2021-12-03, 23:34
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngrebarnsmamma
Nej det tror jag inte.
I min och emils relation har han varit konflikträdd.
Tänker att hans konflikträddsla även den kvällen dök upp och därför "löste han en sov plats om bråket skulle eskalera"
Och jag i vår relation var den med hett temperament.
Skulle emil ha varit någon kvinnomisshandelare borde jag åkt på stryk också.

Ännu mer intressant, det borde tysta även dom sista trollens vildaste fantasier om Emil som en hardcore hojsnubbe i grusbranschen, som du förstår så blir jag som helt utomstående från alla att jag blir fundersam på allt detta, för det är väldigt ovanligt att en en kvinna mördar med ett jaktvapen, nu är jag ingen patriakal person, som inte tycker att kvinnor ska jaga, för jag har sett kvinnor som styckar älg, med bättre finess än män som kräks, så hela min fundering snurrar kring, varför ville Lydia ha vapen, en del skriver att det är av akademiskt intresse, min tro är att hon ville ha det för sakens skull, att kunna om det behövs, du kan så klart inte svara på allt detta, men jag tror att svaret ligger i VARFÖR ville hon ha vapen
2021-12-03, 23:41
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Nej, jag är enbart här inne ibland och läser.
Då kan jag citera min ena dotters meningar efter denna tragiska händelse
" Mamma? Varför sköt MAMMA lydia pappa?
" Mamma jag vill att Mamma lydia tar ut min sticka
" Mamma om lydia är i fängelset nu, får jah äntligen träffa henne

Skulle kunna göra listan lång.

Kärleken mina barn har till henne är stor, därför har jag tidigare bett om att även hålla en god ton här inne.
Hon har egna barn som också kan läsa alla osanna påståenden om henne och jag är helt säker på hur mycket fint hon gjort för emils fyra barn.
OCH jag tycker att det räcker med vad alla barn läser på aftonbladet och expressen.

Så snälla, kan vi försöka iallafall strunta i smutskastning 8st barn har förlorat den dom älska

PS Jag struntar helt i henne men jag bryr mig om alla barnen

Återigen tack 🙏
Det har varit hemskt härinne att försöka få folk att förstå att barnen är helt oskyldiga. Både era och hennes.
Att alla barn avskyr henne, de vill inte veta av henne m.m

Att hennes barn ej borde finnas med det dåliga DNA'et har man också sagt härinne. Finns ingen gräns på hur lågt man sjunkit.

Tack snälla och jag hoppas folk väljer att lyssna på din önskan!
2021-12-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ännu mer intressant, det borde tysta även dom sista trollens vildaste fantasier om Emil som en hardcore hojsnubbe i grusbranschen, som du förstår så blir jag som helt utomstående från alla att jag blir fundersam på allt detta, för det är väldigt ovanligt att en en kvinna mördar med ett jaktvapen, nu är jag ingen patriakal person, som inte tycker att kvinnor ska jaga, för jag har sett kvinnor som styckar älg, med bättre finess än män som kräks, så hela min fundering snurrar kring, varför ville Lydia ha vapen, en del skriver att det är av akademiskt intresse, min tro är att hon ville ha det för sakens skull, att kunna om det behövs, du kan så klart inte svara på allt detta, men jag tror att svaret ligger i VARFÖR ville hon ha vapen

Känner tyvärr inte lydia så detta är ingenting som jag kan svara på och jag vill inte heller tillföra några spekulationer.
2021-12-03, 23:47
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Känner tyvärr inte lydia så detta är ingenting som jag kan svara på och jag vill inte heller tillföra några spekulationer.

Det respekterar jag, så jag låter frågan stå öppen, vem vill ha jaktvapen utan att vilja jaga
2021-12-03, 23:55
Medlem
BMC64s avatar
slänger ut det här då
1 hur många av er är intresserade av naturen
2, hur många av er anser att man måste ha vapen för att jaga ?
3 bör man uprätthålla sitt intresse för jakt efter erhållen licens

om ni svarar ja på ett å två, vad svarar ni på tre Lydia var vapenfixerad, redan som liten, det är bekräftat
vad har man vapen till, jo man skjuter, återigen 1+1 blir 2
2021-12-04, 00:14
Medlem
Citat:
slänger ut det här då
1 hur många av er är intresserade av naturen
2, hur många av er anser att man måste ha vapen för att jaga ?
3 bör man uprätthålla sitt intresse för jakt efter erhållen licens

om ni svarar ja på ett å två, vad svarar ni på tre Lydia var vapenfixerad, redan som liten, det är bekräftat
vad har man vapen till, jo man skjuter, återigen 1+1 blir 2

Finns många som har jägarexamen, vapenlicens MEN absolut noll intresse av att döda djur. Stort intresse av att vistas i naturen och även förbereda för jakt men inte personligen delta i dödandet.
2021-12-04, 00:21
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns många som har jägarexamen, vapenlicens MEN absolut noll intresse av att döda djur. Stort intresse av att vistas i naturen och även förbereda för jakt men inte personligen delta i dödandet.

Din fråga är en icke fråga, ja det finns många som deltar i jakt utan vapen, men du försöker vränga saker å ting, drevkarlar kan vara med utan vapen, har du fog för att lydia var det nån gång, eller vill du bara vara emot mej
2021-12-04, 00:26
Medlem
Citat:
Din fråga är en icke fråga, ja det finns många som deltar i jakt utan vapen, men du försöker vränga saker å ting, drevkarlar kan vara med utan vapen, har du fog för att lydia var det nån gång, eller vill du bara vara emot mej

Det var ett konstaterande.
2021-12-04, 00:36
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Det var ett konstaterande.

du är shack matt,, erkänn
2021-12-04, 00:38
Medlem
Citat:
Det känns tveksamt, kan du länka till något som stödjer det.

Talade senast igår med en rättspsyiatriker som pratade om det.
Även andra som arbetar med EIPS patienter som vittnar om det.
Jag tänker inte länka till dessa eftersom jag ska hålla mig till fallet.
2021-12-04, 00:41
Avslutad
Citat:
Med tanke på Lidas historik är det väldigt märkligt att lägga så mycket pengar på utbildning(!) Vapen, inte bara ett, utan tre, samt flera luftvapen. Vapenskåp, licenser, skott, utrustning mm
Att påstå att man älskar skogen och vill vara med i jaktlag, hon vet inte ens vad hennes sk jaktlag hette
Att påstå att man vill vaea med på jakt, för sammanhållningen, men man vill inte skjuta. Då finns det ingen anledning till att ens äga ett vapen.
För Lidas del, var vapnen makt. Hennes avsikt var inte att jaga. Det är riktigt fel, hur hon lyckats få ta jägarexamen, med hennes psykiska ohälsa, borde det allvarligt ses över.
Jag läste recensioner om företaget som lät Lida beviljas jägarexamen, det finns mycker, massor att läsa. Det är inte positivt. Vidrigt, rent ut sagt. Det är märkligt hur företaget fått fortsätta. Har du pengar, går allt att lösa. Det framkommer från flera oberoende av varandra, att ägaren ofta var bakfull, vilket alla vet att vapen och alkohol inte går hand i hand. Det borde granskas, det är åt helvete att verksamheten får bedrivas.
2021-12-04, 00:57
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Med tanke på Lidas historik är det väldigt märkligt att lägga så mycket pengar på utbildning(!) Vapen, inte bara ett, utan tre, samt flera luftvapen. Vapenskåp, licenser, skott, utrustning mm
Att påstå att man älskar skogen och vill vara med i jaktlag, hon vet inte ens vad hennes sk jaktlag hette
Att påstå att man vill vaea med på jakt, för sammanhållningen, men man vill inte skjuta. Då finns det ingen anledning till att ens äga ett vapen.
För Lidas del, var vapnen makt. Hennes avsikt var inte att jaga. Det är riktigt fel, hur hon lyckats få ta jägarexamen, med hennes psykiska ohälsa, borde det allvarligt ses över.
Jag läste recensioner om företaget som lät Lida beviljas jägarexamen, det finns mycker, massor att läsa. Det är inte positivt. Vidrigt, rent ut sagt. Det är märkligt hur företaget fått fortsätta. Har du pengar, går allt att lösa. Det framkommer från flera oberoende av varandra, att ägaren ofta var bakfull, vilket alla vet att vapen och alkohol inte går hand i hand. Det borde granskas, det är åt helvete att verksamheten får bedrivas.

min personliga åsikt är att vederbörande skulle inte fått licens, sen tror jag att mordet hade skett ändå,med en kökskniv eller valfritt tillhygge, tyvärr men det tror jag

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in