2021-06-20, 04:32
Medlem
Rätten till incest är tydligen en riktigt viktig fråga inom Liberalerna. Är det konstigt att detta skitparti ligger och skvalpar på kring 2,5 procent i opinionen?

- Stämningen har varit infekterad ett tag. Många upplever att hon (Nyamko Sabuni, red anm) försöker toppstyra partiet i en riktning där liberala värden hamnar i skymundan. Rätten till kusingiften är en klassisk liberal fråga som grundar sig i individens rätt att bestämma över sitt eget liv. Det ska krävas mycket för att partistyrelsens förslag ska gå igenom på landsmötet,

Källa: https://bit.ly/3gNK15w
Citera
2021-06-20, 04:40
Medlem
Ymos avatar
Personligen roas jag av Liberalernas tafatta försök att då och då vara sant liberala på ett moraliskt och intellektuellt konsekvent sätt. Jag minns tex när deras ungdomsförbund ville legalisera nekrofili för ett par år sedan. Jag hoppas de gör drogliberalisering till en hjärtefråga snart, det vore på tiden... Men det kan vi väl titta i stjärnorna efter, och Liberalerna som meningsfullt politiskt parti är nog snart överspelat oavsett.

Men tyvärr verkar de inte alltid inse vilket sjukt moralistiskt och ängsligt land de lever i... Att nekrofili-argumentet var hur rimligt som helst rent filosofiskt och logiskt bet inte på det svenska folket, för det var ju äckligt.
Senast redigerad av Ymo 2021-06-20 kl. 04:45.
Citera
2021-06-20, 06:14
Medlem
Lustigt hur det alltid hettar till kring sådana här för gemene man perifera frågor. Det finns en dårskap även i överdriven rationalitet, vilket jag tycker Folkpartiet lyckas illustrera gång på gång.
Citera
2021-06-20, 06:27
Medlem
sliskets avatar
Det Muslimska inavlat kostar staten miljarder pg medfödda skador och trasig gen pool lätt hjärn slöa invandrare som är kusin knullare har massa konstiga sjukdomar som i stort sett var helt utrotade i väst tills de tog sig över gränsen för 15 20 år sedan.
Citera
2021-06-20, 08:11
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
På halmhattens tid, var Folkpartiet ännu relevant om än ofta mjäkigt. Vem inom (L) och dess ledning minns ens längre idag partiledare hr. Bert l Ohl n (i)..?

OnT: Kusiner, bör inte. Period.
Citera
2021-06-20, 09:05
Medlem
Det är en rätt konstig fråga att driva. Kusinäktenskap har varit tillåtna i evigheter i Sverige och är tillåtna i större delen av den övriga världen också.

De är inget väsentligt medicinskt problem så länge det handlar om sporadiska kusingiften. Problem blir det först när det sker systematiskt i generation efter generation och dessutom ofta med dubbelkusiner.

Att komma med känsloargumentet "incest!" är lätt att men när slutar det i så fall att vara incest? Sysslingar? Bryllingar?
I slutändan är ju alla människor släkt med varandra på något sätt.
Citera
2021-06-20, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
På halmhattens tid, var Folkpartiet ännu relevant om än ofta mjäkigt. Vem inom (L) och dess ledning minns ens längre idag partiledare hr. Bert l Ohl n (i)..?

OnT: Kusiner, bör inte. Period.
Allt det där handlar om pengar och mark skall stanna i släkten och på sätt göra släkten rikare.
Vad de ej förstår att man kan gifta sig rikt gifta in sig i en annan släkt . Det har vi gjort i min släkt så vi är svinrika nu behöver ej jobba alls längre någon av oss vi bara super och spelar golf . I min släkt har vi en ingift dansk som är jude så nu badar man i pengar som von Anka .
Citera
2021-06-20, 09:36
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slisket
Det Muslimska inavlat kostar staten miljarder pg medfödda skador och trasig gen pool lätt hjärn slöa invandrare som är kusin knullare har massa konstiga sjukdomar som i stort sett var helt utrotade i väst tills de tog sig över gränsen för 15 20 år sedan.

Även om din prosa skrevs utan punkt och komma så framgick budskapet alldeles utmärkt.
Citera
2021-06-20, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Även om din prosa skrevs utan punkt och komma så framgick budskapet alldeles utmärkt.

Det är inte svårt att hitta någon som man håller med angående islam.
Senast redigerad av Avalionn 2021-06-20 kl. 09:57.
Citera
2021-06-20, 10:40
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Kusingiften är ett ickeproblem. Vill folk sätta på sina kusiner så låt dem göra det. Däremot kan man ändå moralisera då det är riktigt äckligt.
Citera
2021-06-20, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GooksInTheWire
Det är en rätt konstig fråga att driva. Kusinäktenskap har varit tillåtna i evigheter i Sverige och är tillåtna i större delen av den övriga världen också.

De är inget väsentligt medicinskt problem så länge det handlar om sporadiska kusingiften. Problem blir det först när det sker systematiskt i generation efter generation och dessutom ofta med dubbelkusiner.

Att komma med känsloargumentet "incest!" är lätt att men när slutar det i så fall att vara incest? Sysslingar? Bryllingar?
I slutändan är ju alla människor släkt med varandra på något sätt.
Konstig vet jag inte. Nya problem kräver nya lösningar. Sabuni vet väl hur det fungerar i vissa länder och att de tar med sig det hit, även hon juno blom är ju engagerad i hederproblematiken då hon jobbade i någon förortsskola. Det var inte ett problem under lång tid, svenskar gifter sig inom släkten sporadiskt som du säger, var väl en allmän liberalisering/upplysningsvåg under 1700-1800-talen som gjorde att man luckrade upp det. Sedan är det väl uddlöst som det mesta som läggs fram då de kommer gifta sig i någon muslimsk ceremoni ändå och leva som gifta, men är väl ett sätt att försöka sno tillbaka väljare som sneglat mot m/kd..
Citera
2021-06-20, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Konstig vet jag inte. Nya problem kräver nya lösningar. Sabuni vet väl hur det fungerar i vissa länder och att de tar med sig det hit, även hon juno blom är ju engagerad i hederproblematiken då hon jobbade i någon förortsskola. Det var inte ett problem under lång tid, svenskar gifter sig inom släkten sporadiskt som du säger, var väl en allmän liberalisering/upplysningsvåg under 1700-1800-talen som gjorde att man luckrade upp det. Sedan är det väl uddlöst som det mesta som läggs fram då de kommer gifta sig i någon muslimsk ceremoni ändå och leva som gifta, men är väl ett sätt att försöka sno tillbaka väljare som sneglat mot m/kd..

Det som jag tycker är fel är att vi skulle ändra på den lagstiftning de flesta varit överens om hittills bara för att komma åt ett helt annat problem. Ett problem som bara är en del i det verkliga problemet.

Sveriges största problem är inte kusingiften i klaner. Vårt stora problem är den omöjliga mångkulturtanken och klanstrukturerna i sig. Det blir man inte av med genom att förbjuda kusingiften.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in