2024-01-10, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det handlar nog mer om platsen han dog på. Handlar det om poliser stationerade på en liten ort så brukar det inte vara de mest kompetenta och handlar det om poliser från en större stad långt bort så blir det genast väldigt obekvämt.

Det aktuella fallet känner jag inte. Men landsortspoliser kan vara hur rejäla och skarpa som helst. Vet själv exempel. Folk som varit i Stockholm och vänt också. Dessutom, som landsortspolis lär du i optimalfallet känna de människor och den atmosfär du bär ansvaret för. Personkopplingar-, underliggande konflikter och historik i familjer etc.

I klartext: Du kan ha en sjujäkla snutnäsa..
Citera
2024-01-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KubikPaprikan
Är jävligt nära på att köpa motiv+ enbart för att veta hur det hela ”slutar”. Men det känns som att systern har något i det hela. Oavsett vad så är jag ganska säker på att det rör sig om ett mord.

Jag vet inte om du lyssnat än, men avsnitten är gratis.
Motiv+ behövs inte, den verkar bara vara till ifall man vill förhandslyssna på avsnitten innan "alla andra".

(Plus har förmodligen andra fall som aldrig släpps gratis, men jag har inte plus så det har jag ingen aning om.)
https://www.podplay.com/sv-se/podcasts/motiv-850244

För övrig känns det solklart att systern är GM med tanke på vad som sägs i podden.
Citera
2024-03-06, 18:31
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vilken djävla historia. Polisen har gjort bort sig från dag ett och kan inte medge det
Det finns flera sånna fall i norra Sverige. Det verkar som Polisen rekryterar från Samhall
Jag har just sträcklyssnat på samtliga avsnitt om fallet och kan bara hålla med dig..
Man vill inte gärna tro att svenska poliser kan vara så fruktansvärt inkompetenta.

Man kan bara hoppas att de två som var först på plats o bestämde att det var en olycka åkte på någon form av reprimand så de kanske tänker till lite nästa gång.
Citera
2024-03-14, 13:20
Medlem
Vet någon vem systern är?
Citera
2024-05-10, 14:39
Medlem
Lyssnade just färdigt på Podden - Motiv om Bengt Jäger 6delar.

Helt sjukt att hon kunde komma undan. (Klart som korvspad att hon slog ihjäl han)

🧠👈
Citera
2024-07-24, 20:37
Medlem
Skaraborg2s avatar
Nästan 100 år mellan dessa våldsbrott i Latikberg.

Känner inte till detta fall speciellt bra även om jag har läst i tråden då och då.

Nedanstående har inget med detta fall att göra men har också utspelat sig i Latikberg.

Från SVENSKA MORDFALL.

Citat:

"Brottsoffer: Erhard Abrahamsson, född 1891-02-21
Gärningsman: Ernst Algund Sehlström, född 1895-09-28, död 1960
Datum: 1914-12-24
Adress/ort: Latikberg
Län: Västerbotten
Modus: Trubbigt tillhygge
Brottsrubricering: Dråp
Dom: Sex (6) års straffarbete och två (2) års vanfrejd
Händelse: Erhard Abrahamsson och Ernst Algund Sehlström drack sprit tillsammans när de blev osams om gamla oförrätter. Sehlström tillgrep en besman som han misshandlade Abrahamsson med så svårt att han avled dagen därpå."

Vet inte hur många som bodde i byn 1914 men idag skall det vara 57 boende. Inte speciellt vanligt att ett så litet ställe har haft två våldsamma händelser av detta slag även om det är nästan 100 år mellan dem.
Citera
2024-07-24, 21:21
Medlem
Herregud vilken soppa av halvsyskon,bonusbarn,en hundstackare som ev blivit rastad och omhändertagen i flera dagar med död husse i köket som tydligen lyckats med omöjliga,städat upp efter sin egen död och därtill en polisutredning som mina katter klarat bättre!
Får hoppas jag aldrig blir mördad…
Citera
2026-06-15, 13:01
Medlem
gammal tråd... men jag lyssnar precis på podden och funderar på en sak. Hon var ju adopterad och då har hon inte laglig rätt till arv från familj/föräldrar/syskon med blodsband. Hon är ju adopterad in i en annan familj.

Så hur har det ens gått till??

Kollade upp fastigheten och den verkar ligga med skyddad ägare fortfarande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in