Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Helt klart. Det är alltid givande att lyssna på honom. P3 Soul har gett mig mer tips på bra hiphop än vad P3 Hiphop lyckades med.
P3 Soul är (om det finns och rattas av Nileskär så klart, annars "var") ett av dom få program på P3 som alltid har bjudit på kvalitet och trevlig lyssning.
Han är den sista kvarlevan från tiden då P3 hade riktiga musikprogram där man blev introducerad till nya artister och de faktiskt hade riktiga intervjuer med artisterna och inte bara läste kommentarer från deras sociala medier eller utskick från skivbolagen.
Jag tyckte det var najs att ha musikprogrammen på i bakgrunden om kvällarna när jag spelade spel eller liknande. Ibland fick man höra något som intresserade en. Chromeo gjorde en av de roligaste intervjuer jag någonsin hört. Det skulle aldrig hända i P3 Din Apa eller vad kanalfan heter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avsiktaren
Ja han verkar väldigt gubbig men nu har han kommit upp i den ålder han alltid har verkat vara i.
Jag tycker att all sorts musik skall spelas i radio inklusive genrer av musik man själv inte gillar och kanske hör man något man faktiskt gillar även om det inte är den musik man själv gillar. Mats Nileskär har ändå alltid varit engagerad och är en radiolegend och som för mig kan få fortsätta tills han dör.
Han låter lite mysko men han är jävligt duktig och driven i det han gör. Hans intresse och kunskap smittade av sig på de artister han intervjuade. Det var folk som ville att han skulle skriva deras biografi.
P3 har inte så mycket av ett åldersproblem som de har ett innehålls-, kompetens- och existensproblem. Det finns som sagt en minimalt behov av mer Miriam Bryant och Kodjos vrål och Eddie Murphyfantasier.