2021-06-29, 13:07
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdistanskij
Wow, flyktingförläggning i innerstaden, och här har man minsann stått i bostadskö i 20 år och inte fått någe som redig skattebetalare i generationer.

Eller juste, jag är ju trots allt i slutet av dagen en vit medelålders man, så det säger ju sig självt att man är värt skräp och skit till skillnad från nyadeln.

Hur blir jag flykting eller så kallat nyadel med dessa adelsprivilegier som gratis bostad i sthlms innerstad?

Räcker det att byta namn till Muhammed och snyfta lite på arabiska inför soc-kärringen på miggan? Vi kan säga jag är från Damaskus och är bög.

Inte vad tråden handlar om för det första. För det andra är ett flyktingboende en högst tillfällig lösning, innan man placerar ut alla asylsökande någonstans i Märsta eller Nykvarn, så det är ingen invandrare som gått före dig i kön och får en etta i innerstaden, oroa dig inte.
Citera
2021-06-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Köat för en hyreskvart i 20 år, puh...lite loservarning på den va?

Menar du att du kan få en lägenhet i innerstan utan att ha väntat i 20 år?
Citera
2021-06-29, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exexexex
Nej se bild,
Röda markeringen är vart fotot är taget ifrån
Blåa är flyktingförläggningen

https://i.ibb.co/mTZSSJM/sunooo.png

Flyktingförläggning! Snacka om att dra högsta vinsten, Jämfört med att bli placerad i ett litet skogssamhälle. Dvs i alla fall om man är ensamkommande "tonåring".
Citera
2021-06-29, 15:55
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Säkert en överdosare.

https://youtu.be/REO_w65Isc4
Tjockisen i klippet möjligt offer isf.
Citera
2021-06-29, 18:20
Medlem
Black-lies-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
https://youtu.be/REO_w65Isc4
Tjockisen i klippet möjligt offer isf.

Hur kom du fram till det??
Citera
2021-06-29, 18:35
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-lies-matter
Hur kom du fram till det??

Han skulle bli en överdosare, är överdos fallet i Vasastan kan han vara offret.
1+1 amigo
Citera
2021-06-30, 01:29
Medlem
På sommaren brukar det hänga en rätt skön uteliggare som filosoferar högt nattetid på innergårdarna runt Väringgatan/Norrbackatan 56 som ser rätt nergången ut, kan det var han som trillat av pinn?

Vad kanske är mer intressant i historien är att det under det senaste ~1,5åren emellanåt sker överlämning av ett större antal träningsväskor mellan gäng om 7-15 maskerade entreprenörer i dyra bilar. Innergården (öppen mot gatan) för Norrbackagatan 56/Väringgatan används flitigt utav grabbarna av "någon" anledning. Likaså skolgården för Karlbergs skola vilket är det ni ser väggen av på bilderna på Expressen. De är inte direkt försiktiga, även om de brukar ducka helikoptrarna från sjukhuset som passerar ovanför. De tar även ett gäng vändor in på korttidsboendet för nyanlända som ligger runt hörnet (man ser hela spektaklet rätt bra från min lägenhet) där för övrigt brandkåren figurerar åtminstone 3-4 gånger i månaden för mordbränder och annat.

Några av lägenheterna i hyreshuset bredvid skolan används ganska flitigt där några grabbar droppar paket till personer som passerar förbi på gatan. Likaså sker någon skum aktivitet med större ruljans i källaren av det huset kvällstid.

Men jag kan inte förstå att det ännu inte tittats närmare på även om en å annan polis kikar förbi och stoppar bilar emellanåt. Området har verkligen kollapsat de senaste åren men det är en intressant gata.

Är BO möjligen någon som har kommit i vägen för en sån modern entreprenör och fått sin business störd?
Senast redigerad av Jakedos 2021-06-30 kl. 01:31.
Citera
2021-06-30, 08:46
Medlem
NoHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Nej, det är uppe på kullen vid rödaberg.

Nej, det är huset snett emot där detta skedde. Mellan Solvändan och Norrbackatäppan.
Citera
2021-06-30, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharmut4
[b]

Menar du att du kan få en lägenhet i innerstan utan att ha väntat i 20 år?

Dels svar ja, och andra svaret menar han säkerligen att man är en loser om man väntar en på en hyresrätt om man köat i 20 år.

Hade du köpt en lägenhet för 20 år sedan i Vasastan hade du vart mångmiljonär idag.
Citera
2021-06-30, 15:53
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chariter
Självklart är det så, det jag menar är att det är svårt att ställa sig utanför en port i Birkastan då det alltid dygnet runt är fullt med bilar liksom en del dubbelparkerade. Polisen forslar väl inte bort bilar?

Står bilar helt galet i vägen, får polisen besluta om omedelbar flytt av fordon. De ringer dit en bärgare som drar undan fordonet relativt omgående.

Polisen får ställa sig var som helst där de anser att det behövs. Även mitt i vägen om så är. Allt för att de ska ha tillgång till sina fordon omedelbart - alltid.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in