2021-06-21, 11:42
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vi skulle behöva utöka statens inspektionsverksamheter med flera tusen man och på så många orter som möjligt så att oannonserade inspektioner kan utföras "on a whim".

Man skall nog börja i toppen.

Att anställa flera tusen som inte har ett uppdrag är sällan bra även om det har varit fd regeringens lösning på många problem.
Citera
2021-06-21, 12:05
Avslutad
Sverige måste bli hårdare mot alla slags bedrägerier. Här har man lurat staten (alla i Sverige) på en massa inkomster och dessutom troligen gjort att flera personer smittats med covid-19 . Hoppas USA begär dom utlämnade och att dom ställs inför rätta för. Ägarna har kanske gjort som dom gjort för att ställa till med så mycket skada som möjligt här i västvärlden . De är värre än de värsta terroristerna.
Citera
2021-06-21, 12:11
Medlem
Julskinkatos avatar
Utan massinvandring (och naiv ersättningspolitik) så hade aldrig hänt.

Och det här är bara en del av ett enormt vård och försäkringsfusk som till stor del utförs av invandrare.

Regeringens politik.
Citera
2021-06-21, 12:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Flashback har en ny regel kring detta. Namn ska maskas såvida det inte uppenbar är en offentlig person (typ artist/politiker).
* = e

Jag kollade. Det stämmer att han inte har svensk läkarlegitimation. Han är dock varken dömd för att ha förfalskat betyg (Socialstyrelsen säger tvärtom i domen om ansökan om legitimation att de kollat, så betygen lär ju stämma) och Socialstyrelsen har heller inte påstått att han förfalskat något intyg. Däremot så har han inte ett examensbevis men däremot alla kurser (och mer därtill) som ingår i läkarprogrammet. Han förklarar avsaknaden av examensbevis med att han hamnat i tvist med universitetet om terminsavgift och att det dragit ut på tiden och att reglerna kring examensbevis hunnit ändras och han kan inte få ut ett.

En liknelse är tex de som i Sverige inte tagit ut sin magisterexamen (ett års påbyggnadsstudier) innan övergångsbestämmelserna slutade gälla (idag är masterexamen två års påbyggnadsstudier).

Förutsatt att det han påstår stämmer (socialstyrelsen påstår ju inte att han ljuger) så är han snarare ett offer för otur/byråkrati.
……..

Uppfattar det som ett förfalskat intyg ang AT tjänst till arbetsgivaren. Har läst dokumenten i fallet, utlåtande från IVO och tråden ang Daniel.
https://snipboard.io/tY5Xf3.jpg
(FB) Falsk läkare avslöjad, hade förfalskat beslut från socialstyrelsen

Mannen ska bland annat ha fått anställning som läkare på Skaraborgs sjukhus och visat ett nödvändigt beslut från Socialstyrelsen där det står att han hade rätt till en AT-tjänst. Men intyget var en förfalskning och hade aldrig upprättats av Socialstyrelsen, enligt TV4-nyheterna.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/chefslakaren-vi-har-inte-sett-nagot-examensbevis.

Läst beslutet från IVO om mannens anställning som icke legitimerad läkare på Vårdcentralen.IVO valde att inte polisanmäla mannen. Vårdcentralen slapp sanktioner/kritik. Verksamhetschefen för vårdcentralen (som ligger i Solna, Stockholms län) hävdade att de inte vetat om att mannen var obehörig läkare när han anställdes. IVO menade därför att verksamhetschefen "handlat i god tro" varvid ärendet lades ned.
Ärendenummer:
8 6 1 22305/2018
samordna.utlamnanden@ivo.se

Media skriver att tillsynsmyndigheten för vård och omsorg informerats redan år 2014 när han då jobbade på sjukhus i Dalarna..... Men de la ner ärendet utan åtgärd.
https://www.hn.se/nyheter/sverige/fa...tyg-1.13974156

En obehöriga skojare avslöjas först 5 år senare och hinner med att jobba på tre sjukhus.
Sveriges Radio rapporterar i Maj om att polisutredning tydligen pågår:
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7209934
Senast redigerad av Pandalina4 2021-06-21 kl. 12:57.
Citera
2021-06-21, 12:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Man skall nog börja i toppen.

Vi verkar få den chansen nu när regeringen fallit och om det leder till nyval.
Citera
2021-06-21, 12:34
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Vi skulle behöva utöka statens inspektionsverksamheter med flera tusen man och på så många orter som möjligt så att oannonserade inspektioner kan utföras "on a whim".

Låter som en bra ide... flera tusen man i statens inspektioneverksamhet för att sätta dit dessa småfifflare

Hur många ska vi anställa för att granska C19-Scamen?
Citera
2021-06-21, 12:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Låter som en bra ide... flera tusen man i statens inspektioneverksamhet för att sätta dit dessa småfifflare

Hur många ska vi anställa för att granska C19-Scamen?

Vilken scam?
Citera
2021-06-21, 12:38
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Vilken scam?

????

OK.. låt mig omformulera för er som svalt hela storyn.

Du kanske missat C19 skammen men du kan inte ha missat att det fins olika synpunkt kring huruvida C19 är överdriven eller inte.

Så tillbaka till min fråga.. Hur många ska vi anställa för att granska C19 "pandemin"?
Citera
2021-06-21, 12:52
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Fusket kan dock få värre konsekvenser. Om andra länder börjar misstänka att svenska covid-prover kan vara fusk, då riskerar vi alla att portas av omvärlden. Även om vi har äkta bevis. Allt handlar ju om vår trovärdighet inför omvärlden.

Eller hur?!
Många svenska klagar på USA, men..
Citera
2021-06-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varför förekommer sådan här brottslighet bara i Sverige. Jag har inte hört om något liknande från de andra nordiska länderna under pandemien.
Det vet du inte. Det förekommer säkert världen över där privata aktörer enkelt kan sköta samhällsuppgifter. Heder åt polisen som lyckats upptäcka härvan.
Citera
2021-06-21, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Absolut allvarligt och omoraliskt. Men på individnivå är det nog ingen som tänker "fan jag har blivit blåst! Jag fick ut och resa trots att jag kanske haft covid, ge mig tillbaka mina pengar"
Nu använder du inte huvudet. Om jag testar mig för att jag har symptom och med kort varsel vill kunna träffa mina åldriga föräldrar, så blir jag lurad att tro att jag har ett negativt svar. I nästa skede smittar jag mina föräldrar som blir allvarligt sjuka. Dessutom kan jag fortsätta sprida smittan och utsätta andra människor för livsfara. Ditt sätt att resonera är ofattbart egocentriskt. Lägg därtill samhällskostnader för ytterligare sjuka människor smittade av den som i godo tror att den är negativ covid. Det handlar om våra skattepengar.
Citera
2021-06-21, 13:04
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
????

OK.. låt mig omformulera för er som svalt hela storyn.

Du kanske missat C19 skammen men du kan inte ha missat att det fins olika synpunkt kring huruvida C19 är överdriven eller inte.

Så tillbaka till min fråga.. Hur många ska vi anställa för att granska C19 "pandemin"?

Vi behöver inte anställa några alls för det. De har redan hela avdelningar där de håller till.
Här t ex:
(FB) Alternativa teorier om covid-19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in