• 1
  • 2
2022-01-19, 18:12
Medlem
Antagligen ännu en hörsägen, där nägra tjejer gaddat ihop sig och ljugit ihop en historia om nån lärare de inte tycker om och vill få bort.
Citera
2022-01-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onabuz
Han spelade ofta på att det var synd om honom, hans fru lämnade honom å därför ville han ha värme från sin elev, fiskade komplimanger, flirtade osv. En tjej trodde hon lämnat sitt nummer i killen hon gillades jackficka men det var då H-E's. Han skickade ett sms där han skrev att han tänkte på att de pippade som kaniner.
En tjej med lite gotisk stil fick kommentarer om bondagesex med piska och läder.
Som musiklärare har han erbjudit att ge extra hjälp, privat, i utbyte mot "dejter"
Han har också pussat en elev på munnen, privat.

Vet att han kallat en tjej för hora, sägs att han spottat åt en annan i telefonen.
När det kommer till mobbning så har han fryst ut elever på skolan, sen ringt dom och ifrågasatt varför de ens kommer på lektionen och räcker upp handen när de saknar intellekt. Även ringt upp och terroriserat elever om detta. Hans telefon är hans akilleshäl.
Riktigt illa att rektor och dåvarande skolchef hade hans rygg trots så många anmälningar men förhoppningsvis kommer det att jaga dom i arslet såsmåningom. Tror att han blev förflyttad till en lågstadieklass dessutom om jag inte minns fel.

Fru? Han har väl inte ens varit gift?
Sen....hur vet man att allt är sant som står i tidningen då ingen anmälan finns på honom vare sig då eller nu?
Två av mina barn har haft denne lärare och de har endast bra saker att säga om honom. En stöttande lärare som brydde sig om. Dom berättar också att det kunde vara en flirtig stämning i klassrummen från tjejernas sida, att de drev stämningen åt det hållet många gånger och att läraren sa ifrån flera ggr men de fortsatte...så hur mycket ska man tro på?
Jag är pappa till både söner och döttrar som haft denne lärare i flera ämnen under många år, ingen av dom har sett saker som skrivits/gjorts av honom. Sonen berättar dock att killar i klassen skämtat så grovt med denne lärare ibland och visat arslet för honom och att tjejer skämtat grovt de med....möjligt att han hakat på då och det spårat ur, vad vet jag?
Så återigen, hur mycket ska man tro på?
Tar honom dock inte i försvar eller vad man säger, blir mest bara förvånad då jag känt honom som lärare åt mina barn...
Citera
2022-01-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakeba
Läraren har alkohol problem som blivit ett missbruk vilket gjort att han under kraftig berusning skickat dessa meddelanden. Han nyttjade alkohol även under veckorna.
Sen finns det faktiskt elever som utnyttjat hans sätt att vara som erbjudit en puss om han köpte ut alkohol tex...elever som själva dragit sexistiska skämt i klassrummet, skönt som han sen kommit på i fyllan och då har det blivit så fel.
Jag försvarar INTE hans beteende MEN försöker hitta anledning till hans beteende... Alkoholism är en sjukdom som förstör så jävla mycket..är uppväxt med en alkoholist till pappa och ser likheter med hur pappas lika alkoholiserade kompisar var mot mig som ungdom.
Läraren ska efter vad jag hört av kollegor erkänt sina problem för chef och arbetsgivare men inte fått någon hjälp utan det har bara fallit bort..som anställd har man väl rätt till stöd/hjälp/rehabilitering sådana gånger.
Återigen, jag försvarar INTE lärarens beteende men tror att OM han fått hjälp med sitt alkoholmissbruk hade kanske inget av allt hänt...

Har även 2 barn som har denne lärare under många år, ingen av dom kan förstå allt som står iom att de aldrig sett eller hört något av allt som står.
Citera
2023-10-11, 19:27
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ga...tionen--h5ww7w

Är det samma snubbe?
Citera
2023-10-11, 20:59
Medlem
Ja de gäller samma person.
Citera
2023-10-11, 21:11
Medlem
Okej.Att det tagit två år att ta av honom lärarlicensen är skandal, någon som vet vart peddot jobbar nu? Man kan hoppas ingenstans eller i gruva.
Citera
2023-10-11, 21:16
Medlem
Ja bedrövligt att de tagit sån lång tid att ta lärarlicensen av han..

Nu sägs de att han jobbar på Fläsians camping
Citera
2023-10-11, 22:02
Medlem
På camping? Har dom anställt en lärare som sextrakajerat elever BARN på en CAMPING? Dom kan inte veta hopas någon anmäler
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in