• 1
  • 2
2023-03-16, 22:38
Citat:
Ursprungligen postat av Atamon
Nej och det fanns inte före kriget heller sedan många många år.

Brysselkolen är inte från Bryssel heller.

Bullshit
Citera
2023-03-17, 12:30
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Bullshit

Det var i regel iransk kaviar.
Citera
2023-03-18, 09:52
Medlem
Slints avatar
Citat:
Det var i regel iransk kaviar.

Du vet väl inte vilka och hur många som säljer rysk kaviar i Sverige?
Hur kom du fram till ditt antagande?
Citera
2023-03-18, 16:15
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Du vet väl inte vilka och hur många som säljer rysk kaviar i Sverige?
Hur kom du fram till ditt antagande?

Ivrigt frekventerande av Östermalmshallen vid besök i innerstaden, i Farsta är det Kalles kaviar som dominerar.

För att skydda stören, som de senaste 20 åren minskat med 90% och alltmer hotas av utfiskning, har man infört centralt utfärdade certifikat för fiskare. Dock bedrivs ett omfattande tjuvfiske. Sedan 2003 har inget tillstånd för försäljning utfärdats varken i Ryssland eller Sverige, vilket i praktiken innebär förbud mot att sälja varan i Sverige. Det är 20 år sedan det sådes rysk caviar i Sverige där Stockholm ligger.
Senast redigerad av Atamon 2023-03-18 kl. 16:20.
Citera
2023-03-18, 16:22
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
Bullshit

Fast nu är det ju du som fått dig en snabblektion, sug i dig kunskapen och tacka mig för att du fått lära dig något du inte kände till!
Citera
2023-03-18, 16:31
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ivrigt frekventerande av Östermalmshallen vid besök i innerstaden, i Farsta är det Kalles kaviar som dominerar.

För att skydda stören, som de senaste 20 åren minskat med 90% och alltmer hotas av utfiskning, har man infört centralt utfärdade certifikat för fiskare. Dock bedrivs ett omfattande tjuvfiske. Sedan 2003 har inget tillstånd för försäljning utfärdats varken i Ryssland eller Sverige, vilket i praktiken innebär förbud mot att sälja varan i Sverige. Det är 20 år sedan det sådes rysk caviar i Sverige där Stockholm ligger.

Jag gillar att du använt wikipedia!
Citera
2023-03-18, 16:34
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Jag gillar att du använt wikipedia!

Särskillt som det stämmer till 100%, jag har nog ätit mer äkta rysk caviar än alla här i tråden tillsammans och har god koll på att den försvann långt före kriget från butikerna i Svetige.
Citera
2023-03-18, 16:35
Medlem
Slints avatar
Citat:
Särskillt som det stämmer till 100%, jag har nog ätit mer äkta rysk caviar än alla här i tråden tillsammans och har god koll på att den försvann långt före kriget från butikerna i Svetige.

Det tvivlar jag inte på!
Citera
2023-03-19, 04:32
Gott att äta och äts every day.
Citera
2023-03-19, 05:33
Medlem
JerryCottons avatar
Många i tråden verkar ha noll koll på vad rysk kaviar är. Traditionellt har det handlar om beluga, den mest eftertraktade och dyraste. Den har inte sålts i Sverige på ååratal (den ryska). Det finns dock andra romvarianter som säljs (sålts) innan embargot som typ sevruga och andra störsorter. Finns rom från odlad stör, iransk kaviar o.s.v. vidare att köpa men fan i helvete att du kan köpa rysk Beluga i Sverige!
Citera
2023-03-19, 07:07
Medlem
Enligt mig är den överskattad och överprisad. Testade på nittiotalet och föredrar Abbas stenbitsrom. Inget att gråta över, ts.
Citera
2023-03-19, 07:23
Medlem
Revejs avatar
Finns lite olika kaviar i ryska delikatessbutiker.
https://baraban.se/advanced_search_r...eywords=Kaviar
Beluga finns från Iran eller andra sorter att importera https://www.attiluscaviar.se/product...iberian-caviar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in