• 1
  • 2
2021-06-20, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacksabbath0
Hej!

Jag är en tjej som jobbar inom hemtjänsten. Jag har snusat regelbundet sedan jag var 18 och började jobba inom äldreomsorgen när jag var ca 18 och ett halvt. På de absolut flesta ställen jag jobbar har det varit okej att snusa öppet (för att förtydliga: det är inte alltid ok att göra det, men det är speciellt inte alltid ok att röka, ifall det finns brukare som försöker sluta röka pga sjukdom). Jag har inom hemtjänsten märkt att många gubbar snusar, vilket jag såklart visste sedan innan, men jag har hittills bara träffat 1 "tant" som snusat (och hon var bara 56, hon hade fått en förjävlig stroke vilket gjorde att hon behövde hemtjänst. Riktigt jävla sorgligt).

Många inom äldreomsorgen är kvinnor och väldigt många av de som jag har träffat snusar dessutom. När en tant ser att jag stoppar in en pillra brukar de ofta säga något i stil med "men tänk att så många tjejer snusar nu förtiden!". Jag har försökt fråga varför det inte var vanligt att kvinnor snusade förr, men tanterna förstår inte riktigt frågan.

Jag har därför börjat fundera över varför det är så. Utöver mitt jobb är jag runt mycket tanter, men ingen kan riktigt förklara varför. Det enda svaret jag har fått är "Jo men he va ba så" och "men snus är någonting män håller på med".

tldr; varför snusar väldigt få tanter, och vad beror det på? Känner ni någon tant (60+) som snusar?

För att det är äckligt för en finare tjej att stoppa in skit i munnen och förstöra sin hygien. Lukta skit på köpet vilket inte går hem hos en lite snyggare tjej. Killar brukar oftast skita i hur de luktar katt piss eller inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in