• 1
  • 2
2021-06-19, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Ja, det är intressant att oavsett om du är vänster eller höger/svart eller vit så anses det att SVT och SR förhindrar debatten och inte klarar av att ta sin journalistiska roll.

Så SVT och SR hotas av alla möjliga håll.
Det beror också på att båda sidor förutsätter att denna "professionalism" och "opartiskhet" förutsätter att SR/SVT aldrig någonsin får beröra vissa frågor på något tydligt sätt, aldrig får göra vissa slags utsagor eller programval. Vänstern (den del därav som hörs mest i dessa frågor) förutsätter att man aldrig får ta upp hederskultur eller hedersvåld och antyda någon koppling till MENA-invandrare, och att Jimmie Åkesson aldrig borde vara med i några tunga debatter i rutan, medan motpolen till höger t ex anser att man aldrig får ha färgade programledare och absolut inte får kalla t ex stormningen av Capitolium för ett led i ett försök till statskupp för att rädda Trump kvar i Vita huset och köra över USA:s parlament.

De här ultimativa kraven är gemensamma för båda ytterkanterna.
Citera
2021-06-19, 17:41
Medlem
PK-befriads avatar
Det stämmer inte, SVT vänder sig enbart till de som vill förråda den vita rasen. Alla andra klassas som rasister och är inte välkomna. Vill man som svensk inte förråda sin vita ras så blir SVT-folket mycket arga, börjar tugga fradga och det sprutar judeslem ur deras öron.
Citera
2021-06-19, 20:34
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoChiWin
Som Özz nujen sa ”jag kom inte till Sverige för att bli svensk jag kom till Sverige så att jag kunde fortsätta vara kurd”.

Tror många invandrare har det synsättet, möjligtvis majoriteten.

Men det är ett vidrigt synsätt.
- - -

Men det är väl själva definitionen av "mångkultur?".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in