• 3
  • 4
2021-06-22, 14:08
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sergiorant
Dom flesta normala människor med normalt jobb är jävligt korkade. De var helt enkelt för lata eller för dumma för att lyckas i livet.
Är lyckligt ovetande löneslavar som tycker att 4 veckors semester och göra vad fan du vill är lyx. Läs den meningen igen så inser du hur jävla korkat det är.

Att umgås och va social bara för att är jävligt överskattat.
Jag har själv inget intresse av att sitta och babbla med nån och se på lotta på skansen medans andra verkar tycka det är veckans höjdpunkt, gärna med en flaska vin och dricka sig full.

Det ÄR lyx med fem veckors betald semester, eller ja i alla fall så är det skönt att vara ledig fem veckor och få betalt under tiden. Bara för att du inte kan känna lycka så behöver du inte se ner på andra som gör det.
Det ena utesluter inte det andra, man kan uppskatta semestern, men även uppskatta sitt jobb och sin fria tid eller sina hobbys. Bara för att någon säger "fan vad skönt med semester" betyder det inte att personen endast lever för just DET.
Tänk ett steg längre förfan.

För att vara lite mer OnT så har jag även "svårt" för att umgås med folk, det är utmattande i längden. Man måste lära sig att hitta personer som inte nödvändigtvis måste 'göra saker' hela tiden och bara kan sitta och vara tysta. Majoriteten av folk är sociala till en grad som får mig att tro att dom är höga på kokain 24 timmar om dygnet, när det egentligen bara är jag som har låg energi i jämförelse.
Citera
2021-06-22, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Det ÄR lyx med fem veckors betald semester, eller ja i alla fall så är det skönt att vara ledig fem veckor och få betalt under tiden. Bara för att du inte kan känna lycka så behöver du inte se ner på andra som gör det.
Det ena utesluter inte det andra, man kan uppskatta semestern, men även uppskatta sitt jobb och sin fria tid eller sina hobbys. Bara för att någon säger "fan vad skönt med semester" betyder det inte att personen endast lever för just DET.
Tänk ett steg längre förfan.

För att vara lite mer OnT så har jag även "svårt" för att umgås med folk, det är utmattande i längden. Man måste lära sig att hitta personer som inte nödvändigtvis måste 'göra saker' hela tiden och bara kan sitta och vara tysta. Majoriteten av folk är sociala till en grad som får mig att tro att dom är höga på kokain 24 timmar om dygnet, när det egentligen bara är jag som har låg energi i jämförelse.
Men de flesta vet ju inget annat.

Skulle de få jobba 2 timmar om dagen och va ledig 3 månader om året skulle de kanske va lyckligare.
Det är inget val att jobba precis.
Citera
2021-06-22, 14:44
Medlem
Ett tips är att gå in i en roll, jag tänker att jag är där för att arbeta. Vill nån småprata, fine, men jag nickar mest, håller med och ställer lite frågor tillbaka.
Dom översociala vill mest prata om sig själva så rikta ljuset mot dom.

Hur gammal är du TS? Jag var riktigt känslig vid 18-20 och tog illa vid mig när nån höjde rösten etc.
Man måste tänka på att allt inte handlar om en själv, bara vid den insikten så hamnar du över den känslostyrde, arga chefen/kollegan som snackar skit.
Låt honom hålla på, dagen är slut snart ändå.

Sedan har jag själv fortfarande svårt för dösnack vid fikabordet med kollegor jag inte gillar. Är för dålig på att fejka helt enkelt, mår dåligt av att smilea upp mig och låtsas va glad åt att se den där säljaren som jag helst av allt vill sänka med en höger.
Citera
2021-06-23, 22:33
Medlem
Casual-Cultures avatar
Jag märker direkt att man inte är ensam hur man lever sitt liv jag är precis likadan jag gillar inte heller att umgås med andra människor dom kräver ett socialt fult spel vilket jag inte alls klarar av att hänga med i jag tycker andra människor är ointressanta och jag kan redan från långt håll läsa av den personen utan att ens prata med den,
Alla ''normala'' är exakt likadana dom pratar inte med än utan dom korsförhör och ställer bara en massa tråkiga frågor utan att egentligen komma in på något vettigt samtal.
Citera
2021-06-24, 10:33
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herreminskapare
Ända sedan högstadiet så har jag varit väldigt ensam. Hade många vänner under skoltiden men har aldrig riktigt tyckt om att umgås med folk. Har även haft en del flickvänner under åren men det är samma visa där, kändes bara jobbigt att spendera sin lediga tid med någon annan och att man typ slösade bort sin vardag.

Det är helt omöjligt för mig att klicka med någon. Har varit på samma jobb i många år men alla känns fortfarande som totala främlingar. Samtidigt så ser jag hur alla dom andra skojar med varandra och är så bekväma i varandras sällskap. Folk som har jobbat här en vecka blir direkt en i gänget, fattar inte. Jag börjar misstänka att jag har någon form av autism eller nåt.

Livet måste vara busenkelt för folk som alltid passar in och trivs i det sociala. Jag är extremt introvert och klarar verkligen inte av att kallprata. Träffar ibland arbetskamrater i affären och jag hälsar bara och fortsätter gå. Ser inte varför man ska stanna och låtsas vara intresserade av varandras liv när vi har noll saker gemensamt.

Det som är jobbigast är att jag desperat vill byta jobb. Fick en utskällning av chefen idag för jag bad om en liten tjänst. Vill bara byta jobb och aldrig se dessa människor igen men det känns ju som att det kommer bli exakt lika på andra arbetsplatser så jag vågar aldrig ta steget. Här vet folk i alla fall att det inte är någon ide att prata med mig så dom låter bli, vilket är skönt. Att jobba hemifrån vore rena drömmen.

Förra året försökte jag prata med kollegorna och vara lite social men jag tappade intresset direkt, fyfan vad tråkigt det var. Är inte ett dugg intresserad av andras liv så varför försöka?

Vad tycker ni som läser det här, någon som känner lika?

Jag trivs väldigt bra ensam men världen är inte skapt för såna som mig och det gör vardagen väldigt komplicerad ibland.

Jag har också kapat min krets, man mår bättre då.
De är få, men kvalitén är guld.
En del "samlar" ju på många vänner/bekanta.

Du är kanske asocial, introvert & misantrop

Har ingen diagnos, är bara trött på folks ytliga skit.
Citera
2021-06-24, 10:36
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Det spelar ingen roll om du gillar folk eller inte, du ska skydda det svenska folket, för det är vi som håller uppe er autister. Skydda Sverige, och sen kan du hålla käften. Bra grabb va. Släng några kronor på mig sen.

Bara för att du har svårt att tänka längre än ditt eget perspektiv, så betyder det inte att folk har autism eller är "aspies".

Skydda Sverige? Vad är det för svammel du kommer med?
Citera
2021-06-24, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Bara för att du har svårt att tänka längre än ditt eget perspektiv, så betyder det inte att folk har autism eller är "aspies".

Skydda Sverige? Vad är det för svammel du kommer med?

Jag nationalist och älskar Sverige. Jag kan förstå att det kan vara lite svårt att fatta för en Trotsky som dig. Hur många miljoner mördade Trotskij förresten, kommer du ihåg idiot?

Jag har inte skadat någon, men det har din ideologi gjort. Idiot.
Citera
2021-06-24, 11:30
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Jag nationalist och älskar Sverige. Jag kan förstå att det kan vara lite svårt att fatta för en Trotsky som dig. Hur många miljoner mördade Trotskij förresten, kommer du ihåg idiot?

Jag har inte skadat någon, men det har din ideologi gjort. Idiot.

Vad fan har det med att TS är introvert att göra?
Undra vem fan det är som är idiot här, dumjävel.

Och jag skiter väl i vilken jävla befattning du har, eller hur mycket du älskar Sverige.
Du borde bara hålla käft öht.
Citera
2021-06-24, 12:30
Medlem
Ja, det går att känna igen lite.

Jämför man världen och sverige idag, med världen och sverige för bara 150-200 år sedan, så är ju dom sociala kraven mycket högre och mycket mer belastande idag. För 150-200 år sedan arbetade antagligen dom flesta med jordbruk eller någon form av lokalt hantverk, och tvingades inte sitta och ljuga och smörja mänskor, som "dom inte gillade".

Det är många med dig, och mig, som tycker det är påfrestande och uttröttande, att ha för mycket med mänskor att göra. Speciellt eftersom det också är en flyktig och osäker "marknad" vi alla lever i. Som tvingar in oss i olika roller vi gärna hade sett såg annorlunda ut.

Det sociala spelet leder sällan vidare till någon verkligt djup eller meningsfull vänskap heller. Hoppas du hittar något som passar dig bättre, oavsett om det är jobb, studier eller något annat.
Citera
2023-12-29, 21:16
Medlem
det kan vara något fel på dig eller bara andra människor. om du kom överens med alla skulle det också oroa mig för det skulle betyda att du inte har några gränser eller värderingar så du ser inget fel i andras beteende
Citera
2023-12-30, 00:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Känner igen mig.

Jag vill tro att folk där ute är sociala horor. Det finns inte en chans i helvetet att folk är så pass intresserade av andra människor på ett genuint sätt. När folk visar intresse, kallpratar och all den rapakaljan så är det för att smörja motparten.
Jag klarar inte av människor som fungerar på det där viset. Pratar jag med någon om något så är det för att det finns en genuint intresse hos mig att prata om en viss sak med en viss person. Jag kommer aldrig att kunna prata med en person "bara för att vara snäll", eller "för det är så man gör". Tack, men nej tack. Folk kan ta sin fejkade persona och köra upp den, det är oerhört lätt att känna av när folk inte har ett genuint intresse i något och då är det helt enkelt inte värt att slösa varken energi eller tid på det.

Det gjorde jag nyligen med en på jobbet som jag uppfattade som utanför och tyst. Helvete, efter att jag ställt en fråga för att uppmärksamma personen drog han igång med så mycket prat att jag kände mig tvungen att fly till ett annat rum. Tyvärr. Det var en miss. Meningen var ju inte att jag skulle få mig en ny påklistrad vän på halsen.
Citera
2023-12-30, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyFucker
Vem fan gillar folk??

Exempel. De här politiker-idioterna vi har. Jag sympatiserar med dem på en punkt dock. Tänk att tvingas bli intervjuad i TV var och varannan dag och tvingas prata med väljare på stan eller att tvingas debattera med andra politiker då och då. Du milde himmel.

Eller att stå på stan för 3! eller Röda Korset och sälja skit.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in