2007-02-23, 22:12
Medlem
Shalas avatar
Faktum r att Svetlana r mer mafioso n Zeljko sjlv. Fr bara ngra veckor sedan kapade makedonsk polis massviss med kilo heroin i Makedonien, sprades till Belgrad och misstankarna gick mot Ceca.

Att hon r mafioso gr dock ej henne till krigsfrbrytare och att vgra henne inresetillstnd hade varit ljligt.
Citera
2007-02-24, 01:27
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
LOL... En brud som r mer mafioso n sjlvaste Arkan i det mansgrisiga Serbien? Tillt mig gapflabba!!!!

Som sagt, nyligen kopplades narkotikatillslaget till hennes ntverk.

Att vara s naiv och tro att etnicitet eller kn spelar ngon roll i businessvrlden r ljligt. Bland Zemun's strsta maffiakungar finns en stor del albaner, tror du serberna bryr sig om att de r albaner?

Ceca har pengar och kontakter, ljligt att tro att ngon bryr sig om att hon r kvinna. Fr att inte nmna hennes klubb FK Obilic vars illegala verksamhet r knt Europa ver, never mind Serbien.
Citera
2007-02-24, 08:40
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shala
Som sagt, nyligen kopplades narkotikatillslaget till hennes ntverk.

Att vara s naiv och tro att etnicitet eller kn spelar ngon roll i businessvrlden r ljligt. Bland Zemun's strsta maffiakungar finns en stor del albaner, tror du serberna bryr sig om att de r albaner?

Ceca har pengar och kontakter, ljligt att tro att ngon bryr sig om att hon r kvinna. Fr att inte nmna hennes klubb FK Obilic vars illegala verksamhet r knt Europa ver, never mind Serbien.

Etnicitet vet jag att det inte spelar roll. Varfr r hon inte gripen om det nu r s att hennes ntverk r avsljat? Varfr har det inte ens nmts i Serbisk media?

Nr det gller Obilic s undrar jag vad fr illegal verksamhet dom sysslar med? Ceca har fr vrigt slt klubben fr 2 r sedan.
Citera
2007-02-24, 11:28
Bannlyst
Arkan var en kortvuxen, kroknbbad, klotskallad cigarettsmugglare och krigsfrbrytare.

Han r serbernas strsta ikon! det sger vl ganska mycket om serberna?
Citera
2007-02-24, 12:01
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vraltupp
Arkan var en kortvuxen, kroknbbad, klotskallad cigarettsmugglare och krigsfrbrytare.

Han r serbernas strsta ikon! det sger vl ganska mycket om serberna?

Jaha.. Vad skulle det sga om serberna? Sg som det r s alla vet det hrinne nmligen att du hatar serber och det var det du ville sga. Strsta ikon r han inte och det kommer han aldrig att bli. Sveti Sava,Milos Obilic och mnga mer kommer alltid att vara strre n honom. Dessutom s r han kanske det i nationalistiska kretsar vilken r en minoritet i Serbien. Vi vanliga mnniskor vet exakt vem han r. Ni "hatare" har ngn illusion om att serber r robotar som tnker likadant. Tro mig det fanns arkan-kritiska p tiden han levde och hrskade i Belgrad.

Angende ciggaretsmugglingen s tackade jag och bugade fr ciggen. Ciggaretterna kostade 45 kr p den tiden och jag stdjer alla som hjlper mig f billigare cigg. Kper grna av staten men inte om dom ska rna mig. D lter jag grna maffian tjna pengar p mig. Krigsfrbrytare var han 100%. Kriminell satan som skert tagit mnga liv...

EDIT: Kollade upp dig lite nrmare och fann att du r en finsk nazist som hatar judar och andra folkslag. Du har Hitler som ikon. Det sger ganska mycket om dig.
Citera
2007-02-24, 12:27
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Etnicitet vet jag att det inte spelar roll. Varfr r hon inte gripen om det nu r s att hennes ntverk r avsljat? Varfr har det inte ens nmts i Serbisk media?

Nr det gller Obilic s undrar jag vad fr illegal verksamhet dom sysslar med? Ceca har fr vrigt slt klubben fr 2 r sedan.

Citat:
And thats because the Mafia have such a grip on Serb society. One of Serbias most popular singers - Ceca - is the widow of the indicted war criminal Arkan. Her music videos reflect the culture of guns and revenge killings. Ceca herself has not been spared, accused of tax fraud and possessing weapons.

Football too is caught in the Mafia's net. Six league presidents have been murdered. Ceca is President of FC Obilic, one of Serbias leading teams. The clubs under investigation for alleged money laundering. Obilics Acting President insists the Club and Ceca are innocent - the target of rival interests who want to take over their team.

http://www.channel4.com/news/2003/06...10_serbia.html

Detta r inget mne jag tnker g till dden fr att argumentera Jole, om du vill tro p det s fine, om inte s struntar jag faktiskt i det. Fr Ceca, Obilic etc kunde jag knappast bry mig mindre om iaf.
Citera
2007-02-24, 12:35
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
http://www.channel4.com/news/2003/06...10_serbia.html

Detta r inget mne jag tnker g till dden fr att argumentera Jole, om du vill tro p det s fine, om inte s struntar jag faktiskt i det. Fr Ceca, Obilic etc kunde jag knappast bry mig mindre om iaf.

Jag tnker inte heller diskutera detta i nda men nr jag serdessa anklagelser s undrar jag hur det binder henne till narkotikasmuggling. Efter att Djindjic mrdades s fngslades Ceca fr att hon hade 6 pistoler hemma Dom var sjlvklart restkomma frn Arkan. Tax fraud? Jo hon var anklagad fr det men det visade sig att hon var oskyldig. Jag frsker inte p ngt stt helgonfrklara henne men att sga att hon r ngon sorts maffiaboss i Serbien r ju bara pinsamt. Kvinnan har s mycket pengar s hon behver inte driva ngn verksamhet ngnsin mer. Hon behver inte ens sjunga fr pengar.

EDIT: Det jag sker r varfr har inte serbisk media blivit informerade om Ceca maffiantverks inblandning av knarkaffrer? Du vet att vi har ngrlunda fria medier nu. Inget kan stoppa dom frn ett sdant scoop.
Citera
2007-02-24, 12:50
Medlem
Shalas avatar
Det finns garanterat p video om du kontaktar TV4+ som snde matchen, knner du ngon alban s be honom verstta http://www.diskutime.com/disk/thread.php?id=1036.

"Slagit snder" handlar det knappast om, jag frklarade vldigt tydligt hur det hela utspelade sig.

Mihajlovic retade upp Tare genom att utvxla rasistiska fraser (la merda albanese), vi vet mycket vl att Mihajlovic lyckats gra samma sak med:

Sasa Udovic, sloven EM 2000 (Miha spottade och knuffade Sasa, varp han blev utvisad)
Patrick Vieira, fransos Champions League (Miha fick ta smllen)
Zlatan Ibrahimovic, Serie A (i detta fall slutade Mihajlovic knockad)

S att frneka att Mihajlovic r en rasist av grova drag r bara ljligt. Tare dremot r inte srskilt knd fr att hamna i liknande situationer. Vid halvtidsvilan s gick Tare fram till Mihajlovic och krvde frklaring (detta skedde p vg mot spelarbset, hr fr kamerorna bild p de bda). Dom utvxlar ngra ord och helt pltsligt ser man Tare sl tv-tre slag mot Mihajlovic innan tv Interspelare och en Laziospelare kommer emellan. Strax innan de frsvinner ur bild fr Tare terigen in ett slag p Mihajlovic bakom nacken.

Nr spelarna gr ut fr andra halvlek var Mihajlovics nacke rdfrgad av slagen. (Min egen uppfattning)

Enligt Tare sjlv s gick Mihajlovic fram efter matchen och bad om urskt.

Sen vet jag inte vad det hela i detta r osannolikt? Mihajlovic r knd fr att provocera, han har frut hamnat i brk. Och Tare r fysiskt betydligt kraftfullare n Mihajlovic, fr att inte nmna att dessa tv ven frut hamnar i ordakrig under matcherna.
Citera
2007-02-24, 13:04
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Det finns garanterat p video om du kontaktar TV4+ som snde matchen, knner du ngon alban s be honom verstta http://www.diskutime.com/disk/thread.php?id=1036.

"Slagit snder" handlar det knappast om, jag frklarade vldigt tydligt hur det hela utspelade sig.

Mihajlovic retade upp Tare genom att utvxla rasistiska fraser (la merda albanese), vi vet mycket vl att Mihajlovic lyckats gra samma sak med:

Sasa Udovic, sloven EM 2000 (Miha spottade och knuffade Sasa, varp han blev utvisad)
Patrick Vieira, fransos Champions League (Miha fick ta smllen)
Zlatan Ibrahimovic, Serie A (i detta fall slutade Mihajlovic knockad)

S att frneka att Mihajlovic r en rasist av grova drag r bara ljligt. Tare dremot r inte srskilt knd fr att hamna i liknande situationer. Vid halvtidsvilan s gick Tare fram till Mihajlovic och krvde frklaring (detta skedde p vg mot spelarbset, hr fr kamerorna bild p de bda). Dom utvxlar ngra ord och helt pltsligt ser man Tare sl tv-tre slag mot Mihajlovic innan tv Interspelare och en Laziospelare kommer emellan. Strax innan de frsvinner ur bild fr Tare terigen in ett slag p Mihajlovic bakom nacken.

Nr spelarna gr ut fr andra halvlek var Mihajlovics nacke rdfrgad av slagen. (Min egen uppfattning)

Enligt Tare sjlv s gick Mihajlovic fram efter matchen och bad om urskt.

Sen vet jag inte vad det hela i detta r osannolikt? Mihajlovic r knd fr att provocera, han har frut hamnat i brk. Och Tare r fysiskt betydligt kraftfullare n Mihajlovic, fr att inte nmna att dessa tv ven frut hamnar i ordakrig under matcherna.

Att kalla Mihajlovic fr rasist kan man kanske gra. Faktum r att mannen nu jobbar med bde Vieira och Ibrahimovic. Rasist kan man egentligen inte vara i fotboll. r man det s kommer man inte verens med sina lagkamrater och d blri stmmningen smre vilket leder till att trnaren frr eller senare plockar vck dig. Provocera r en annan sak.

Sedan s stmmer inte din berttelse ngnstans. Jag fljde Lazio p den tiden Sinisa spelade dr och hade ngt sdant hnt s hade jag inte glmt det. Skulle kamerorna fngat det hade det blivit fljder fr bda parter. Det hade varit rets scoop.

Udovic blev knuffad och det var ingen loska p honom. Dremot fick Jens Jeremies knna p hans saliv...
Citera
2007-02-24, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Sjunger inte Arkans luder Ceca i malm idag?

Jo och det r drfr som det har varit s mycket snack i den hr trden. Jag str mig personligen inte p hennes konsert trots att jag r bosnjak. Bara hon och alla ckliga bnder (oberoende av nationalitet) som gillar sn zigensk "folk"musik hller sig borta frn mig

Turbo-folk, fy fan....
Citera
2007-02-26, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensee
Jo och det r drfr som det har varit s mycket snack i den hr trden. Jag str mig personligen inte p hennes konsert trots att jag r bosnjak. Bara hon och alla ckliga bnder (oberoende av nationalitet) som gillar sn zigensk "folk"musik hller sig borta frn mig

Turbo-folk, fy fan....

Turbo-folk, trenerke, air-patike, zlatni lanac, kik-box... Vilken tid, tacka 50 rs kommunism.

Varje sida hade sina "Arkans". Anledningen till att just Arkan fick s mycket uppmrksamhet var att han var mest flamboyante och framgngsrike av dessa samt att han var den perfekte skurken som man kunde peka finger p nr man ville visa hur elaka serberna var. Det var bara att ka till Sarajevo fr att hitta bosnienmuslimska motsvarigheter med sina privata miliser eller till Hercegovina fr de kroatiska.
Citera
2007-02-26, 00:53
Medlem
Shalas avatar
Citat:
Varje sida hade sina "Arkans". Anledningen till att just Arkan fick s mycket uppmrksamhet var att han var mest flamboyante och framgngsrike av dessa samt att han var den perfekte skurken som man kunde peka finger p nr man ville visa hur elaka serberna var. Det var bara att ka till Sarajevo fr att hitta bosnienmuslimska motsvarigheter med sina privata miliser eller till Hercegovina fr de kroatiska.

Jass?

Vilka skulle d de motsvarande parternas Arkan vara?

Naser Oric? Mannen som r klar med Haag, och r framgngsrik affrsman i Bosnien idag?

Ramush Haradinaj? En av Kosovos rikaste mn, har varit premirminister och har idag ett affrsimperium, extremt goda kontakter med bde FN, EU, NATO och regionala ledare.

PS. bde Naser och Ramush lever ocks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in