2021-07-01, 16:58
Medlem
Jag sökte lite snabbt så jag hittade inte denna frågeställning tidigare.

Har tittat lite på nätet efter nyare teknik och blev förundrad över hur mycket som ligger ute till försäljning av vad som jag uppfattar som privatpersoner.

Vad beror det på? Finns det så många som gör felköp eller finns det någon typ av bedrägeri bakom.
Såg en mobil med tillbehör som skulle varit köpt 3 dar tidigare, Ouppackade TV apparater etc?

Måste var ett bra sätt att bränna pengar på om inte annat.

Någon som har en uppfattning?
Citera
2021-07-01, 17:01
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab

Har tittat lite på nätet efter nyare teknik och blev förundrad över hur mycket som ligger ute till försäljning av vad som jag uppfattar som privatpersoner.

Vad beror det på? Finns det så många som gör felköp eller finns det någon typ av bedrägeri bakom.
Såg en mobil med tillbehör som skulle varit köpt 3 dar tidigare, Ouppackade TV apparater etc?

Visst gör folk felköp ibland, men en ouppackad TV-apparat borde det ju vara bättre att bara lämna tillbaka. Luktar häleri lång väg.
Citera
2021-07-01, 17:08
Medlem
Till viss del bedrägeri, till viss del puckon som köper på avbetalning och säljer direkt för att få pengar i fickan nu på en gång.
Citera
2021-07-01, 19:44
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Visst gör folk felköp ibland, men en ouppackad TV-apparat borde det ju vara bättre att bara lämna tillbaka. Luktar häleri lång väg.

Tycker så med, enda undantaget är väl om det är en webbutik som inte erbjuder betald returfrakt.

En TV kan ju behöva skickas på pall, och då kostar det lätt 1 000 - 2 000 kr för privatpersoner. Många kedjor har ju annars butiker där man kan returnera det som köpts i webbutiken dock.

Om det är en vanlig kedja med butiker så borde man kunna returnera där, i alla fall om man har bil.
Citera
2021-07-02, 05:40
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab

Finns de som köper på avbetalning och sedan säljer för att få pengar.
Ett sätt för vissa att ta ett lån helt enkelt, väldigt dumt dock.
Citera
2021-07-02, 13:12
Medlem
RostigHinks avatar
Vi har även scalparna, de som lyckas köpa efterfrågade prylar som det är brist på och säljer vidare till betydligt högre pris. Senast var det aktuellt med grafikkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in