2021-06-26, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Hm, men jag hade ju haft över ett års break innan detta problem började. Och sedan dess har åtminstone break på 3-4 månader hjälpt föga.

Men innan problemet, när jag rökte i princip varje dag, så kunde det istället räcka med några veckor för att ”nollställa” tolerensen.

Men tolerans kanske är weird like that? Läste faktiskt nånstans att toleransen kan bli värre och längre av att hålla upp länge, än att bara köra på i jämn takt med småbreaks.

Började du med några mediciner parallellt när allt detta började?
Citera
2021-06-26, 11:01
Medlem
Citat:
Tro mig! Har tänkt på detta. Jag är bipolär, så har börjat tänka i banorna att det kan ha haft något med olika faser i det att göra. Dock tror jag inte det är pga det, för jag vet med mig att det har fungerat lika väl både under toppar och dalar.

Jag har börjat med medicin för det, men då hade det redan varit så här i ett halvår. Så tvek på den också.

Dessutom verkar ju internet säga att detta är en grej, och att de som drabbad behöver hitta helt annorlunda strains med annan kemisk uppsättning.

För det har ju funkat som vanligt med THC-oljan. Det talar ju emot att det är hjärnan i sig. Men kanske kan förklaras av att oljan har ett helt annat ursprung än weedet dom säljs i Stockholm.

Citat:
Ursprungligen postat av AssfishiN3
Började du med några mediciner parallellt när allt detta började?

Se inlägget jag citerade. Men nej, däremot så började jag med Lamictal efter att problemet existerat i ungefär 6 månader redan, och sen Sertralin efter ytterligare 2 månader. Men det blev varken sämre eller bättre när jag började med medicinen.
Citera
2021-06-26, 11:12
Medlem
Citat:
Se inlägget jag citerade. Men nej, däremot så började jag med Lamictal efter att problemet existerat i ungefär 6 månader redan, och sen Sertralin efter ytterligare 2 månader. Men det blev varken sämre eller bättre när jag började med medicinen.

Svårt att säga vad det beror på.
Har du lagt om kosten något?
Citera
2021-06-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AssfishiN3
Svårt att säga vad det beror på.
Har du lagt om kosten något?

Nope. Har länge försökt tänka på om jag haft några stora livsförändringar men kan inte komma på någon. Betyder ju dock inte att det inte finns något som förändrats, kan ju vara att jag inte insett det än bara.

Lite citat från internet.

HTML-kod:
Same here. I tried smoking after a long period off and all the pot did was raise my heart rate and cause some visual distortion here and there. My mind was perfectly normal and happy and thoughtful as I usually am without pot. The body has a natural balance. Your body, furthermore, makes its own cannabinoids. If you get them from an exogenous source (pot) then your body stops creating it for itself. If you take a break off weed, get your brain pumping its own seratonin and endorphins, etc, then you go back to weed - well, it seems like weed just isn't the same anymore. The body is naturally high, so to speak.

HTML-kod:
I'm in the same boat as you. I hadn't smoked in 10 years prior to smoking weed recently. I was so excited because I just knew the high would be intense after going so long without smoking at all. Nope. I barely felt anything. No euphoria while listening to music, no munchies, no deep thoughts, no body buzz, NOTHING. I wonder if something in our brain changes for some of us as we get older and maybe we're lacking or low in whatever chemical is necessary to get high from weed.

Har googlat ihjäl mig nu. Mitt problem är inte jättelätt att finna online, så jag börjar misstänka att jag faktiskt blivit blåst av alla kranar senaste året, trots att det är märkligt att alla som sålde bra grejer i flera år börjar blåsa folk exakt samtidigt (även om covid skulle kunna förklara det, så känns det ändå märkligt), och ändå verkar kunna stay in business. Trots att mina vänner fortfarande kan köpa bra grejer enligt dem, fast av andra kranar. Trots att det inte har stått om det på flashback, för det tänker jag mig att det borde ha gjort, för om jag blir blåst av alla kranarna pga covid så borde ju många ha råkat ut för samma grej. Men det har varit tyst om det, vilket får mig att tveka på om så verkligen kan vara fallet.

Men ja, jag har lite grejer jag kan testa innan jag bara ger upp for good och accepterar mitt öde.

1. Testa hasch, det vet jag att jag brukar bli fruktansvärt väck av. Så det borde ju ge ett bra svar om det är weedet eller mig det är fel på.
2. Testa det där ämnet du tipsade om som nollställer tolerans.
3. Testa odla egen planta när jag har möjlighet till det senare under året.

Återkommer med resultat. Kan ju vara intressant för andra tänker jag. Kanske kommer någon stackare med samma problem hitta denna tråd om 5 år.
Citera
2021-06-26, 12:37
Medlem
Låter som att du får tag på dåligt röka, kan ju skilja enormt på rökats potens till och med när det är från samma planta har jag märkt, topparna som fått ordentligt med ljus blir mkt potentare än div småbuds längre ner på plantan. Du kanske borde prova att beställa dab via nån DNM, finns potenta grejer att beställa inrikes som jag själv provat och vart nöjd med.

Jag skulle råda dig att börja odla eget i tält hemma om du vill få good shit, är typ enda sättet att ha stadig tillgång till riktigt dank bud.
Senast redigerad av Jemi0052 2021-06-26 kl. 12:59.
Citera
2021-06-26, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Låter som att du får tag på dåligt röka, kan ju skilja enormt på rökats potens till och med när det är från samma planta har jag märkt, topparna som fått ordentligt med ljus blir mkt potentare än div småbuds längre ner på plantan. Du kanske borde prova att beställa dab via nån DNM, finns potenta grejer att beställa inrikes som jag själv provat och vart nöjd med.

Jag skulle råda dig att börja odla eget i tält hemma om du vill få good shit, är typ enda sättet att ha stadig tillgång till riktigt dank bud.

Ah, det måste vara pga covid då. För det var alltid bra innan skiten kom. Aja! Får bli trädgårdsmästare.
Citera
2021-06-26, 16:32
Medlem
Har du testat och rökt "Delta 8 THC"? Alltså inte Delta 9 som det brukar vara.

Har blivit mer och mer vanligt, så bör vara relativt enkelt att beställa från nätet.
Citera
2021-06-26, 18:32
Medlem
hogerspokets avatar
har varit mycket pissweed (och riktigt dåligt hasch) i omlopp senaste året (haschtillgången började strula redan innan corona).

låter mer som att du fått dåligt röka än att dina cannabinoid-receptorer abdikerat.

--
sen är det klart, man blir ju efter 10+ år inte stenad på samma sätt som när man började -- men visst fan märker man en (ordentlig) bonghit ovasett om det är sativa eller indica.

juni månad tillbragtes med ett oz. riktigt bra kush -- så visst går det att få fatt på bra saker om man känner folk som odlar.
Citera
2021-06-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tOBBEeeeeeeee
Har du testat och rökt "Delta 8 THC"? Alltså inte Delta 9 som det brukar vara.

Har blivit mer och mer vanligt, så bör vara relativt enkelt att beställa från nätet.

Nej, men läste om det på Leafly nu. Verkar vara en mindre potent variant av THC, och ärligt talat skulle det ju kunna vara sådant jag fått tag på. Vore ju intressant att testa lite med något som man _vet_ är sådant.
Citera
2021-06-26, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hogerspoket
har varit mycket pissweed (och riktigt dåligt hasch) i omlopp senaste året (haschtillgången började strula redan innan corona).

låter mer som att du fått dåligt röka än att dina cannabinoid-receptorer abdikerat.

--
sen är det klart, man blir ju efter 10+ år inte stenad på samma sätt som när man började -- men visst fan märker man en (ordentlig) bonghit ovasett om det är sativa eller indica.

juni månad tillbragtes med ett oz. riktigt bra kush -- så visst går det att få fatt på bra saker om man känner folk som odlar.

Jajust, de plockade den där marockanska haschkungen läste jag. Funderar på att testa med lite hasch ändå och se efter hur det blir med det, men då kommer jag säkert få tag på sophasch och ändå inte komma fram till något. Haha.
Citera
2021-06-26, 21:37
Medlem
Jag tror du får tag i dåligt röka bara, helt ärligt talat. Tror inte det har med din bipoläritet att göra.

Hett tips är att köpa online, testa flugsvamp 3.0. Jag har helt slutat med gatan pga allt lallande, det är bara skräp enligt egen erfarenhet.

Jag kan ge tips på specifika strains därifrån om du vill ha bra skit, har testat en del olika. Processen i sig är inte särskild krånglig. Bara att köpa bitcoins, sätta in på en wallet och sedan skicka vidare pengarna till FS3.
Citera
2021-06-26, 22:16
Medlem
papperskulas avatar
När jag köper röka så brukar jag tycka 1-2veckors dagligt rökande ger en tillräckligt hög tolerans för att det ska vara motiverat med ett uppehåll, så när jag läser att TS har rökt under långa perioder i 10år så tänker jag spontant att det är självklart att du blir hög.. fast samtidigt funkade det antagligen i 9år.. hur lyckas man röka så länge och fortfarande bli bäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in