Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-29, 19:38
Medlem
En stor del av tiden på Flashback ägnar jag mig åt till att kontrollera mina egna samt andra skribenters inlägg. Det jag har observerat under flera års tid är att helt legala inlägg rapporteras för ett flertal diverse regelbrott. Med tiden så har jag lärt mig exakt vilka trådar och användare som kan utsättas för den här typen av åtgärder.

Jag blir något förvånad att den här typen av forumförstörande aktivitet kan fortsätta år ut och år in utan vidare. Någon måste ta fram en lösning för detta ofog. De här individerna utnyttjar alla möjliga svagheter i systemet. Massrapporteringar har tidigare medfört att moderatorerna har stängt trådar över natten för att minska på trycket. Med den här mängden av felrapporteringar, så är det lätt hänt att en del helt legala inlägg dras över samma kam och raderas. Jag kan aldrig tänka mig att någon orkar granska allt.

Är det någon annan som har märkt av det här, eller är jag helt ensam om att kolla mina egna och andras inlägg?

Hur ska man hantera det här problemet?
Citera
2021-06-29, 19:45
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
En stor del av tiden på Flashback ägnar jag mig åt till att kontrollera mina egna samt andra skribenters inlägg. Det jag har observerat under flera års tid är att helt legala inlägg rapporteras för ett flertal diverse regelbrott. Med tiden så har jag lärt mig exakt vilka trådar och användare som kan utsättas för den här typen av åtgärder.

Jag blir något förvånad att den här typen av forumförstörande aktivitet kan fortsätta år ut och år in utan vidare. Någon måste ta fram en lösning för detta ofog. De här individerna utnyttjar alla möjliga svagheter i systemet. Massrapporteringar har tidigare medfört att moderatorerna har stängt trådar över natten för att minska på trycket. Med den här mängden av felrapporteringar, så är det lätt hänt att en del helt legala inlägg dras över samma kam och raderas. Jag kan aldrig tänka mig att någon orkar granska allt.

Är det någon annan som har märkt av det här, eller är jag helt ensam om att kolla mina egna och andras inlägg?

Du har helt rätt i att det är ett problem, vissa användare verkar bevaka forumet all vaken tid och rapporterings-spammar dessutom vissa typer av inlägg, legala, men som går emot deras agenda som oftast är "det officiella narrativet". Antagligen är de anställda av staten eller mediabolag, eller kanske deras "handlers".

Moderaterna själva har dessutom rapporterat i en annan tråd att de tar bort 80% av de inlägg som rapporteras.

Så visst är det ett stort problem, speciellt på ett forum som säger sig värna om yttrandefriheten.
Citera
2021-06-29, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av obyn

i "politiska" trådar verkar det förekomma frekvent. Vänstern och Dem-supportrar tystar opponenter här på forumet genom att massanmäla utan egentlig orsak, i vart fall inte värre inlägg än deras egna. Men det fungerar som det verkar. Många röster tystas och är bannade för i vart fall en tid. Demokratiskt, nope, vänstermanér, yep.
Citera
2021-06-29, 19:54
Medlem
Jag kan stämma in i kören om att det här är ett stort problem. Jag postade tidigare några inlägg som nu är rapporterade.

Det här måste ändå vara en okynnesrapportering. Samma typ av rapportering också, så det måste röra sig om samma kränkta individ.

(FB) Det går troll i "Valfusk under USA-valet 2020?

(FB) Det går troll i "Valfusk under USA-valet 2020?
Citera
2021-06-29, 20:18
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Här är en revolutionerande idé. Följ regelverket så spelar det ingen roll om någon rapporter ditt inlägg.
Citera
2021-06-30, 08:04
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonhoran69
Här är en revolutionerande idé. Följ regelverket så spelar det ingen roll om någon rapporter ditt inlägg.
Det är inte så. Regelverklet kan tolkas på olika sätt.
Massrapporteringar är ett problem eftersom horungar tar över sajten. Men jag tror modsen i såna fall måste samarbeta annars går det inte och fixa problemet. Eller så tar man bort rapportknappen för inlägg och istället lägger till rapportknapp för hela tråden.
Citera
2021-06-30, 09:01
Medlem
Nixter är ett bra exempel.

PU-US såklart.
Citera
2021-06-30, 10:20
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
Nixter är ett bra exempel.

PU-US såklart.

Nej det är ett skrattretande uselt exempel. Du själv har till exempel betydligt högre raporteringstakt. Ser man dessutom till tiden på forumet rapporterar du några tiopotenser mer. En milsvid skillnad. Så det var ett präktigt självmål.
Citera
2021-06-30, 10:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det är inte så. Regelverklet kan tolkas på olika sätt.
Massrapporteringar är ett problem eftersom horungar tar över sajten. Men jag tror modsen i såna fall måste samarbeta annars går det inte och fixa problemet. Eller så tar man bort rapportknappen för inlägg och istället lägger till rapportknapp för hela tråden.
Infiltrationen bland moderatorerna har ju gjort att dom i flera fall är med på att tysta meningsmotståndare via okynnesvarningen. Man fick ju t.o.m. sparka en moderator i Politik:USA när det blev för löjligt uppenbart.
Citera
2021-06-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nej det är ett skrattretande uselt exempel. Du själv har till exempel betydligt högre raporteringstakt. Ser man dessutom till tiden på forumet rapporterar du några tiopotenser mer. En milsvid skillnad. Så det var ett präktigt självmål.

Menar att Nixter blir/blev massrapporterad, inte att h*n massrapporterar men tack för att du outar mitt RP:ande din jävla najaspajas. Främst mot rena illegaler.

Skippar hjälpandet i fortsättningen och Admin kan tacka dig för det.
Citera
2021-06-30, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Infiltrationen bland moderatorerna har ju gjort att dom i flera fall är med på att tysta meningsmotståndare via okynnesvarningen. Man fick ju t.o.m. sparka en moderator i Politik:USA när det blev för löjligt uppenbart.

Vilken?
Citera
2021-06-30, 17:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellaren167
Vilken?
Oklart om jag får nämna det utan att bli varnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in