2022-08-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffanculo001
Va säger hon mer?
Hon säger
Rädda honom
Avrätta mej
Vad fan har jag gjort
Jag älskar honom
Hon skriker och gråter och går la inte och lugna ner
Hon är för helvete förkrossad när hon inser va fan hon gjort.
Lever han, rädda honom
Troru på fullaste allvar att man ljuger sådär så tror du la fel, du känner henne inte ens.
Är så perverst att läsa för då ljuger ju även polisen enligt dej. Troru inte denna snut är van vid sånt här och kan sköta sitt jobb. Då tror du la fel hon sköter det bra

Om du älskar någon och har just råkat skjuta hen. Är din reaktion då att lämna hen ensam, ringa 112, ditt ex, låsa in mordvapnet, klä på och fixa i ordning dig? Om du verkligen älskar någon stannar du väl kvar hos denne medan du ringer 112 och ropar på hjälp?

Lydia säger till läkaren: “Jag hatar honom, han har förstört mitt liv och jag kan inte lita på honom, det var hans fel!”
2022-08-30, 15:31
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Varför yttrar du dig då innan du ens hört samtalet?
jag yttrade mig mot ditt uttalande..att det skulle vara ett arrangerat självmord..

sinnessjukt
2022-08-30, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jag fattar att man måste ha lite psykopatiska drag om man ska orka sitta och ta emot såna här samtal hela dagarna, men om någon har en panikattack försöker man väl hjälpa dom att varva ner och andas?

Larmoperatören blev ju knäpptyst när hon hyperventilerade som mest

Ja det är verkligen inget jobb jag själv skulle kunna ha, det måste vara fruktansvärt jobbigt vid sådana här samtal.
Och som i detta fall när man vet vem personen är, hur hon normalt sett låter, och hur hon normalt sätt låter när hon är väldigt ledsen.
Jag kan ju lugnt säga precis som Kimmo gjorde, man har aldrig hört henne så.
2022-08-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
jag yttrade mig mot ditt uttalande..att det skulle vara ett arrangerat självmord..

sinnessjukt

Det finns de som dessvärre tar livet av sig på ett sådant sätt. Det är fruktansvärt, men det finns. Mer vanligt än vad man tror.
Kanske du borde läsa på lite.
2022-08-30, 15:36
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Du är duktigt störd. Pervers djävla typ som sprider osanningar och om sånt här skit.
Vad menar du ens me att säga så här. Tror han dog lycklig. Vilka svin ni är.
ok jag feedar trollet en sista gång.

om trollet gick i skola och kunde läsa bättre så var det ett scenario på hur det kunde gått till som LASSE skrev om att hon hjälpte honom ta självmord..

Emil skulle vända sig i graven om han hade vänner som du, ovänner kanske är mer passande.

"Så nu är maten slut"
2022-08-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Om du älskar någon och har just råkat skjuta hen. Är din reaktion då att lämna hen ensam, ringa 112, ditt ex, låsa in mordvapnet, klä på och fixa i ordning dig? Om du verkligen älskar någon stannar du väl kvar hos denne medan du ringer 112 och ropar på hjälp?

Lydia säger till läkaren: “Jag hatar honom, han har förstört mitt liv och jag kan inte lita på honom, det var hans fel!”

De hon säjer när hon talar med snuten är med högsta sannolikhet sant. Hon är alltför skärrad för att tänka på annat.
Att hon sedan försöker hitta egna svar om är någe alla gör. Se bara på hennes svar om två skott.

Sen får du la inse att vid chock beter ej ingen normalt.
2022-08-30, 15:38
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Det finns de som dessvärre tar livet av sig på ett sådant sätt. Det är fruktansvärt, men det finns. Mer vanligt än vad man tror.
Kanske du borde läsa på lite.
ok, omtänksamma Lydia som inte ville att Emils nära och kära skulle veta att han bad om hjälp att ta livet av sig, lät sig själv åtalas för mord istället för "hjälp till självmord"

Så ädelt av henne
2022-08-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt

Du kanske borde lyssna på samtalet en gång till. För då hör du hur förkrossad hon är, du hör hur ledsen hon är, du hör hur uppriven hon är (t.o.m. en van larmoperatör hörde det).
2022-08-30, 15:42
Medlem
Citat:
ok, omtänksamma Lydia som inte ville att Emils nära och kära skulle veta att han bad om hjälp att ta livet av sig, lät sig själv åtalas för mord istället för "hjälp till självmord"

Så ädelt av henne

Du kan inte läsa va? Äre jobbigt för dej att mer och mer kommer fram som talar för att hon ångra sej. Troru anhöriga vill höra att hon gjorde de för hon blev sur. Troru de hjälper i sorgeprocess.
Undrar du inte själv varför du är så mycke emot att det var en tragedi.
2022-08-30, 15:44
Medlem
Citat:
Javisst försöker man det. Helt rätt.

Citat:
Ja det är verkligen inget jobb jag själv skulle kunna ha, det måste vara fruktansvärt jobbigt vid sådana här samtal.
Och som i detta fall när man vet vem personen är, hur hon normalt sett låter, och hur hon normalt sätt låter när hon är väldigt ledsen.
Jag kan ju lugnt säga precis som Kimmo gjorde, man har aldrig hört henne så.

Jag vet inte vem hon är, hur hon låter eller hur hon fungerar så det lägger jag ingen värdering i.
Men jag blir lite upprörd hur man bara kan ignorera någon med en panikattack, larmoperatörerna måste väl ha nån manual dom kan följa?

Hade hon fått Lydia att lugna ner sig hade hon kanske kunna få fram en lite mer sammanhängande version av vad som hände under kvällen.
2022-08-30, 15:44
Medlem
Citat:

Så ädelt av henne
Tror det e ovanligt att man tar hjälp eller anväder sej av andra vid självmord. De är vanligt
2022-08-30, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jag vet inte vem hon är, hur hon låter eller hur hon fungerar så det lägger jag ingen värdering i.
Men jag blir lite upprörd hur man bara kan ignorera någon med en panikattack, larmoperatörerna måste väl ha nån manual dom kan följa?

Hade hon fått Lydia att lugna ner sig hade hon kanske kunna få fram en lite mer sammanhängande version av vad som hände under kvällen.
Hon var la så upprörd, man hör hur hon hyperventilerar hela tiden. Har aldrig hört henne så lessen fast jag hört dom bråka många gånger. Kan säja att hon spelar i vart fall inte lessen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in