• 5
  • 6
2007-03-05, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
Faktum r att Svetlana r mer mafioso n Zeljko sjlv. Fr bara ngra veckor sedan kapade makedonsk polis massviss med kilo heroin i Makedonien, sprades till Belgrad och misstankarna gick mot Ceca.

Att hon r mafioso gr dock ej henne till krigsfrbrytare och att vgra henne inresetillstnd hade varit ljligt.

hr shala pstr du att Ceca r mer mafia n Arkan sjlv.
Citera
2007-03-05, 09:34
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krstajic
hr shala pstr du att Ceca r mer mafia n Arkan sjlv.

Haha nu knckte du mig

Jo jag uttryckte mig s, verdrev naturligtvis. Att Ceca r MER maffiainblandad n Arkan r ljligt, tror inte ngon helt serist tror det. Men att hon saknar kopplingar till kriminalitet r ljligt att tro ocks.
Citera
2007-12-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
Denna nyhet kom som en gva frn ovan i denna diskussion, serberna hvdar ofta att "man inte alls ddade 8000 pojkar och mn i Srebrenica utan _endast_ 5000" fr att man inte har hittat 8000 kroppar.

No wonder, nr de fortstter dyka upp i tusentals s 11 r efter konflikten..

amen sluta med snt skitsnack, alla har ddat i kriger, alla dda lika mycke fr delen med, ingen r oskyldig s sluta leka offer allihop...
och lite kosovO lnkar e ju aldirg fel. propaganda skit hur kosovo r albanskt osv osv osv
det r serbiskt, och kommer altid frbli serbisk, och om det inte frblir det kommer det bli ett nytt krig och de r ganska ondigt och fresten blir det sjlvstndigt s kommer hur mnga hlor som helst i vrlden vilja ha ondig sjlvstndighet
Citera
2007-12-11, 22:24
Bannlyst
hade jag traffad en guld fiska och han hade gett mig en onskan att ga i uppfyllelse, da hade jag begart fem minuter med foljande personer, arkan, seselj, mladic och alla dessa "stor serber" pa fb... sa jag kan ha en live debatt med dem
Citera
2007-12-11, 23:08
Bannlyst
Del Ponte says Serbia deliberately failing to arrest Karadzic, Mladic
11/12/2007

Outgoing chief UN war crimes prosecutor Carla del Ponte accused Serbia on Monday (December 10th) of deliberately failing to apprehend the two most wanted fugitives from the Balkan conflicts in the 1990s.

Former Bosnian Serb leader Radovan Karadzic and his military commander, Ratko Mladic, top the list of four indictees still sought by the International Criminal Tribunal for the former Yugoslavia (ICTY).

Along with multiple counts of war crimes, both face charges of genocide for masterminding the 1995 Srebrenica massacre of up to 8,000 Bosnian Muslim boys and men and the 43-month siege of Sarajevo. Karadzic and Mladic went into hiding shortly after the ICTY issued its initial joint indictment against them in late 1995.

"Despite the Serbian authorities' declared commitment to fully co-operate with my office and improved procedures, there is no clear roadmap, no clear plan in the search for fugitives, no serious leads and no sign that serious efforts have been taken to arrest the fugitives,"
del Ponte said in her final address to the UN Security Council on Monday. "Unfortunately, we have seen that level of commitment only in words, not in deeds."

The Swiss prosecutor, who will leave her post at the end of this month after an eight-year tenure, told the 15-nation body that both suspects had been "repeatedly sighted" in Serbia in recent years. Karadzic, she said, spent some time in Belgrade, using his own name, as late as 2004, while Serbian authorities led negotiations with Mladic in the spring of 2006 in a bid to persuade him to surrender.

While urging Belgrade to take the necessary steps to capture Karadzic and Mladic, she also appealed to the Security Council to keep the ICTY open until the two are brought to justice. Under a completion strategy approved by the Council back in 2003, the UN tribunal in The Hague must wrap up all activities in 2010.

While the French and Belgian representatives said it was essential that those accused of serious war crimes face justice, the Russian representative appeared to disagree.

Urging the international community to keep pressing Belgrade to arrest Mladic, del Ponte also called on the EU and the European Commission to insist on Serbia's full co-operation with the ICTY as a condition in the "pre-accession and accession process".

http://www.balkantimes.com/cocoon/se.../11/feature-01
Citera
2007-12-11, 23:20
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Björnn
bla bla
We informed the authorities in Serbia, we gave them the address. Some government members that were in charge of the police were ready to arrest him and were in contact with France to transfer him to the Hague, but the Americans intervened and blocked the operation, said the former Hague Tribunal spokeswoman in todays edition of daily Blic.

frn:
http://www.b92.net/eng/news/crimes-a...8&nav_id=46025

Har Del Ponte kommenterat uppgifterna frn Hartmann n?
Citera
2007-12-12, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Turcin
hade jag traffad en guld fiska och han hade gett mig en onskan att ga i uppfyllelse, da hade jag begart fem minuter med foljande personer, arkan, seselj, mladic och alla dessa "stor serber" pa fb... sa jag kan ha en live debatt med dem
Och vad skulle du gra med dom lilleman?????hahahaha
Citera
2007-12-12, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av m1lance
amen sluta med snt skitsnack, alla har ddat i kriger, alla dda lika mycke fr delen med, ingen r oskyldig s sluta leka offer allihop...
och lite kosovO lnkar e ju aldirg fel. propaganda skit hur kosovo r albanskt osv osv osv
det r serbiskt, och kommer altid frbli serbisk, och om det inte frblir det kommer det bli ett nytt krig och de r ganska ondigt och fresten blir det sjlvstndigt s kommer hur mnga hlor som helst i vrlden vilja ha ondig sjlvstndighet

Varfr stdjer du massakern i Srebenica?
Citera
2021-04-26, 19:00
Medlem
Avalionns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niino
Vart skrev jag att Izetbegovic inte hade gjort det ? Och ja Serberna brjade kriget, frstr inte vart du vill komma, gick dom inte till attack mot Slovenien fr att dom ville bli sjlvstndiga, sen blev Kroatien sjlvstndiga ocks, samma visa dr igen, Bosnien blev ocks sjlvstndigt, dom gick in i Bosnien ? Sen ngra r senare gick dom in i Kosovo .. Ser du nt mnster ?

Snt frstr inte dummaste folket i Europa.
https://www.telegraf.rs/english/1565...best-in-europe
Citera
2021-04-27, 01:05
Medlem
ta bort
Senast redigerad av Americanwest 2021-04-27 kl. 01:50.
Citera
2023-11-02, 01:01
Medlem
-GGs avatar
Jag knner en som lste svenska tillsammans med Arkan i brjan av 70-talet!
De brukade prata p skolan.
Senast redigerad av -GG 2023-11-02 kl. 01:03.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in