Citat:
Ursprungligen postat av
Kissunge
Till moderator: Det här är inte för relationsakuten, då jag inte ämnar hjälpa min kompis. Jag anser det vara för absurd för att jag ens ska försöka. Istället vill jag veta om det här beteendet är normalt och om folk verkligen har såna här relationer med varandra.
Jag träffade en kompis igår kväll på några öl och jag tappade hakan av vad han berättade för mig.
Han har en flickvän sedan ungefär två år tillbaka. De båda är skånska, men har flyttat uppåt i landet. Cirka 25-35 år gamla.
Två gånger har hans flickvän tydligen kommit på honom att titta på porr framför datorn i vardagsrummet. En gång när hon kom hem från jobbet och en gång när han trodde att hon gått och lagt sig.
Det resulterade i dyra restaurangbesök, blommor efter jobbet och en massa sena kvällar med "snack". Hon var grinig ett tag, men det verkade bli bättre.
Allt verkade ok efter ett par veckor, enligt min kompis. Tills han en dag satt på toaletten under en längre tid, varvid tjejen började banka på dörren. "Vad gör du?", skrek hon. Han svarade förvirrat att han satt på toaletten, men att han är klar strax. I tron om att hon behövde gå snabbt på toa.
Hon började då rycka i handtaget, slå på dörren och skrika att hon vill komma in. Min kompis fattade ingenting, men efter någon minuts panikskrikande och slag på dörren så låste han upp dörren.
Hon stormar in (det är en jätteliten toalett, så man når lås och dörr från toaletten) och frågar honom vad i helvete han sysslar med. Han bara tittar på henne. Hon skriker då att han ska ställa sig upp. Han protesterar, men hon börjar rycka i hans armar, varvid han motvilligt ställer sig upp.
Hon tittar då ner i toaletten (!!), säger "okej då", smäller igen dörren och går ut.
Min kompis står fortfarande upp, helt fryst. Han fattar ingenting.
Han torkar sig snabbt, spolar, tvättar händerna och går raka vägen till köket för att se vad i helvete det där handlade om. Hon sitter med en laptop och tittar på Netflix vid köksbordet och äter muffins, som om inget hänt.
Det visar sig sen att hon trodde att han kollade porr på toan, eftersom han var där inne så länge. Det gick alltså så långt att hon tittade i toalettvattnet om det fanns bajs och kiss där.
Hur mycket jag än önskar att hans historia slutade där, så fortsätter den.
På någon vänster tvingar hon honom att börja gå på toaletten med olåst dörr. Hon kan inte lita på honom och säger att det skulle hjälpa henne att återfå förtroende för honom - om de ska ha en framtid ihop.
Det absurda är att han går med på det! Vid ett flertal tillfällen, när han varit där inne "för länge", så öppnar hon helt sonika dörren, ber honom att ställa sig upp och kollar om det finns bajs i toan!
Någon gång var han semi-magsjuk och hade diarré. Hon visste inte om det. Hon gick in och "kontrollerade" honom, tittade ner i toaletten och sa "jaha, så det är därför" och gick sen ut. Jag fick kalla kårar när jag hörde det här.
Ärligt talat, jag har inget behov av att hjälpa detta skånska par. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Men mest är jag förvirrad, förvånad och fascinerad.
Är det här normalt? Gör andra människor så här? Har ni hört något liknande? Inte kan väl det här anses vara normalt beteende, ens om man är svartsjuk?
Har ni hört om några liknande fall? Enligt mig är ett sånt här förhållande med så bristande tillit dömt att gå i kras.
Nej det är onormalt.
Både hon och han är sjuka och behöver hjälp.
Ingen normal människa kontrollerar sin partners avföring.
Ingen normal människa tillåter att ens partner kontrollerar ens avföring.
Det är sunt av dig att backa undan från detta sjuka beteende.
Om han frågar om det är normalt så säger du nej bara.
Du kan inte göra något.