Citat:
Ursprungligen postat av
Kandalaki
Ser inte problemet?
Du är bara djupt nere i jantelags-träsket och avundsjukan dryper om dina inlägg. Klart att om man har pengar så köper man på sig saker som enorma hus, sportbilar och lyxbåtar. Det hade alla gjort om de hade de här pengarna. Jantelagen blir som starkast när man innerst inne inser att man hade varit precis likadan som Thomas Karlsson om man hade de pengarna men samtidigt vill man inte erkänna det för sig själv. Det blir en slags skuldkänsla, och då är jantelagen som värst.
Du är inte ens ute och cyklar. Du är ngt ännu värre!!
Jag är inte historiskt eller framöver den som GEKÅS har haft glädje av eller kommer få nytta av. Kanal 5 är det närmaste jag har kommit.
Och om du tycker att jag dryper av avundsjuka i något träsk så har helt förbisett min poäng.
Det Thomas Karlsson gör är någon slags
icebreaker inom hela lågpriskulturen.
Jag ser detta så mycket större än vad du
”Kandalaki” tycks förstå. Historiskt, nutid, framtid.
Det har historiskt i princip nästan varit hemligt vem som verkligen har ägt lågprisverksamheter.
Och istället har ”en man av folket” varit ansiktet.
Och han har ibland älskats ihjäl av lågprisfixerade lantisar från hela Sverige.
Nu gör Thomas Karlsson en minst sagt diametral vändning och det intresserar mig hur den där fullpackade Volvo 745:an med udda fåglar från Säffle känner över tid, genom att åka så långt, några gånger per år, och plötsligt förstå exakt vad det är dom göder. Det dom aldrig har skänkt en tanke förut.
Längs vägen mellan Säffle-Ullared, finns Lågprislador som är upcoming.
Blir dom mer i linje med 745:ans publik och GEKÅS tappar dom? Jag vet inte.
Intressant spaning. Det handlar ju om i runda slängar drygt 4 miljoner människor till. Många långresta, men med lågprisalternativ närmre hemmet. Om än mindre än GEKÅS. Och därför upprepar jag; Finns det inte en gräns för hur stort GEKÅS i Ullared kan bli? Är det inte bra när fullsatt, lapp på luckan, gäller hela dagen, alla dagar, av psykologiska skäl? Idag blir GEKÅS
aldrig fullt.
Och snälla. Om ni bara ska skaka av er lort på mig som person. Låt bli. Tråden har ett företags-psykologiskt syfte om vad som styr människor.
Inte om mig.