2021-06-20, 11:25
Medlem
Jag skapade en tråd om att dejta en konspirationsteoretiker. (FB) Har ni någonsin dejtat en kvinnlig konspirationsteoretiker?

Moderatorn tycker att en fråga om dejting hör hemma i konspirationsforumet.

Jag vill härmed yrka på att avskaffa denna sopan omgående. Han kan inte tolka trådar och deras tillhörighet.

Jag har varit i kontakt med aktuell moderator, som är oemottaglig för kritiken (givetvis, då den riktas mot honom).
Citera
2021-06-20, 11:36
Medlem
Jag citerar mig själv. Finns ingen bättre källa:

Då ska jag förklara för fyrkanten som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Min fråga berör hur upplevelsen är att dejta en konspirationsteoretiker, vilket inrymmer den frågan om man har minsta intellektuella nyfikenhet och vill ha substans i tråden. Huvudfrågan är hur det är att dejta en konspirationsteoretiker.

Om jag hade istället frågat hur bra astronomer är som flickvän och pojkvänmaterial, kan jag samtidigt fråga hur deras liv formade dem till att bli astronomer. Det gör inte frågan till astrofysik.
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2021-06-20 kl. 11:43.
Citera
2021-06-20, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Att han eller hon ska avskaffas med omedelbar verkan.

Grattis, äntligen trillade polletten ner.

OnT:
Ämnet tillhör både relationer och konspirationer så jag tycker dels att du postade i rätt forum, men kan förstå varför moderator tycker annorlunda. Inget skäl till åtgärd mot moderator dock.
Citera
2021-06-20, 11:46
Medlem
Rubriken är ledande. Det som står i rubriken är det som avses att diskuteras. Det betyder inte att fler saker än just dejting kommer att inrymmas.

Om moderatorn anser att en tråd är av låg kvalite, en subjektiv sak, har jag mindre benägheten att klaga.

Detta är inte en subjektiv fråga. Detta gällde inte kvalite.
Citera
2021-06-20, 11:53
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Jag skapade en tråd om att dejta en konspirationsteoretiker. (FB) Har ni någonsin dejtat en kvinnlig konspirationsteoretiker?

Moderatorn tycker att en fråga om dejting hör hemma i konspirationsforumet.

Jag vill härmed yrka på att avskaffa denna sopan omgående. Han kan inte tolka trådar och deras tillhörighet.

Jag har varit i kontakt med aktuell moderator, som är oemottaglig för kritiken (givetvis, då den riktas mot honom).
Fast det är en rätt svag och otydlig trådstart.

Din rubrik är:
Citat:
Har ni någonsin dejtat en kvinnlig konspirationsteoretiker?

Hade du sen byggt upp den frågeställningen med ett innehåll som handlade om din rubrik så skulle jag möjligen säga att tråden kunde passa i delforumet med reservation att jag inte har helt koll på vad som ska skrivas där.

Men ditt inlägg består av rens svammel som inte alls har med din rubriks frågeställning att göra . Dessutom är där andra frågeställningar som jag inte tycker hör hemma i detta delforumet.
Vad har detta med din rubrik att göra?
Citat:
Vad är det som har gjort henne till den hon är? Finns det några kännetecken?

När en trådstart blir såhär otydlig är de svåra att dela flytta placera rätt och de hamnar lätt off topic eller blir en tråd om lite allt möjligt.

Jag hade utan tvekan även korgat denna trådstart för 0.02. Sen är väl inte det hela värre än att man kan göra en ny tydligare trådstart?
Citera
2021-06-20, 11:53
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Rubriken är ledande. Det som står i rubriken är det som avses att diskuteras. Det betyder inte att fler saker än just dejting kommer att inrymmas.

Om moderatorn anser att en tråd är av låg kvalite, en subjektiv sak, har jag mindre benägheten att klaga.

Detta är inte en subjektiv fråga. Detta gällde inte kvalite.

Men du följer ju inte ens själv topic i trådstarten. Du går direkt OT i din egen tråd. Rubriken må säga att tråden hör hemma i relationer, men det du sedan skriver gör att den inte alls gör det. Du drar den ju åt helt andra håll.
Citera
2021-06-20, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var har du då konversationen du ska redovisa?

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

Varsågod: Han eller hon fattar inte, trots mina försök.

Jag har inga problem med flera tankar i huvudet, men om du vill diskutera hur det är att ha en relation med en astronom så är det den frågeställningen som ska framgå i trådstarten. En trådstart om att man träffat en astronom med frågeställningen hur h*n blivit astronom hamnar i papperskorgen.

Alla frågor runt pojk- och flickvänner hör inte hemma under relationer. Vissa är privatekonomi, vissa är politik, vissa är medicin och vissa är psykologi. Trådar skickas därför ofta till andra forum om trådstarten är tillräckligt tydlig. Det är en service vi moderatorer gör, inte en skyldighet vi har.

Din trådstart landar tyvärr mitt mellan psykologi och konspirationsteorier så då blev det papperskorgen med en kommentar att försöka med en ny trådstart i ett av dessa forum. Eller så formulerar du en relationsfråga här.

Vänligen
pbo
Citera
2021-06-20, 11:54
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Det blir syntax-error för moderatorer om man relatererar flera olika mönster till en frågeställning.
De tolkar det som flera frågeställningar, och därför blir det papperskorgen.

Så ge inte för mycket information.
De kan bara koncentrera sig på en sak i taget.

Keep it simple.
Citera
2021-06-20, 11:56
Medlem
Jag behövde alltså enligt han eller hon ställa samma fråga två gånger, för att tråden skulle få leva. Trots att det står i rubriken: HAR DU dejtat en konspirationsteoretiker.

Den frågan betyder: HUR var den upplevelsen, att dejta en konspirationsteoretiker? För alla neurotypiska.

Ska jag utgå ifrån att jag skriver till bebisar?
Citera
2021-06-20, 11:56
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Varsågod: Han eller hon fattar inte, trots mina försök.

Jag har inga problem med flera tankar i huvudet, men om du vill diskutera hur det är att ha en relation med en astronom så är det den frågeställningen som ska framgå i trådstarten. En trådstart om att man träffat en astronom med frågeställningen hur h*n blivit astronom hamnar i papperskorgen.

Alla frågor runt pojk- och flickvänner hör inte hemma under relationer. Vissa är privatekonomi, vissa är politik, vissa är medicin och vissa är psykologi. Trådar skickas därför ofta till andra forum om trådstarten är tillräckligt tydlig. Det är en service vi moderatorer gör, inte en skyldighet vi har.

Din trådstart landar tyvärr mitt mellan psykologi och konspirationsteorier så då blev det papperskorgen med en kommentar att försöka med en ny trådstart i ett av dessa forum. Eller så formulerar du en relationsfråga här.

Vänligen
pbo

Det där var ingen konversation, bara ett enskilt PM.

Du ska redovisa hela konversationen och den ska vara uttömd.
Citera
2021-06-20, 11:59
Medlem
Amazon-mannens avatar
Tror TS är en som slås mot väderkvarnar och nu har han en moderator att slåss emot

Ge upp, dejta din foliehattsbrud du..
Citera
2021-06-20, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Men du följer ju inte ens själv topic i trådstarten. Du går direkt OT i din egen tråd. Rubriken må säga att tråden hör hemma i relationer, men det du sedan skriver gör att den inte alls gör det. Du drar den ju åt helt andra håll.

Jag ger substans till frågeställningen.

Tror du att jag avsåg att fråga hur det var och förväntade mig ett "bra" eller "dåligt" till svar?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in