2021-12-06, 09:13
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Nån som vet när man presenterar laget till Davos?

Efter lunch brukar man oftast presentera laget.
Citera
2021-12-06, 09:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Jag vet inte om det är någon som påstått att Kalla skulle vara ett medaljhopp inför OS?

Jag ställde frågan utifrån vissa uttryck om att hon enligt påstående »alltid presterar på mästerskap« (vilket för övrigt inte är sant). Det var mest en sondering för att se om det finns någon som hyser sådana tankar/förhoppningar.

Citat:
Det handlar i första hand om att vara 3:e eller 4:e kvinna i ett lag, både individuellt och i en stafett.

Som läget är nu är hon ju inte där.

För mig handlar det om att få ett lag som har så få svaga punkter som möjligt. Jag skulle säga att med den historik Kalla har så vore det en stor risk att ha med henne i ett stafettlag, vad som än händer fram till uttagningen.
Citera
2021-12-06, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ställde frågan utifrån vissa uttryck om att hon enligt påstående »alltid presterar på mästerskap« (vilket för övrigt inte är sant). Det var mest en sondering för att se om det finns någon som hyser sådana tankar/förhoppningar.

För mig handlar det om att få ett lag som har så få svaga punkter som möjligt. Jag skulle säga att med den historik Kalla har så vore det en stor risk att ha med henne i ett stafettlag, vad som än händer fram till uttagningen.
I vilket VM eller OS har INTE Charlotte presterat?
Citera
2021-12-06, 09:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Jag skulle kunna säga att du får ta reda på det själv, men det postades ett inlägg tidigare som kanske hjälper till på vägen?

(FB) Längdskidsäsongen 2021/2022
Citera
2021-12-06, 10:05
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:

Senaste VM är det enda jag kan komma på.
Citera
2021-12-06, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katw
En sanning med modifikation, för att inte säga en myt. På de fyra världsmästerskapen mellan 2007 och 2013 hade Kalla individuellt två fjärdeplatser som bäst och de kom båda 2011.

Kallas facit i OS/VM sedan 2007

VM: 3 guld 6 silver 4 brons

Sammanlagt 22 medaljer. Överlägset mest av alla svenska, kvinnliga skidåkare i historien.
Jag håller inte med dig.
Citera
2021-12-06, 10:18
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Citera
2021-12-06, 10:21
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Kallas facit i OS/VM sedan 2007

VM: 3 guld 6 silver 4 brons

Sammanlagt 22 medaljer. Överlägset mest av alla svenska, kvinnliga skidåkare i historien.
Jag håller inte med dig.

Du behöver inte rabbla hennes meriter. De känner jag till och de är tveklöst imponerande. Men du påstod att hon prickat formen till SAMTLIGA mästerskap sedan 2007. Det är fel och det var det jag påpekade.
Citera
2021-12-06, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Är inte en 5:e och en 6:e plats bra nog för dig?
Då ska vi alltså bara skicka 2 distansare till OS?
Rimligt?
Citera
2021-12-06, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag skulle kunna säga att du får ta reda på det själv, men det postades ett inlägg tidigare som kanske hjälper till på vägen?

Så vad krävs det av dig för att bli uttagen till ett OS?

Medaljer?

Sveriges minsta OS-trupp till Peking isf.
2 st distansare........................................ .....
Citera
2021-12-06, 10:34
Medlem
Green-Spirits avatar
Jeez vad trött jag blir på allt idoliserande av Charlotte Kalla och övertro på hennes leverans vid mästerskap. Bedöm hennes chanser att prestera på ett kommande OS helt likvärdigt med alla andra kandidater för uppgiften. Gamla meriter bör betraktas som just gamla och om hon ställs mot en annan yngre kandidat med likvärdig bedömd prestationsförmåga inför OS bör man välja den yngre.
Detta val bör göras för det är en investering för framtiden, istället för en gåva och avtackning för lång och trogen tjänst.
Citera
2021-12-06, 10:38
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Jeez vad trött jag blir på allt idoliserande av Charlotte Kalla och övertro på hennes leverans vid mästerskap. Bedöm hennes chanser att prestera på ett kommande OS helt likvärdigt med alla andra kandidater för uppgiften. Gamla meriter bör betraktas som just gamla och om hon ställs mot en annan yngre kandidat med likvärdig bedömd prestationsförmåga inför OS bör man välja den yngre.
Detta val bör göras för det är en investering för framtiden, istället för en gåva och avtackning för lång och trogen tjänst.

Exakt. Kalla är sannerligen en helig ko för somliga och det finns intressanta paralleller med Stina Nilsson. Där får det heller inte framföras den minsta kritik förrän man blir idiotförklarad av hennes mest högljudda anhängare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in