2021-06-23, 00:12
Medlem
Tjena, nu när drivmedelpriserna är höga igen så tänkte jag be om tips för att minimera kostnaden för att tanka. Finns det medlemskap, kort eller dylikt för att få ner den kostnaden så mycket som möjligt?
Citera
2021-06-23, 00:18
Medlem
åk till varje bensinslang som innehåller ditt bränsle och töm skvätten som är kvar i slangen, blir helt gratis - ca 4dl bränsle finns i varje slang

ingo har även ett spel där du varje dag eller vecka kan vinna fria litrar
Senast redigerad av Frikkes 2021-06-23 kl. 00:21.
Citera
2021-06-23, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frikkes
åk till varje bensinslang som innehåller ditt bränsle och töm skvätten som är kvar i slangen, blir helt gratis - ca 4dl bränsle finns i varje slang

ingo har även ett spel där du varje dag eller vecka kan vinna fria litrar

Nån särskild teknik som krävs eller är det bara att hålla upp slangen o sätta i munstycket i tanken?
Citera
2021-06-23, 00:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Nån särskild teknik som krävs eller är det bara att hålla upp slangen o sätta i munstycket i tanken?
Stampa på slangen. Det är dock olagligt.

Att köpa bulk är dock ekonomiskt - har du plats för en kubik bränsle bara....
Citera
2021-06-23, 01:00
Medlem
TattooedFuckers avatar
Skaffa en VW Lupo . Full tank lite drygt 440 kr så kommer du över 100 mil
Citera
2021-06-23, 01:10
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av throwaway6548
Tjena, nu när drivmedelpriserna är höga igen så tänkte jag be om tips för att minimera kostnaden för att tanka. Finns det medlemskap, kort eller dylikt för att få ner den kostnaden så mycket som möjligt?

Är tyvärr alltid lite dyrare nu på sommaren, men tanka på ingo eller st 1, de är lite billigare, igår och idag var det st 1 som var billigast, runt 15.15-15.20 kr litern som billigast.

Du får trösta dig med att det utomlands delvis är ännu dyrare, över 18 kr litern i Nederländerna och 17 kr i Danmark.
Jag körde i Polen och Tyskland förra veckan, även där var det ganska dyrt, 15,50 litern i tyskland och 12-13 kronor litern i Polen.
Det polska literpriset ligger ju någon krona under vårt, men för polackerna är det ju svindyrt eftersom de har beydligt lägre löner än oss.
Citera
2021-06-23, 05:57
Medlem
Citat:

Hur har du lyckats missa att i princip alla bensinbolag gör reklam för att man ska bli medlem och ansluta sitt bankkort etc så man får lite lägre bränslepris och samlar bonuspoäng och fan vet allt…? Har du aldrig kört och tankat bil förut, helt färsk på detta, eller har du levt under en sten?
Citera
2021-06-23, 08:53
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Stampa på slangen. Det är dock olagligt.

Ja det minns jag ju att man gjorde när man körde moppe på 80 talet.
Kunde oftast få ur 5-6 liter ur pumpen genom att stampa på slangen...
Men sen när nästa kund kom för att tanka så var ju pumpen tom och stod och sög luft ett tag.
En gång blev vi mitt i natten påkomna av innehavaren till bensinstationen och det blev ett jädra rabalder...
Citera
2021-06-23, 09:04
Avslutad
Märkeskorten ger rabatt. Peugeot kortet ger 30 öre per liter hos Preem under sommaren.
Alla märken har säkert egna kort med liknande erbjudande.
Jag gick av misstag sms från Hyundai kortet.
Citera
2021-06-23, 09:10
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Men sen när nästa kund kom för att tanka så var ju pumpen tom och stod och sög luft ett tag.
En gång blev vi mitt i natten påkomna av innehavaren till bensinstationen och det blev ett jädra rabalder...
Det där självsuget har dock försvunnit till följd av elektroniskt, inte mekaniskt reglerade ventilhattar eller vad fan det nu är.
Citera
2021-06-23, 09:43
Medlem
Citat:

Köp en diesel och tanka eldningsolja. 14kr L isch. Sen kan du även tanka matolja vilket är gratis om du går till nån lokal resturang och frågar :P Dock lite pill om man ska tanka med matolja, filtreringen.
Citera
2021-06-23, 10:18
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten

Gick ju och hoppa tankarna fulla för ett mopedgäng på 10 pers på vissa tappar

Blev ju dyrt för mackägaren
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här