2021-06-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Nästan alla i landslaget är rejält underskattade av olika anledningar. Oftast är det väl avundsjuka och jantelagen som ligger bakom men för spelare med invandrarbakgrund så är rasism en vanlig anledning.

Men vi kan ta ett exempel också.

Victor Nilsson Lindelöf:
Vunnit guldbollen två gånger, spelar i en europeisk toppklubb, utsågs av UEFA till mvp mot Spanien, bevisligen en av Premier Leagues bästa mittbackar och är överlag bara en jävligt trevlig kille.

Men läs tråden om honom här på flashback och man förundras över hur folk verkar hata honom.

VNL är väl motsatsen till underskattad. Bevisligen en av de bästa IB i PL är skrattretande att höra, kan nämna minst 10 som är bättre. Länge sedan Man u var en europeisk toppklubb. Nä kullen är övereklamerad till tusen. Sen om han är trevlig eller inte har inget med hans fotboll att göra.
Citera
2021-06-27, 12:22
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
VNL är väl motsatsen till underskattad
.

Uppenbarligen inte om du läser tråden om honom eller vad en del skriver i landslagstråden.

Citat:
Bevisligen en av de bästa IB i PL är skrattretande att höra, kan nämna minst 10 som är bättre.

https://football-observatory.com/IMG...2020/wp339/en/

Citat:
Länge sedan Man u var en europeisk toppklubb. Nä kullen är övereklamerad till tusen.

Manchester United är en av världens största och mest värdefulla klubbar som spelar champions leauge i princip varje år.
Det är ingen slump att dem var en av de skyldiga i super league-fiaskot.

Citat:
Sen om han är trevlig eller inte har inget med hans fotboll att göra

Nej men det gör att det är konstigt att han ska bli hånad och förlöjligad.
Citera
2021-06-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
.

Uppenbarligen inte om du läser tråden om honom eller vad en del skriver i landslagstråden.

https://football-observatory.com/IMG...2020/wp339/en/

Manchester United är en av världens största och mest värdefulla klubbar som spelar champions leauge i princip varje år.
Det är ingen slump att dem var en av de skyldiga i super league-fiaskot.

Nej men det gör att det är konstigt att han ska bli hånad och förlöjligad.

Han är långt ifrån en av de bättre i PL. Ett axplock av kommentarer från hans tråd på det största Unitedforumet Redcafe:

Citat:
I see a shit defender who isn't good enough to be back up let alone start every game for us.

Citat:
I feel like the only time I've complimented him is to say he's better than Bailly, which is barely a compliment. He's another one of this squad who I don't enjoy watching play for us as I believe he's far below the required standard. He's weak and passive, the opposite of what you want from a CB.

Citat:
Iceman my arse. If anything he melts into liquid everytime the stake is high.

Citat:
If Lindelof was English and/or an academy graduate or non-white he'd be getting so much hate (Maguire), racial abuse (Rashford) and death threats (Tom Cleverly/Darron Gibson)....

He just slips under the radar.

The likes of him and Martial epitomise what United are today. Snowflake Posers.

Citat:
What do people see in Lindelof?

A walking liability.
Replace a.s.a.p.

Citat:
He can play neat passes out from the back. But thats it. Defensively he is a liability. Zero physical attributes..

Citat:
A soft defender that easily loses players on set pieces.

Citat:
I don't think he has many fans, he's another Mourinho dud with a high fee and wages who we'll have a nightmare trying to get rid of.

Citat:
Decent on the ball but a weak centre half. .

Citat:
A so called defender who is afraid of defending.

Citat:
The real question is what Ole sees in Lindelof. Most supporters think he’s shit.

Citat:
The only thing he offers is his positioning and ball playing. Other than those, he’s nothing but a defender who is full of weaknesses and relying too much on attackers to make mistakes. He is less clumsy than lot of defenders due to his style of defending being coward and too reactive/passive, but this style of play can be easily exposed if the opposition players turn up which they usually do in big games like the Sevilla and Villareal (prime examples) of how he didn’t attack the ball first, letting the ball went pass him because he is only hoping the attackers are not behind him or hoping them to make mistakes.

In summary, he’s not good enough because he’s coward, doesn’t attack the ball first but let the ball went past him, too reactive/passive in defending because he has nothing to offer but just positioning, not very good with his heading, not very good with duel, weak physically, and bottle mentality.

Killen är helt enkelt unisont ogillad som spelare av Unitedfansen. Med det sagt är VNL inte en sopa, men att to att han tillhör toppen av mittbackar i PL är skrattretande. Endast svenskar kan tycka det. Det finns en anledning till varför en av Uniteds högsta prioriteter är att värva en mittback just nu. Den sista kommentaren jag citerade tycker jag är en rättvis summering, jag tror VNL passar bättre i en mindre fysisk liga. Det är för mycket dueller i PL, och där är han väldigt svag. United brukade ha Rio Ferdinand, Nemanja Vidic och Jaap Stam. Jämför det med Lindelöf. Skrattretande.
Senast redigerad av Partlow 2021-06-27 kl. 12:37.
Citera
2021-06-27, 12:43
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Partlow
Killen är helt enkelt unisont ogillad som spelare av Unitedfansen.

Imponerande att en spelare som är unisont ogillad av fansen lyckas bli framröstad (2018/19) till lagets näst bästa spelare av just fansen, får jag lov att säga.

Även intressant att han på just det forum du nämner har sjätte bästa snittbetyg av A-lagsspelarna under årets säsong, trots att han är unisont ogillad.

Det är ju nästan en mirakulös bedrift! Knepigt dock för forumsfansen som tycks ogilla alla spelare utom fem, minst. Ajaj!
Citera
2021-06-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Imponerande att en spelare som är unisont ogillad av fansen lyckas bli framröstad (2018/19) till lagets näst bästa spelare av just fansen, får jag lov att säga.

Även intressant att han på just det forum du nämner har sjätte bästa snittbetyg av A-lagsspelarna under årets säsong, trots att han är unisont ogillad.

Det är ju nästan en mirakulös bedrift! Knepigt dock för forumsfansen som tycks ogilla alla spelare utom fem, minst. Ajaj!

Haha, framröstad av vilka fans? Vänta, tar du seriöst ett argument från vad folk röstat på i snitt i affekt efter en match? Luke Shaw har snittbetyget 6,3 och Bruno Fernandes 6,4. Två spelare som varit och snuddat på 10/10-säsonger. Det säger inte ett skit då folk lägger betyg utifrån deras förväntningar snarare än prestation, vilket är varför Luke Shaw blev årets spelare 18/19 och inte Pogba. Och ja, han är unisont ogillad som spelare och det är inte direkt så att han har ett högt betyg (6,0) vilket är vad jag skulle ge hans säsong. En nothing player som engelsmännen säger.
Senast redigerad av Partlow 2021-06-27 kl. 12:56.
Citera
2021-06-27, 12:57
Medlem
Korders avatar
Citat:
Haha, framröstad av vilka fans? Vänta, tar du seriöst ett argument från vad folk röstat på i snitt i affekt efter en match? Luke Shaw har snittbetyget 6,3 och Bruno Fernandes 6,4. Två spelare som varit och snuddat på 10/10-säsonger. Det säger inte ett skit då folk lägger betyg utifrån deras förväntningar snarare än prestation, vilket är varför Luke Shaw blev årets spelare 18/19 och inte Pogba. Och ja, han är unisont ogillad som spelare och det är inte direkt så att han har ett högt betyg (6,0) vilket är vad jag skulle ge hans säsong. En nothing player som engelsmännen säger.

Det är fansens samlade omdöme jag citerar. Du citerar utvalda individer av dessa vars åsikter passar din egen. Gott så, så kan väl andra som läser här försöka bena ut skillnaden.
Citera
2021-06-27, 13:05
Medlem
Citat:
Det är fansens samlade omdöme jag citerar. Du citerar utvalda individer av dessa vars åsikter passar din egen. Gott så, så kan väl andra som läser här försöka bena ut skillnaden.

Det var inte utvalda, du kan själv läsa hela tråden. Det finns även en omröstning, där en stor majoritet tycker att han inte håller. Endast 12 procent tycker han ska starta. https://www.redcafe.net/threads/what...ndelof.463121/ Jag skiter fullständigt i vad du eller andra tycker. Jag är på flera matcher per säsong, diskuterar dagligen med svenska såväl som engelska fans. Jag har en väldigt bra bild av hur Unitedfans ser på Lindelöf.
Citera
2021-06-27, 13:09
Medlem
Korders avatar
Citat:
Det var inte utvalda, du kan själv läsa hela tråden. Det finns även en omröstning, där en stor majoritet tycker att han inte håller. Endast 12 procent tycker han ska starta. https://www.redcafe.net/threads/what...ndelof.463121/ Jag skiter fullständigt i vad du eller andra tycker. Jag är på flera matcher per säsong, diskuterar dagligen med svenska såväl som engelska fans. Jag har en väldigt bra bild av hur Unitedfans ser på Lindelöf.

Noterar alltså att det i omröstningen du länkar är runt 80% av rösterna som tycker att Lindelöf är bra nog att spela i United. Detta samtidigt som du hävdar att han är unisont ogillad. Spännande tankegång det där.

Intressant vilka tankevurpor man kan göra bara för att försöka få sin åsikt att framstå som den "rätta". Och ja, det är uppenbart att du "fullständigt skiter" i alla andras åsikter. Det är ju detta som möjliggör dessa verklighetsfrämmande inlägg du skriver här, trots allt, och varför jag nu ertappat dig med byxorna nere, två gånger om. Oops.
Citera
2021-06-27, 13:11
Medlem
Citat:
Noterar alltså att det i omröstningen du länkar är runt 80% av rösterna som tycker att Lindelöf är bra nog att spela i United. Detta samtidigt som du hävdar att han är unisont ogillad. Spännande tankegång det där.

Intressant vilka tankevurpor man kan göra bara för att försöka få sin åsikt att framstå som den "rätta". Och ja, det är uppenbart att du "fullständigt skiter" alla andras åsikter. Hade du tagit hänsyn till vad andra tyckte hade du ju inte skrivit dessa verklighetsfrämmande inlägg, trots allt. Oops.

Är du helt efterbliven eller? De tycker han duger som en reserv, men som startspelare är han ogillad. Få vill se honom i startelvan. Intressant att du är så jävla korkad, och dessutom okunnig. Du har ingen chans mot mig.
Citera
2021-06-27, 13:14
Medlem
Korders avatar
Citat:
Är du helt efterbliven eller? De tycker han duger som en reserv, men som startspelare är han ogillad. Få vill se honom i startelvan. Intressant att du är så jävla korkad, och dessutom okunnig. Du har ingen chans mot mig.

Ojdå. Här trampade man på en öm tå. Klassisk försvarsmekanism att agera ut och börja grina när man blivit inträngd i ett hörn. Du påstod att han är unisont ogillad av fansen, men producerar samtidigt källor själv som antyder motsatsen.

Gött mos. Känner mig rätt färdig här. Faktan är presenterad och inte till din favör; du tar till okvädesord och börja gråta öppet i tråden. Mitt dagsverke är klart. Ha det gött i ditt nästa ilskna inlägg, som jag inte kommer läsa.
Citera
2021-06-27, 13:16
Medlem
Citat:
Ojdå. Här trampade man på en öm tå. Klassisk försvarsmekanism att agera ut och börja grina när man blivit inträngd i ett hörn. Du påstod att han är unisont ogillad av fansen, men producerar samtidigt källor själv som antyder motsatsen.

Gött mos. Känner mig rätt färdig här. Faktan är presenterad och inte till din favör; du tar till okvädesord och börja gråta öppet i tråden. Mitt dagsverke är klart. Ha det gött i ditt nästa ilskna inlägg, som jag inte kommer läsa.

Har inte presenterat et skit som motsätter något. Han är ogillad som startspelare, vilket min fakta påvisar. Endast 12 % tycker han duger. Det är alltså en BETYDANDE majoritet, men du har tydligen rätt Kul att leva i din värld. Har sedan tidigare upptäckt att du inte kan något om fotboll, så kanske lika bra.
Citera
2021-06-27, 13:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Robin Olsen känns ju som ett dagsaktuellt exempel. Målvakt så han får inte de stora rubrikerna i media. Men har ju varit klart bäst inte bara här i detta EM utan en längre tid. Men verkar ju inte få uppskattning på klubbnivå där han flyttas runt bland klubbar utan att bli Nr 1.
Tycker inte att Olsen är underskattad, skulle hellre säga tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in