2021-07-01, 12:40
Medlem
orkar knappt skriva detta inlägget.
hälsar någon säger jag bara "ja".
sura miner och sneda blickar skiter jag i.
din thailandsresa skiter jag i.
vad jag gjorde igår skiter du fullständigt i, du vill bara starta en meningslös konversation med mig.
din kommentar om vädret är meningslös.

om du vill prata så prata med mig om något meningsfullt, har du inget att säga så säg inget.
varför är alla rädda för vad andra tycker?

var måste jag bosätta mig på planeten för att få en meningsfull tillvaro?
var är alla äkta människor?
Citera
2021-07-01, 13:48
Medlem
lyxelitistens avatar
Den som söker skall finna.
Citera
2021-07-01, 13:56
Bannlyst
vad gör du TS när du tröttnat på att va trött ?
Citera
2021-07-01, 14:59
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen

Överallt - du har nog sagt "ja" och ignorerat dom. Folk funkar inte så att dom bara blottar njurarna sekunden du dyker upp: hur mycket framstår du själv som "äkta" istället för störigt svår?
Folk öppnar upp för att få dig att prata om nåt, när ni pratar kan ni hitta gemensamma intressen - sen pratar ni om dom och blir nära.

Folk försöker komma dig nära - sen när dom inte sköter hela samtalet, snackar om "äkta ämnen", låter dig driva med som en bajskorv i en golvbrunn - ja då är dom "oäkta" enligt dig och du säger "ja". Sen klagar du till samma personer över internet.

Släpp sargen. Ge dig hän. Hitta nåt spännande och folket runt det. Sluta stänga folk ute konstant och bli arg för att dom inte spenderar all sin tid med att försöka bryta sig igenom ditt försvar. Du framstår inte som intressant, bara meningslös.

Ring också din vårdcentral och be om en tid med terapeut. I värsta fall poänglöst men det är inte som om det kostar, så gört. Snacka om det och ta vad den personen säger seriöst.
Citera
2021-07-01, 15:18
Medlem
Tyvärr så måste vi själva ge våra liv mening. Svårt och jobbigt men så är det bara.
Citera
2021-07-01, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Överallt - du har nog sagt "ja" och ignorerat dom. Folk funkar inte så att dom bara blottar njurarna sekunden du dyker upp: hur mycket framstår du själv som "äkta" istället för störigt svår?
Folk öppnar upp för att få dig att prata om nåt, när ni pratar kan ni hitta gemensamma intressen - sen pratar ni om dom och blir nära.

Folk försöker komma dig nära - sen när dom inte sköter hela samtalet, snackar om "äkta ämnen", låter dig driva med som en bajskorv i en golvbrunn - ja då är dom "oäkta" enligt dig och du säger "ja". Sen klagar du till samma personer över internet.

Släpp sargen. Ge dig hän. Hitta nåt spännande och folket runt det. Sluta stänga folk ute konstant och bli arg för att dom inte spenderar all sin tid med att försöka bryta sig igenom ditt försvar. Du framstår inte som intressant, bara meningslös.

Ring också din vårdcentral och be om en tid med terapeut. I värsta fall poänglöst men det är inte som om det kostar, så gört. Snacka om det och ta vad den personen säger seriöst.

Nej så är det inte, men tack för att du känner dig träffad som en av personerna som enligt mig är oäkta.
Citera
2021-07-01, 17:47
Medlem
lakritcs avatar
Ta tag i ditt liv. Bli krögare. Starta upp eget företag. Whatever.
Satsa på dig själv och strunta i andra.

Är inte tänkt att livet ska vara lätt.
Citera
2021-07-01, 20:48
Medlem
RandyWalkers avatar
Spring ett varv runt husknuten
Citera
2021-07-01, 21:52
Medlem
RedRights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
orkar knappt skriva detta inlägget.
hälsar någon säger jag bara "ja".
sura miner och sneda blickar skiter jag i.
din thailandsresa skiter jag i.
vad jag gjorde igår skiter du fullständigt i, du vill bara starta en meningslös konversation med mig.
din kommentar om vädret är meningslös.

om du vill prata så prata med mig om något meningsfullt, har du inget att säga så säg inget.
varför är alla rädda för vad andra tycker?

I Malmö! Där är alla Muhammad, Mostafa, Ali, Abdullah äkta. Lycka till med dina nya vänner.

Dra en runk så lättar det nog.
Citera
2021-07-01, 21:55
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Jag känner precis som dig. Orkar knappt skriva detta heller. Blir nog till att supa sig redlös imorgon.
Citera
2021-07-02, 07:34
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Bra svar. Tyvärr tog TS inte till sig det du skrev utan svarande på ett sätt som visar att personen inte själv är redo till att vara äkta eller själv anser sig ha den enda riktiga definitionen av vad "äkta" är. Alla andra är därmed fejk. Inte lätt att ha med en sådan person att göra. TS kommer aldrig att finna det TS söker då TS själv inte är beredd att gå utanför boxen och släppa in andra.

Tror det bästa TS kan göra är att hitta energi och då talar vi om bra mat och träning. Eventuellt kolla upp så att inga ämnen i kroppen saknas och sedan när energi finns, börja arbeta med sig själv.

// CC
Citera
2021-07-03, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Jag känner precis som dig. Orkar knappt skriva detta heller. Blir nog till att supa sig redlös imorgon.

Hur orkar du? Då kommer du vara bakis och ännu tröttare dagen efter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in