Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Du lägger till fler detaljer och broderar ut historien allteftersom. Kul debattteknik
Killen är i så fall lika mycket "lastat litet luder" ( eller valfri synonym) som tjejen, eftersom han ligger med henne. Han ligger med en random tjej som han inte vet vem hon är, fast de träffats ett par gånger. Killen beter sig som en typisk slampa. En bra kille hade lärt känna tjejen ordentligt under en längre tid så att han var säker på deras relation innan han låg med henne. Du får slå upp dubbelmoral I SAOL eller nåt om du inte förstår.
Väntar med spänning på ytterligare utbrodering...
Debatt? En specifik situation jag tänkte på så jag har gott om detaljer. Det var från början ett exempel på när det blir matchningsproblem.
Detta är alltså din definition av lastat litet luder?
Tycker fortfarande inte att det är någon dubbelmoral för att han blev besviken och inte vill fortsätta när det visar sig att han fått ett lastat luder på kroken (mitt språkbruk). Han valde bort någon som inte lever upp till hans önskemål. Istället för att gå runt och hänga upp sig på hennes historia valde han en annan.
Finns gott om dubbelmoral men tycker inte att det var någon sådan i mitt exempel.
Tycker inte det är ovanligt att tjejer inte vill ha förhållande med någon de släpat hem från krogen för att han verkar "oseriös". Då ska det helt plötsligt vara en "seriös" kille som man kan lita på.