2021-06-26, 19:26
Medlem
Mobilen är helt död. Går inte ens att ladda och inget händer när man försöker starta den . Den har batteritid i sig och dog bara helt plötsligt.

Det är en gammal sony från 2016.

Kan man komma åt innehållet på den utan att den är påsalgen?
Citera
2021-06-26, 19:29
Medlem
TheJackets avatar
Testat att koppla den till datorn?
Citera
2021-06-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Testat att koppla den till datorn?

vad ska hända då? Den startar ju itne ens så då kommer datorn heller inte känna igen den
Citera
2021-06-26, 19:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
vad ska hända då? Den startar ju itne ens så då kommer datorn heller inte känna igen den

Säg inte det. Hade en gammal Z2 som var stendöd men den vaknade till liv när jag kopplade den till datorn
Citera
2021-06-26, 19:37
Medlem
Onanikrems avatar
Testa olika laddkablar, och rucka lite på de i kontakten.. ofta är uttaget mer eller mindre söndernött. Sen tar det också en kvart eller så innan den börjar ha ström som syns i bland om den varit djupurladdad.
Citera
2021-06-26, 20:08
Medlem
swebarbs avatar
Ja testa koppla den till datorn se vad som händer, men om det är batteriet som dött så går det att fixa relativt lätt ändå.
Citera
2021-06-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja testa koppla den till datorn se vad som händer, men om det är batteriet som dött så går det att fixa relativt lätt ändå.

har 2 likadana mobiler.
ena funkar.
Så tog batteriet från den och satte i den som är död. Den döda funkar ändå inte trots fulladdat batteri.
Citera
2021-06-26, 20:46
Medlem
Varit med om detta två gånger. Den vaknade till liv efter 1 1/2 dygn så om du inte absolut behöver sen imorgon så kanske den vaknar till liv imorgon kväll? Om jag ska säga en teori varför min mobil stendog trots laddad så var det för att jag inte stängt av den ens en natt sen jag införskaffade den. Nu stänger jag alltid av mobilen helt en natt i månaden för att undvika detta.
Citera
2021-06-26, 20:59
Medlem
Zitilitess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jejkob1
Varit med om detta två gånger. Den vaknade till liv efter 1 1/2 dygn så om du inte absolut behöver sen imorgon så kanske den vaknar till liv imorgon kväll? Om jag ska säga en teori varför min mobil stendog trots laddad så var det för att jag inte stängt av den ens en natt sen jag införskaffade den. Nu stänger jag alltid av mobilen helt en natt i månaden för att undvika detta.

This. Ibland slocknar skärmen helt enkelt och låser sig. Då är det ända man kan göra att låta den vara tills batteriet dör ut och man sen laddar telefonen för att starta upp telefonen igen. Hänt mig 2 gånger, en gång på en gammal ipod classic och sen en Sony Xperia telefon. Vet inte varför
Citera
2021-06-26, 21:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zitilites
This. Ibland slocknar skärmen helt enkelt och låser sig. Då är det ända man kan göra att låta den vara tills batteriet dör ut och man sen laddar telefonen för att starta upp telefonen igen. Hänt mig 2 gånger, en gång på en gammal ipod classic och sen en Sony Xperia telefon. Vet inte varför
Detta har hänt mig också på en iPhone och en iPad.
Citera
2021-06-26, 21:41
Medlem
duden83s avatar
Om det endast är skärmen som dött och inte processorn så kan du använda USB sladd för att komma åt att ladda ner innehåll från mobilen på samma sätt som om det vore en extern hårddisk.

Går det inte komma åt mobilen den vägen pga. PIN så finns det ofta programvara från tillverkaren som emulerar skärmen och som gör att du på så sätt kan skriva in PIN koden och komma åt disken så.

du kan ju också koppla in mobilen så dess skärm visas direkt på tvn (om nu skärmen är trasig) via adapterkabel. typ såhär:

https://youtu.be/D7R4lsIbnnk?t=155
Senast redigerad av duden83 2021-06-26 kl. 21:50.
Citera
2021-06-26, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duden83
Om det endast är skärmen som dött och inte processorn så kan du använda USB sladd för att komma åt att ladda ner innehåll från mobilen på samma sätt som om det vore en extern hårddisk.

Går det inte komma åt mobilen den vägen pga. PIN så finns det ofta programvara från tillverkaren som emulerar skärmen och som gör att du på så sätt kan skriva in PIN koden och komma åt disken så.

du kan ju också koppla in mobilen så dess skärm visas direkt på tvn (om nu skärmen är trasig) via adapterkabel. typ såhär:

https://youtu.be/D7R4lsIbnnk?t=155

hur gör du det när mobilen är helt död och inte startar?
ta ut batteriet på din mobil och försök connetcta den till dator eller tv, det är omöjligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in