2021-06-19, 14:20
Medlem
Någon som vet mer om det här?

https://bt.se/nyheter/utryckning-til...ukhus-389f298f

Skedde sent på fredagskvällen. Ambulanshelikoptern kom väldigt lågt flygande och landade vid stranden.
Enligt rykten en person som ska ha försökt hjälpa någon/några och sedan hamnat i nöd. Men det är obekräftat.
Citera
2021-06-19, 14:32
Medlem
Blaze.s avatar
Du länkar till en betalningssida. Kan du skriva ut artikeln här istället?

Var det inte bara några år sen en farsa omkom i samma sjö? Fall igenom isen på en snöskoter medans hans son såg på... Olycksdrabbad sjö det där.
Citera
2021-06-19, 15:14
Medlem
” Det var sent under fredagskvällen som två ambulanser, ambulanshelikopter och polis skickades till Sjömarkens badplats efter att man fått in larm om en drunkningsolycka.
– Det är en person som har varit ute i vattnet, då är det någonting som inträffar. Personer som befinner sig på platsen får in mannen till stranden och påbörjar hjärt- och lungräddning, säger Anna Göransson presstalesperson vid polisen.
Mannen fördes till sjukhus där han konstaterades vara avliden. Anhöriga är underrättade.
Det finns ingen misstanke om brott.”
Citera
2021-06-19, 16:14
Medlem
Förr var detta samlingsplatsen för "första fyllan"-personer. Kan tänka mig att det är samma nuförtiden.
Låter som det kan vara detta som är bakomliggande då det skedde en fredagkväll.
Står det något om åldern i artikeln?
Citera
2021-06-19, 16:25
Finns det någon brygga där olyckan inträffat? dykolycka där man slår i huvvet och knäcker nacken är väll min gissning isåfall..

Vem är den förolyckade ???
Citera
2021-06-19, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Finns det någon brygga där olyckan inträffat? dykolycka där man slår i huvvet och knäcker nacken är väll min gissning isåfall..

Vem är den förolyckade ???

Jag tolkar det som att han drabbats av något sjukdomsfall då det står att han varit ute i vattnet och att något då inträffar i vattnet".
Citera
2021-06-19, 21:20
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Jag tolkar det som att han drabbats av något sjukdomsfall då det står att han varit ute i vattnet och att något då inträffar i vattnet".

Det kan va klassisk kramp. Eller rent av kallsup och hosta. Jag tror också det är alkohol inblandat en fredagskväll i solen. Säkerligen en oerfaren drickare. Vilket fall mycket tragiskt.
Citera
2021-06-22, 17:17
Medlem
”– Den bild vi nu har av händelseförloppet är att han ska ha försökt undsätta andra personer i vattnet men själv hamnat i nöd. Ytterligare personer på plats kom då till undsättning och man får upp de två personer som initialt var i vattnet i tid, säger gruppchefen Mikael Aronsson.

Han fortsätter:

– Man inleder återupplivningsförsök på mannen som sedan tas över av räddningspersonal när de anländer. Men man lyckas inte rädda hans liv, säger han.

Varför mannen hamnade i nöd i vattnet är inte känt.”

https://www.bt.se/boras/mannen-i-dru...-nod-69c44080/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in