2021-06-19, 18:41
Medlem
Arsenaln1clubs avatar
Pia Sundhage och Lasse Lagerbäck kanske kan dela på ansvaret?

Blir våra svenska fotbollspäron.
Citera
2021-06-19, 20:23
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
De allra flesta i truppen är vita.
Inte om några år när Janneman lägger ner.
Citera
2021-06-19, 21:19
Medlem
Stefan Billborn.
Citera
2021-06-19, 22:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Är alldelsen för tidigt att ens börja tänka på ev ersättare för Janne, han har ju kontrakt ut 2024.. och kanske så får Janne en förlängning om vi gör ett starkt VM 2022 o EM 2024.

Men när tiden väl är inne för att få in en ny förbundskapten, så kommer SvFF garanterat att gå för en svensk tränare vars filosofi är lik den som Janne har.

Vem det ev blir är dock omöjligt att säga ngt om i dagsläget - var väl knappast många som i 2013 trodde att Janne skulle bli vår nästa förbundskapten.
Citera
2021-06-20, 10:00
Medlem
Hamren satt 2009-2016, sju år.
Tommy Söderberg satt 1997 - 2004, åtta år
Lagerbäck satt 2001 - 2009, nio år
Olle Nordin är den som suttit kortast tid, en mästerskapscykel.

Jag tror Janne kommer sitta över VM i Qatar nästa år och sedan kasta in handduken runt EM 2024. Då har han suttit två mästerskapscykler för VM och EM

Ingen av de ovanstående har varit topptippade att bli förbundskapten. SVFF verkar ha bra rekryterare för sina förbundskaptener. Vi får titta på Allsvenskans topp och se om vi hittar någon överraskning där som gjort bra jobb med små medel.

Tror inte på någon utländsk coach.
Citera
2021-06-20, 11:15
Medlem
nitinitis avatar
Lotta Schelin eller kanske Hanna Marklund.
Citera
2021-06-20, 11:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror att han blir kvar så länge att det är löjligt att spekulera om det nu, för hela kartan kommer ha ritats om tills dess.

Bra svar håller helt klart med!
Citera
2021-06-20, 15:57
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Southgate?

// PoK
Citera
2021-06-30, 21:31
Medlem
NiccoJs avatar
Janne tjänar över 4 miljoner om året. Eftersom bonnläppens alternativ är att träna Brage eller Örebro för 1/10 del av lönen kommer han försöka klamra sig kvar till varje pris.
Citera
2021-06-30, 22:13
Medlem
Så länge det inte är Zlatan så är jag nöjd, tror han skulle vara en urusel förbundskapten.
Citera
2021-06-30, 22:20
Medlem
ragingcows avatar
Vad tror ni om Sven-Göran Eriksson? Med all hans erfarenhet med internationell fotboll borde han kunna åstadkomma nåt nytt och intressant.

Eller har åldern tagit ut sin tätt på Svennis?
Citera
2021-06-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Har vi haft nån ung tränare sen typ.. någonsin?
Finns det nån taktiskt smartskalle ur svenska spelareliten som slutat för max 10-15 år sedan som skulle kunna ta't?
Olof Mellberg?
Kanske en utlänsk denna gång. har väl aldrig hänt.
Idén kom när jag inte direkt har någon bra kandidat att presentera.
Tycker inte det finns någon given kandidat.
R Norling är en typ som kan komma att diskuteras = Nej , då är fiaskot en garanti.
Den enda som jag kan tänka mig är Bergstrand/Lagerlöf och en skräll som vore rolig är P Gerhardsson som lämnar damerna för herrarna och får en cyckel på köpet.
Jörgen Lennartsson = Aldrig i livet.
Magnus Haglund = Då flyttar jag från Sverige.
Stefan Bilborn = Ja på sikt är han en kandidat.
Andreas Alm = Nej och åter nej.
Alla som jag sagt nej till har eller kommer att diskuteras som kandidater.
Typiska förbundskaptens ämnen.
Haglund och Lennartsson ser jag som dom som har mest losermentalitet och att dom får träna lag på den nivå dom gjort och gör är obegripligt.
Norling och Alm från Aik skolan är snäppet bättre men för omoderna för framtiden och deras media träning har varit katastrof.
Nä en utlänsk vore uppfriskande med en offensivt tankesätt som inte tycker spelare som Larsson , Lustig mfl inte ska ha en given plats i landslaget.
Går det åt helvete så har vi provat och kan skylla på den utläningen.🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in