Citat:
Ursprungligen postat av
TigerFlaggan
Det tror jag också. Och det är innan den första filmen och mellan till den andra där svaret ligger tror jag. Tyvärr så får vi nog inte reda på sanningen där. Därför tycker jag att det är konstigt att de inte tagit ut en mobiltömning från en tid tillbaka på både L och E telefoner.
Ni som är lite mer insatta i juridiken. Kan inte en försvarsadvokat begära ut en mobiltömning på iallafall sin klient och även kanske offrets. Jag tycker att det känns som en väldigt slarvig utredning. Iallafall om man ser till andra FUPar jag har läst om så här grova fall.
Kanske jag läser in för mycket i förhören av L iallafall i början. Men de känns som att hon fabricera en historia som hon tycker är möjlig för att hon helt enkelt inte kommer ihåg allt. Eller så gör hon det och är kylig nog att efterhandskonstruera det så att det låter bättre. Dock så borde hon vara medveten om att hon filmas när hon skjuter honom om hon minns allting.
Även om det är solklart att hon har dödat E så känns allt fjuttigt i utredningen. Om jag skulle varit anhörig så skulle jag velat ha mer om varför. Det känns som att när filmen blev känd så är det klappat och klart och bocka av i statistiken som uppklarat.
Det finns mer. Mycket mer.
Lydia är väl medveten om vad hon gör.
Psykiatrin har bedömt henne som "frisk".
Systematiskt har Lydia flyttat in hos någon ny, innan hon lämnar ett förhållande.
Nu blev det inte så, hon stod med rumpan bar, ombedd att lämna en människas hem och liv. Det accepterades inte av henne.
Att skylla på minnesförlust, att man råkat komma åt avtryckaren osv, är orimligt. Hon vet att hon filmas, hon upprepar "ta ner den".
I fyra minuter och tio sekunder står Lydia och kränker Emil, som ber henne gå och lägga sig eller åka iväg. Han vill inte ha mer med henne att göra, hon frågar om han menar allvar, -ja.
Då siktar hon och skjuter, för att eliminera. Hon siktar och skjuter Emil i bröstet. Inte i golvet. Inte i taket. Rakt i bröstet.