2021-06-25, 14:30
Jag har två laptop det ena har trasig skärm och jag vill föra över bilden på den trasiga till den andra laptop skärmen. Är det möjligt?
Citera
2021-06-25, 14:59
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Jag har två laptop det ena har trasig skärm och jag vill föra över bilden på den trasiga till den andra laptop skärmen. Är det möjligt?
Om man har utgående kontakter på det trasiga så kan man väl välja dubbla skärmar typ. klurigt att kunna välja det utan skärm...
Citera
2021-06-25, 15:01
Medlem
Koppla in en annan skärm till den trasiga datorn. Tryck start och L för att byta till delad skärm eller spegling, och vad det nu finns för alternativ. Tryck och släpp, alternativt tryck en gång, händer inget så tryck 2 ggr osv.

Vad är det för laptop? Vilka uttag finns?

Du kan testa på din laptop som inte är trasig, och se hur menyn ser ut. Håll in START + L.

Svara gärna hur det gick om du har kommit så långt att faktiskt koppla in en extra skärm. Har du ingen extra datorskärm så funkar det lika bra med en tv skärm.
Citera
2021-06-25, 15:10
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunnyD
Koppla in en annan skärm till den trasiga datorn. Tryck start och L för att byta till delad skärm eller spegling, och vad det nu finns för alternativ. Tryck och släpp, alternativt tryck en gång, händer inget så tryck 2 ggr osv.

Vad är det för laptop? Vilka uttag finns?

Du kan testa på din laptop som inte är trasig, och se hur menyn ser ut. Håll in START + L.

Svara gärna hur det gick om du har kommit så långt att faktiskt koppla in en extra skärm. Har du ingen extra datorskärm så funkar det lika bra med en tv skärm.
Är det Windows du snackar i nattmössan om så är det WIN+K man trycker. WIN+L låser datorn.
Annars är tipset bra.

Så till TS, koppla in den trasiga datorn till en TV eller bildskärm med någon sorts kabel, beroende på vilka anslutningar du har. Du kan inte få den att visas på den andra datorn om den andra inte har ingående video, vilket få bärbara datorer har.
Citera
2021-06-25, 15:31
Medlem
TheJackets avatar
Jag "lagade" min grannes laptop med trasig skärm med en HDMI kabel till TVn.
Citera
2021-06-25, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r

Nej! VGA skärmar kan du få . HDMI skärmar kostar någon 1000:- som ny.
Citera
2021-06-28, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Är det Windows du snackar i nattmössan om så är det WIN+K man trycker. WIN+L låser datorn.
Annars är tipset bra.

Så till TS, koppla in den trasiga datorn till en TV eller bildskärm med någon sorts kabel, beroende på vilka anslutningar du har. Du kan inte få den att visas på den andra datorn om den andra inte har ingående video, vilket få bärbara datorer har.

Precis det ska vara Windows+K. my bad. tänkte fel xD
Citera
2021-07-01, 11:47
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Annars är tipset bra.
Citat:
Precis det ska vara Windows+K. my bad. tänkte fel xD
Win+P menar ni väl med tanke på resten av instruktionerna?

Menyn ger 4 alternativ. Man kan göra som SunnyD skrev fast med P istället för att gå igenom alternativ.

Vet man hur menyn ser ut finns det ytterligare 2 sätt att välja alternativ. Håll fast Win och pumpa P för att gå igenom listan och när det man vill använda är vald släpper man båda knapparna. Man kan också tryck Win+P och direkt släppa båda knapparna för att sen använda pil knapparna och enter.

I meny är troligen nr 1 vald första gången man kopplar extern skärm. Jag rekommenderar nr 4 för att bara köra med externa om inbyggda är trasig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in