Citat:
Ursprungligen postat av
svensvenglenn
Jag har fått behålla min gamla jobbdator men användaren är skapad av dem och var förut kopplad till jobbets servrar etc. Finns något sätt att skapa en ny admin för att göra sig av med alla kopplingar till jobbet?
Eller går inte det iom windows ägs troligen av företaget? befintliga användaren är work account. kan man skapa en lokal account och göra till admin och ta bort work account?
förklara som om jag vore 5... jag kan inte windows.
Om du vill behålla alla filer så sparad du allt på usb sen formatera om inte så formaterar du om skiten så får du en ren disk. Simpelt.
Ladda ner windows 10 image creator från deras hemsida. Bara googla windows 10 download och klicka på "Microsofts hemsida".
Ladda ner filen som dyker upp när du skrollar ner på sidan du kom in på.
Därefter följer du stegen som kommer. Först godkänna villkor sen välja spara windows på usb eller uppgradera datorn. Du väljer spara på usb sen gör den sitt jobb och efter allt från 10-30 min så är den klar.
Starta om datorn och in på bios ( f10/f12/delete knappen) boota (starta) från usb och följ anvisningar. Där kommer du får återställa datorn alternativ felsöka mm.
Sen får du en ny o ren disk.