2021-10-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mtb739
Emils facebook finns inte ens kvar. Den blev borttagen efter mordet.

De pratar väl inte om E's facebook?

Ja ja du såg det själv 👍
Senast redigerad av cactaceae 2021-10-19 kl. 19:20. Anledning: Tilläggg
2021-10-19, 21:54
Medlem
Tänkvärda ord IOM många rena lögner och påhittade grejer i tråden.

Hur vet man att något är en lögn? Lätt: man får inte ifrågasätta den.
Sanningen tål alltid granskning.
2021-10-20, 00:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Från Expressen som intervjuar åklagaren Anne Sjöblom:
I slutet av klippet ber mannen kvinnan lämna huset. Hon frågar något i stil med om han menar allvar, berättar åklagaren, och får då svaret ja.

Då siktar kvinnan på mannen och skjuter.

Han avlider kort därefter.
– Han sitter där lugnt och stilla i sitt uterum, det är det han gör. Och ingenting i filmerna eller den andra inspelningen som vi har tyder på att han provocerar henne, säger Anne Sjöblom.”
Det är precis detta som är kärnan, vad som är bekräftat, att det Lydia framfört om att Emil provocerat och varit kränkande, hotfull, skadat henne fysiskt mm
Lydias berättelser är rena lögnerna.
Det stämmer inte, vad hon försökt övertyga förhörsledarna om, när sanningen upodagas, iom Emils film, får hon minnesförlust.

Vad människor som har haft med Lydia att göra genom åren har förmedlat, det förkastas som nonsens, lögner.
Det Lydia själv framfört är den korrekta sanningen.
2021-10-20, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är precis detta som är kärnan, vad som är bekräftat, att det Lydia framfört om att Emil provocerat och varit kränkande, hotfull, skadat henne fysiskt mm
Lydias berättelser är rena lögnerna.
Det stämmer inte, vad hon försökt övertyga förhörsledarna om, när sanningen upodagas, iom Emils film, får hon minnesförlust.

Vad människor som har haft med Lydia att göra genom åren har förmedlat, det förkastas som nonsens, lögner.
Det Lydia själv framfört är den korrekta sanningen.

Vad upplevde L som mest provocerande? Innan du vet svaret på det, vet du Noll.
Jag tror att det är Exakt vad han gör, han triggar upp henne ordentligt, sedan sitter han lugnt och "äger situationen" som han lugnt filmar. Han provocerar, big time. Medvetet.
Senast redigerad av Remark 2021-10-20 kl. 01:17.
2021-10-20, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad upplevde L som mest provocerande? Innan du vet svaret på det, vet du Noll.
Jag tror att det är Exakt vad han gör, han triggar upp henne ordentligt, sedan sitter han lugnt och "äger situationen" som han lugnt filmar. Han provocerar, big time. Medvetet.

Det tror jag också. Och det är innan den första filmen och mellan till den andra där svaret ligger tror jag. Tyvärr så får vi nog inte reda på sanningen där. Därför tycker jag att det är konstigt att de inte tagit ut en mobiltömning från en tid tillbaka på både L och E telefoner.

Ni som är lite mer insatta i juridiken. Kan inte en försvarsadvokat begära ut en mobiltömning på iallafall sin klient och även kanske offrets. Jag tycker att det känns som en väldigt slarvig utredning. Iallafall om man ser till andra FUPar jag har läst om så här grova fall.

Kanske jag läser in för mycket i förhören av L iallafall i början. Men de känns som att hon fabricera en historia som hon tycker är möjlig för att hon helt enkelt inte kommer ihåg allt. Eller så gör hon det och är kylig nog att efterhandskonstruera det så att det låter bättre. Dock så borde hon vara medveten om att hon filmas när hon skjuter honom om hon minns allting.
Även om det är solklart att hon har dödat E så känns allt fjuttigt i utredningen. Om jag skulle varit anhörig så skulle jag velat ha mer om varför. Det känns som att när filmen blev känd så är det klappat och klart och bocka av i statistiken som uppklarat.
2021-10-20, 08:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFlaggan
Det tror jag också. Och det är innan den första filmen och mellan till den andra där svaret ligger tror jag. Tyvärr så får vi nog inte reda på sanningen där. Därför tycker jag att det är konstigt att de inte tagit ut en mobiltömning från en tid tillbaka på både L och E telefoner.

Ni som är lite mer insatta i juridiken. Kan inte en försvarsadvokat begära ut en mobiltömning på iallafall sin klient och även kanske offrets. Jag tycker att det känns som en väldigt slarvig utredning. Iallafall om man ser till andra FUPar jag har läst om så här grova fall.

Kanske jag läser in för mycket i förhören av L iallafall i början. Men de känns som att hon fabricera en historia som hon tycker är möjlig för att hon helt enkelt inte kommer ihåg allt. Eller så gör hon det och är kylig nog att efterhandskonstruera det så att det låter bättre. Dock så borde hon vara medveten om att hon filmas när hon skjuter honom om hon minns allting.
Även om det är solklart att hon har dödat E så känns allt fjuttigt i utredningen. Om jag skulle varit anhörig så skulle jag velat ha mer om varför. Det känns som att när filmen blev känd så är det klappat och klart och bocka av i statistiken som uppklarat.
Det finns mer. Mycket mer.
Lydia är väl medveten om vad hon gör.
Psykiatrin har bedömt henne som "frisk".
Systematiskt har Lydia flyttat in hos någon ny, innan hon lämnar ett förhållande.
Nu blev det inte så, hon stod med rumpan bar, ombedd att lämna en människas hem och liv. Det accepterades inte av henne.
Att skylla på minnesförlust, att man råkat komma åt avtryckaren osv, är orimligt. Hon vet att hon filmas, hon upprepar "ta ner den".
I fyra minuter och tio sekunder står Lydia och kränker Emil, som ber henne gå och lägga sig eller åka iväg. Han vill inte ha mer med henne att göra, hon frågar om han menar allvar, -ja.
Då siktar hon och skjuter, för att eliminera. Hon siktar och skjuter Emil i bröstet. Inte i golvet. Inte i taket. Rakt i bröstet.
2021-10-20, 09:58
Medlem
Citat:

Nä precis, det är lite det man vill ha reda på mer. Vissa här inne tycker sig nöja sig med filmen. Visst, den visar själva dådet, men inte anledningen.
Emil har ju trots allt haft Lydia i ett skruvstäd sedan hon lämnade lägenheten. Så vad har egentligen hänt under tiden mellan hon lämnade lägenheten, fram till denna kväll?
Kan det vara så att han utnyttjade henne, psykade henne m.m tills bägaren rann över så att säga. Det verkar nästan så.
2021-10-20, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Nä precis, det är lite det man vill ha reda på mer. Vissa här inne tycker sig nöja sig med filmen. Visst, den visar själva dådet, men inte anledningen.
Emil har ju trots allt haft Lydia i ett skruvstäd sedan hon lämnade lägenheten. Så vad har egentligen hänt under tiden mellan hon lämnade lägenheten, fram till denna kväll?
Kan det vara så att han utnyttjade henne, psykade henne m.m tills bägaren rann över så att säga. Det verkar nästan så.

Du verkar veta väldigt mycket för att aldrig ha träffat dem och dessutom vara förtjust i L.
Läser du journalen så ser du att hon har varit inlagd flera av de veckor då hon skulle ha varit ”utsatt”. Varför tar hon inte upp det med personalen på psyket då? Hur är hon så klantig att hon blir av med lägenheten på bara fem månader?
Hur blir hon persona non grata för den person som skaffat henne bil, mc och bostad bara några månader innan?
Och hur kan någon tycka att det är ok att hon skjuter ihjäl en passiv person på dödligt avstånd med ett hagelgevär?
Hon hade alla möjligheter i världen att lämna bostaden. Hade det varit en man som utfört mordet hade ni inte skrivit som ni gör. Och sluta med er jävla navelskådning om vem som sa ditt och vem som sa datt. De få inlägg som är intressanta och relevanta drunknar i er smörja!
2021-10-20, 12:14
Medlem
Citat:
Du verkar veta väldigt mycket för att aldrig ha träffat dem och dessutom vara förtjust i L.
Läser du journalen så ser du att hon har varit inlagd flera av de veckor då hon skulle ha varit ”utsatt”. Varför tar hon inte upp det med personalen på psyket då? Hur är hon så klantig att hon blir av med lägenheten på bara fem månader?
Hur blir hon persona non grata för den person som skaffat henne bil, mc och bostad bara några månader innan?
Och hur kan någon tycka att det är ok att hon skjuter ihjäl en passiv person på dödligt avstånd med ett hagelgevär?
Hon hade alla möjligheter i världen att lämna bostaden. Hade det varit en man som utfört mordet hade ni inte skrivit som ni gör. Och sluta med er jävla navelskådning om vem som sa ditt och vem som sa datt. De få inlägg som är intressanta och relevanta drunknar i er smörja!

Det är märkligt det från journalen vid sista inläggningen att hon inte nämner boendet hos E eller en eventuell relation med honom. Man kan ju bara spekulera i sådana här fall. Men enligt journalen försöker hon få tag i en lägenhet genom kommunen. Det hon erbjuds är att ta in på vandrarhem och bekosta det själv. Varken psyk eller soc tycker att det är en bra lösning står det klart och tydligt. Jag säger inte att det var så. Men det ger E ett jäkla övertag i hennes boende situation. Om jag har fattat det rätt så har han under denna inläggningen packat upp hennes saker i sitt hus. Det tolkar jag som att hon får bo där. Sen kan givetvis detta ändras med tiden. Men det ger också ett övertag att passar det inte och gör som jag vill annars dra. Hade det funnits mer information om deras relation i deras meddelande till och från varandra och även kanske till andra. Så kunde man fått en större förståelse av varför det hände som det gjorde. Det man kan läsa sig till genom den sista videon. Är att proppen går hos L. Och det har nog funnits flera gånger innan med andra män som detta skulle kunna ha hänt. Men att det hände här och nu kan man nog inte bara få ut av filmerna och FUPen.

Och lika bra att tillägga att L troligtvis kommer att dömas till livstid efter dagens hårdare straff. Jag tycker bara att det är märkligt att de inte försöker mer att få inga omständigheter till ett lägre straff. Nu är det L ord som de får gå efter när deras relation inte är synad över huvud taget. Hade en sådan visat på att hon har varit den som psykiskt knäckt E och så vidare i deras relation. Så hade nog tankarna om L varit helt annorlunda. Jag personligen tror att detta var en match mellan 2 personer som aldrig skulle ha skett. Utan slutade i förödelse för alla. Sen är det absolut inte en anledning att mörda någon heller hur illa det än är!
2021-10-20, 12:32
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

Jag håller helt med dig.

Om juridiken, det enda fall jag kan minnas där försvaret begärt mer tömning av BOs telefon är Lambertzkvinnan i ett annat "våldtäktsmål", tror det var i hovrätten.

Jag har för mig att år 2006 (?), när staten la om en hel del angående rättsväsendet så var väl tanken att försvaret i hela rättssystemet skulle bli "rivigare", göra egna paralella utredningar etc. Men det har ju liksom inte slagit igenom.

Ja, jag har skrivit det förut, fuppen tar slut när filmen uppdagas, allt det andra faller helt platt, luften går ur.

Hade jag varit försvar så hade jag nog begärt byte av åklagare, det har ju blivit bråk mellan åklagare och tingsrätt angående sekretessen, vem som har ansvaret för olika delar. Som jag påpekat förut tycker jag att det sekretessbelagda materialet jämfört med inte sekretessbelagt är mycket, mycket märklig.

Och då vissa här hävdar att L var så promiskiös, en massa förhållanden osv. så blir det ju lite mer konstigt att just E blev BO och ingen annan av "alla" män. L har väl inte ens någon/några polisanmälan om misshandel etc på sig sedan innan?
2021-10-20, 12:33
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Tänkvärda ord IOM många rena lögner och påhittade grejer i tråden.

Hur vet man att något är en lögn? Lätt: man får inte ifrågasätta den.
Sanningen tål alltid granskning.

Exakt!
2021-10-20, 12:55
Medlem
Citat:

Ursäkta, förtjust i Lydia? :-D Är du på riktigt eller?
Nej, jag känner inte Lydia, inte Emil heller. Jag är bara nyfiken på vad som har hänt, inte bara själva skjutningen då utan även händelserna fram till detta.
Faktum är trots allt att från det att hon lämnade lägenheten så hade hon ingenstans att ta vägen förutom till just Emil, och det vet Emil om då. Alltså, han kunde spela sina kort precis som han ville utan att hon kunde göra något åt det.
Kanske hans psykningar blev för mycket till slut, jag vet inte. Där är en av anledningarna till varför man tycker det vore intressant med vad som hände mellan dom från det att hon lämnade lägenheten, till denna kväll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in