Citat:
Ursprungligen postat av
obyn
En stor del av tiden på Flashback ägnar jag mig åt till att kontrollera mina egna samt andra skribenters inlägg. Det jag har observerat under flera års tid är att helt legala inlägg rapporteras för ett flertal diverse regelbrott. Med tiden så har jag lärt mig exakt vilka trådar och användare som kan utsättas för den här typen av åtgärder.
Jag blir något förvånad att den här typen av forumförstörande aktivitet kan fortsätta år ut och år in utan vidare. Någon måste ta fram en lösning för detta ofog. De här individerna utnyttjar alla möjliga svagheter i systemet. Massrapporteringar har tidigare medfört att moderatorerna har stängt trådar över natten för att minska på trycket. Med den här mängden av felrapporteringar, så är det lätt hänt att en del helt legala inlägg dras över samma kam och raderas. Jag kan aldrig tänka mig att någon orkar granska allt.
Är det någon annan som har märkt av det här, eller är jag helt ensam om att kolla mina egna och andras inlägg?
Hur ska man hantera det här problemet?
Du har helt rätt i att det är ett problem, vissa användare verkar bevaka forumet all vaken tid och rapporterings-spammar dessutom vissa typer av inlägg, legala, men som går emot deras agenda som oftast är "det officiella narrativet". Antagligen är de anställda av staten eller mediabolag, eller kanske deras "handlers".
Moderaterna själva har dessutom rapporterat i en annan tråd att de tar bort 80% av de inlägg som rapporteras.
Så visst är det ett stort problem, speciellt på ett forum som säger sig värna om yttrandefriheten.