beror väl på hur man ser på saker o ting och värderar olika saker men
Ja, det vill jag nog påstå.
Tittar man på distanscupen så är Frida etta, Ebba klar tvåa och Moa O klar trea.
Sedan blir det hopp ned till Charlotte K, Louise L och Emma R som ligger ganska tätt.

Tittar man på FIS point listan så är det solklart och det vet ju alla redan att Frida toppar strax före Ebba.
Trea här är faktiskt Linn S!
sen kommer i tur och ordning

Charlotte K
Jonna S
Linn S
Emma R
Moa O
Anna D
Maja D
Moa L

Och med det sagt skulle jag säga att svaret är Moa O.
Citera
2022-01-02, 17:49
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Sverige såklart.

Du verkar ju vara mer av en Norgevän än Sverigevän så man vet aldrig.

Moa Olsson om man gör en helhetsvärdering av de lopp hon har åkt denna säsong, både i absoluta resultat och i relation till övriga svenskor.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-01-02 kl. 17:55.
Citera
2022-01-02, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Du verkar ju vara mer av en Norgevän än Sverigevän så man vet aldrig.

Moa Olsson om man gör en helhetsvärdering av de lopp hon har åkt denna säsong, både i absoluta resultat och i relation till övriga svenskor.
Nej jag hejar bara emot vissa svenskor framförallt och den blinda svenska nationalismen som härjar här.
Citera
2022-01-02, 18:24
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
När det nu dags för Frida Karlsson..och även Ebba Andersson att börja vinna stora individuella titlar är det på sin plats att uppdatera tidigare skidhjältars vinnarinstinkter.

OS-VM GULD

1. Gunde Svan 11
2. Sixten Jernberg 8
3. Tomas Wassberg 7
4. Charlotte Kalla 6
5. Torgny Mogren 5
6. Johan Olsson 4
6. Marcus Hellner 4
8. Assar Rönnlund 3
8. Sven-Åke Lundbäck 3
8. Per Elofsson 3
8. Stina Nilsson 3
11. Jan Ottosson 2
11. Björn Lind 2
11. Daniel Rickardsson 2
11. Toini Gustafsson Rönnlund 2
11. Ida Ingmarsdotter 2

Frida Karlsson 1

Att räkna stafettguld känns fel eftersom det beror på flera än en. Om du räknar det så har du glömt en mycket kapabel åkare, nämligen Thomas Magnusson (1 + 1 = 2). Hade han fått vara skadefri och inte åkt hem från OS 1976 då hans fader dog, skulle det nog varit fler.
Citera
2022-01-02, 19:17
Medlem
Citat:
Nej jag hejar bara emot vissa svenskor framförallt och den blinda svenska nationalismen som härjar här.

Tveksamt, har aldrig sett dig skriva en positiv kommentar om Sverige i nån sporttråd. Trodde du var fransos/fransyska faktiskt. (men jag gillar att fler nationer finns representerade på forumet, finns ju finnar och norrmän här bl.a.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in