2021-07-20, 01:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Om då kroppen dumpats på platsen så kan det ju vara någon som är mindre geografiskt kunnig, t.ex. Nagelmaffia Vietnameser.

Droppar nakna kroppen i vattnet och sen bara burnar iväg?

Och det skulle kunna peka på den här Vietnamesiska nagelmaffian och någon skrev att den tyckte det såg ut som hon bar på en nagelfixarväska och de flesta vet väl hur snåla asiater är så de kan tänkas inte bara mördat den här kvinnan utan även stulit nagelutrustningen.

Tror snuten får ta och börja leta i den kretsen, de verkar ju dessutom smuggla in folk på turistvisum som sen arbetar åt den här maffian som någon sorts halvslavar.

Väskan är en svart nylon ryggsäck. Lägg ner villospåret nagelmaffia. Hon är asylsökande med ett barn. Identifierad och familjen underrättade
Citera
2021-07-20, 03:22
Medlem
banzaipirates avatar
Det viktiga är vilken av de två perongerna i Farsta Strand hon valde. Den norra är väl mest sannolikt på södra är det 90% mindre folk.
Polisen vet säkert men det är ju inte osanoligt att ett lik kan flytta sig från söder till norr om Magelungen över en natt om vädret tillåter innan det upptäcktes.
Citera
2021-07-20, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
Sista bilderna – innan kvinnan hittades död

https://www.expressen.se/nyheter/sista-bilderna-innan--kvinnan-hittades-dod/

Hon verkar ha barnet här i Sverige, hur gammal är detta moderslösa barn tro?
Citera
2021-07-20, 12:03
Medlem
L.Kollbergs avatar
Om TB alltså häktades den 6 juli måste han sitta inne pga sannolika skäl.

"En person kan av domstol häktas och därmed hållas frihetsberövad under en tid av högst 14 dagar (sju dagar om endast misstankegraden "skäligen misstänkt" föreligger), varefter ny häktningsförhandling ska hållas."

I dag måste åklagaren fatta beslut om åtal eller lägga fram skäl för att förlänga häktningstiden om TB sitter på sannolika skäl.
Citera
2021-07-20, 12:58
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinpetrol
Sista bilderna – innan kvinnan hittades död

https://www.expressen.se/nyheter/sista-bilderna-innan--kvinnan-hittades-dod/
Nu vill jag inte vara sånn, men hon känns som någon som kunnat skriva skola:"livets hårda skola" på facebook, rätta mig gärna om jag har fel
Citera
2021-07-20, 13:15
Medlem
L.Kollbergs avatar
Om detta leder till åtal mot 40-åringen, så kommer FUP:en vara intressant läsning om de parallela strukturer som har byggts upp i detta samhälle. Om människor som kommer hit med stora förhoppningar om det förlovade landet och hur denna dröm kan sluta i en mardröm. Stackars barnet som är nu ensam i Sverige.
Citera
2021-07-20, 13:28
Medlem
Crimphris avatar
Jag förstår inte varför de skriver att bilderna är från Farsta strand?
Jag är nästan 100% på att det är Trångsund.
Det är definitivt inte Farsta strand, varken pendel eller t-bana.

Man lär ju få in bra mycket mer tips om man skriver rätt jävla ställe.
Citera
2021-07-20, 14:22
Medlem
L.Kollbergs avatar
Ditt inlägg tyder på att kvinnan åkte från Trångsund till Farsta strand. Kanske förklarar varför mannen åkte dit från Rinkeby. En romantisk promenad som gick snett? Tydligen är TB gift.
Citera
2021-07-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Om TB alltså häktades den 6 juli måste han sitta inne pga sannolika skäl.

"En person kan av domstol häktas och därmed hållas frihetsberövad under en tid av högst 14 dagar (sju dagar om endast misstankegraden "skäligen misstänkt" föreligger), varefter ny häktningsförhandling ska hållas."

I dag måste åklagaren fatta beslut om åtal eller lägga fram skäl för att förlänga häktningstiden om TB sitter på sannolika skäl.

TB blev omhäktad 16 juli.
Citera
2021-07-20, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crimphri
Jag förstår inte varför de skriver att bilderna är från Farsta strand?
Jag är nästan 100% på att det är Trångsund.
Det är definitivt inte Farsta strand, varken pendel eller t-bana.

Man lär ju få in bra mycket mer tips om man skriver rätt jävla ställe.
Nästan 100% HaHa plus på den.

/J
Citera
2021-07-20, 15:14
Medlem
Hon skulle nog försöka sälja sin kropp. Men Mötte den galnaste av alla
Citera
2021-07-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Om detta leder till åtal mot 40-åringen, så kommer FUP:en vara intressant läsning om de parallela strukturer som har byggts upp i detta samhälle. Om människor som kommer hit med stora förhoppningar om det förlovade landet och hur denna dröm kan sluta i en mardröm. Stackars barnet som är nu ensam i Sverige.

Var kommer barnet att hamna? Fosterhem? I Mongoliet, hos ev. släktingar?

Har ett svagt minne av liknande fall där föräldralöst barn återbördades till släktingar i hemlandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in