2021-07-01, 00:26
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knaark
Video

https://twitter.com/shmurkovic/statu...225351685?s=19

Polisen ser stendöd ut. Är det han som patrullerat på moped?
Citera
2021-07-01, 00:27
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu är det ju upp till bevis för GP också förstås, men jag tror inte de hade vågat publicera ens den lilla kommentaren utan att ha något på fötterna.

Herrejävlar alltså. Om en polis skadats eller dödats så kommer det här att bli stort. Toleransnivån för polismord går någonstans vid bindgalen psykpatient. Är det relaterat till gäng, klaner, terror eller andra typer yrkeskriminella (tänk Malexander-rånarna) så kommer det bli en jävla grej.

Vad menar du kommer hända mer än en presskonferens med Löfven som kommer att säga att det är "helt oacceptabelt"™
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Någon som vet när man skotta en polis sist?

Malexander mig veterligen.

Innan dess var det väl en Leif som blev skjuten vid ett rån i Högdalen(?). Automatvapen rakt in i bilen. Ej uppklarat om jag minns rätt.
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Får hoppas det "bara" rör sig om yrkeskriminella som just garanterat sig själva ett liv bakom galler. Skulle det visa sig att detta är BLM-relaterat riskerar det bli en riktigt het potatis.
Citera
Medlem
Utifrån video på twitter så kommer polisen inte att klara sig. Stackars hans familj och kollegor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Polisen ser stendöd ut. Är det han som patrullerat på moped?

Som jag förstått det är det där gärningsmännens moped
Citera
Medlem
En pappa, bror, kusin, whatever.
En man som gick till sitt jobb och avrättades i Göteborg.

Så jävla vidrigt.
Äckliga politiker.

Polisen borde ge samma medecin till våra styrande politiker.
Citera
2021-07-01, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Ali khan kan ni släppa direkt.
Det är antingen södra eller norra biskop.
Och i de gängen är väl majoriteten Somalier eller hur?
Citera
Medlem
nakamotos avatar
Enligt vad jag har hört ska det inte röra sig om gängkriminella utan BLM-aktivister som har utfört det här i protest mot polisernas förtryck i området.
Citera
Medlem
RobieBwois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Malexander mig veterligen.

Innan dess var det väl en Leif som blev skjuten vid ett rån i Högdalen(?). Automatvapen rakt in i bilen. Ej uppklarat om jag minns rätt.

Nix, 2007 i Nyköping.
Citera
2021-07-01, 00:30
Medlem
ceyifam2s avatar
Bedrövligt. Får hoppas på rejäla upprensningar framöver, man ska inte bli skjuten för att man gör sitt jobb. Det är som sagt väldigt ovanligt i Sverige att poliser blir skjutna.

Förhoppningsvis vänds varje sten i utredningen av detta och husrannsakningar står som spön i backen hos yrkeskriminella oavsett ålder.
Citera
2021-07-01, 00:31
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vad menar du kommer hända mer än en presskonferens med Löfven som kommer att säga att det är "helt oacceptabelt"™

Det finns grader i helvetet. Om en gängmedlem blir mulad är det vardag, när en minderårig skjuts på gatan nattetid blir det debatt. När en mamma bärandes ett spädbarn blir mördad på öppen gata blir det politiskt sprängstoff. När någon ur de egna leden dör tror jag det bränner till lite extra. Lägg till det rådande politiska läget på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in