Citat:
Ursprungligen postat av
onabuz
Han spelade ofta på att det var synd om honom, hans fru lämnade honom å därför ville han ha värme från sin elev, fiskade komplimanger, flirtade osv. En tjej trodde hon lämnat sitt nummer i killen hon gillades jackficka men det var då H-E's. Han skickade ett sms där han skrev att han tänkte på att de pippade som kaniner.
En tjej med lite gotisk stil fick kommentarer om bondagesex med piska och läder.
Som musiklärare har han erbjudit att ge extra hjälp, privat, i utbyte mot "dejter"
Han har också pussat en elev på munnen, privat.
Vet att han kallat en tjej för hora, sägs att han spottat åt en annan i telefonen.
När det kommer till mobbning så har han fryst ut elever på skolan, sen ringt dom och ifrågasatt varför de ens kommer på lektionen och räcker upp handen när de saknar intellekt. Även ringt upp och terroriserat elever om detta. Hans telefon är hans akilleshäl.
Riktigt illa att rektor och dåvarande skolchef hade hans rygg trots så många anmälningar men förhoppningsvis kommer det att jaga dom i arslet såsmåningom. Tror att han blev förflyttad till en lågstadieklass dessutom om jag inte minns fel.
Fru? Han har väl inte ens varit gift?
Sen....hur vet man att allt är sant som står i tidningen då ingen anmälan finns på honom vare sig då eller nu?
Två av mina barn har haft denne lärare och de har endast bra saker att säga om honom. En stöttande lärare som brydde sig om. Dom berättar också att det kunde vara en flirtig stämning i klassrummen från tjejernas sida, att de drev stämningen åt det hållet många gånger och att läraren sa ifrån flera ggr men de fortsatte...så hur mycket ska man tro på?
Jag är pappa till både söner och döttrar som haft denne lärare i flera ämnen under många år, ingen av dom har sett saker som skrivits/gjorts av honom. Sonen berättar dock att killar i klassen skämtat så grovt med denne lärare ibland och visat arslet för honom och att tjejer skämtat grovt de med....möjligt att han hakat på då och det spårat ur, vad vet jag?
Så återigen, hur mycket ska man tro på?
Tar honom dock inte i försvar eller vad man säger, blir mest bara förvånad då jag känt honom som lärare åt mina barn...