Citat:
Ursprungligen postat av
AssfishiN3
Svårt att säga vad det beror på.
Har du lagt om kosten något?
Nope. Har länge försökt tänka på om jag haft några stora livsförändringar men kan inte komma på någon. Betyder ju dock inte att det inte finns något som förändrats, kan ju vara att jag inte insett det än bara.
Lite citat från internet.
HTML-kod:
Same here. I tried smoking after a long period off and all the pot did was raise my heart rate and cause some visual distortion here and there. My mind was perfectly normal and happy and thoughtful as I usually am without pot. The body has a natural balance. Your body, furthermore, makes its own cannabinoids. If you get them from an exogenous source (pot) then your body stops creating it for itself. If you take a break off weed, get your brain pumping its own seratonin and endorphins, etc, then you go back to weed - well, it seems like weed just isn't the same anymore. The body is naturally high, so to speak.
HTML-kod:
I'm in the same boat as you. I hadn't smoked in 10 years prior to smoking weed recently. I was so excited because I just knew the high would be intense after going so long without smoking at all. Nope. I barely felt anything. No euphoria while listening to music, no munchies, no deep thoughts, no body buzz, NOTHING. I wonder if something in our brain changes for some of us as we get older and maybe we're lacking or low in whatever chemical is necessary to get high from weed.
Har googlat ihjäl mig nu. Mitt problem är inte jättelätt att finna online, så jag börjar misstänka att jag faktiskt blivit blåst av alla kranar senaste året, trots att det är märkligt att alla som sålde bra grejer i flera år börjar blåsa folk exakt samtidigt (även om covid skulle kunna förklara det, så känns det ändå märkligt), och ändå verkar kunna stay in business. Trots att mina vänner fortfarande kan köpa bra grejer enligt dem, fast av andra kranar. Trots att det inte har stått om det på flashback, för det tänker jag mig att det borde ha gjort, för om jag blir blåst av alla kranarna pga covid så borde ju många ha råkat ut för samma grej. Men det har varit tyst om det, vilket får mig att tveka på om så verkligen kan vara fallet.
Men ja, jag har lite grejer jag kan testa innan jag bara ger upp for good och accepterar mitt öde.
1. Testa hasch, det vet jag att jag brukar bli fruktansvärt väck av. Så det borde ju ge ett bra svar om det är weedet eller mig det är fel på.
2. Testa det där ämnet du tipsade om som nollställer tolerans.
3. Testa odla egen planta när jag har möjlighet till det senare under året.
Återkommer med resultat. Kan ju vara intressant för andra tänker jag. Kanske kommer någon stackare med samma problem hitta denna tråd om 5 år.