• 2
  • 3
2021-06-24, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rugg
Vad baserar du det på?

Det märks, du vet inte vad du snackar om helt enkelt. Sen att du drar ner brallorna på dig själv så här, är bara tragiskt. Du "anser" och tycker väldigt mycket om en TV-kanal som du erkänner att du inte ens kollar på.

Jag förstod inte det här inlägget. Är du arg på mig för att jag har en kritisk åsikt över FOX news propagandaspridning?

Tack,antar jag.

Går detta argument att applicera på dig med? Det faktum att du inte kollar på CNN väldigt ofta gör att du inte får ha en negativ åsikt om deras innehåll,eller?
Citera
2021-06-24, 23:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Vad är en Go To-källa?
Är det nazzevänstern som är ute och jagar igen?

Det är skrämmande hur de försöker att styra medielandskapet.

FOX är väl rätt neutrala i sin rapportering?

Jag har nog aldrig hört FOX kallas för neutrala. Varken från högern eller från vänstern.
Citera
2021-06-25, 06:17
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
En opinionhost är per definition inte objektiv eftersom de uttrycker en subjektiv åsikt.
Jag vet inte om vi går om varandra i våra argument. Kanske kan du förklara din ståndpunkt för mig på nytt?

Jag håller med dig.

Det jag menar är att MSNBC, CNN med flera kallar sig för objektiva nyhetskällor vilket de inte är, deras nyhetsuppläsare och deras nyhetsförmedling är starkt vinklat åt vänster vilket hade varit helt ok om de hade varit öppna med det.

Fox å andra sidan påstår inte att de är objektiva utan är ärliga med att de är konservativa.
Citera
2021-06-25, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag håller med dig.

Det jag menar är att MSNBC, CNN med flera kallar sig för objektiva nyhetskällor vilket de inte är, deras nyhetsuppläsare och deras nyhetsförmedling är starkt vinklat åt vänster vilket hade varit helt ok om de hade varit öppna med det.

Fox å andra sidan påstår inte att de är objektiva utan är ärliga med att de är konservativa.

Jag tolkar det som att du menar att Rachel Maddow,Don Lemon,osv är nyhetsuppläsare ?
Det är de inte.
Brian Williams på NBC nightly news är en nyhetsuppläsare/nyhetsankare
Bret Baier på FOX news är en nyhetsuppläsare/nyhetsankare

Felet hos Fox news är att de bantat ner sin omvärldsbevakning och istället citerar vad prime time värdarna sagt och återger det för nyheter. Med Prime time menar jag Ingraham,Hannity,Tucker,Judge Jeanine.

Dvs opinionhosts agerar nu som nyhetsförmedlare och nyhetsdivisionen inom FOX ägnar sin rapportering åt att återge vad opinionhosts har sagt.
Detta är för mig den primära anledningen till att FOX inte ska betraktas som en nyhetskanal utan istället som underhållning.

v.h
Citera
2021-06-25, 23:07
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
https://www.theguardian.com/media/20...new-york-times

Tucker Carlson leder det mest sedda programmet i kabel-tv:s historia. Han går också längst av Fox News programledare i sin retorik om invandrare, minoriteter och vänstern.

I juli tittade över fyra miljoner varje kväll på ”Tucker Carlson Tonight”, nästan dubbelt så många som på det mer neutrala nyhetsprogrammet under timmen innan.

Nu visar det sig att han i själva verket avskyr Trump,MAGA,och hela högerfalangen.

Känns det inte rätt uppenbart att Tucker i själva verket är en performance artist och att han grundlurat alla sina tittare i över 20år ?

Nope, känns inte ett dugg uppenbart. Vill ha trovärdiga källor, inte the guardian eller NYT. De är ju erkända lögnfabriker.
Citera
2021-06-26, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Nope, känns inte ett dugg uppenbart. Vill ha trovärdiga källor, inte the guardian eller NYT. De är ju erkända lögnfabriker.

Well,de enda källorna du kommer få av mig är de som tillhör "lögnfabrikerna"

Sedan 2016 har jag fått en nyfunnen respekt för morgontidningar som gör grundarbetet och levererar stora artikelserier med primära källor.

Likaså har jag fått en avsky för aggregatsidor vars enda strategi är att leverera clickbait länkar till sina sektföljare.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in