2021-06-18, 20:40
Medlem
Sladdarens avatar
Hej

1. Var i telefonen lagras foton i google foto app ?

2. Man kan flytta foton till arkivet men var hittar man arkivet i telefonen, dvs vars lagras det ?

Jag har en Redmi android telefon och ifall jag vill överföra foton går det bra genom att bara plugga in telefonen med usb kabel och sen överföra filer som val. Gjorde det nyss ifrån ett stort SD microminne i telefonen. Det går bra att hitta mappen, mappar för det och överföra det (kopiera det) ifrån minneskortet

Lite märkligt iaf att man kan sen radera media (foton) sen i själva mappen på laptopen (mapen tillhör telefonen) men det händer "såklart" ingenting i telefonen när man raderar filer på laptopen, utan det måste man göra i telefonen.

3. Hur kommer det sig ? Antar att det behövs ett program för att styra telefonen på det sättet iaf..
Finns det till Redmi och vad heter såna program

Det jag kan tänka mig vara bra med foto goole app är att skapa diverse album med diverse valda foton som jag sen tankar upp till google drive för att dela.

4. Ska man avinstallera google foto app eller behålla? Vilka program är bättre att lagra sina foton i ?
Citera
2021-06-18, 20:44
Medlem
VoktorDodkas avatar
Mitt google foto ligger hos google, https://photos.google.com/, kan se dem både på datorn och telefonen, inte lokalt i telefonen alltså.
Citera
2021-06-18, 20:54
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Mitt google foto ligger hos google, https://photos.google.com/, kan se dem både på datorn och telefonen, inte lokalt i telefonen alltså.

Jag vill inte ha det så, nåt som har installerast utan min vetskap.
Mina foton all media ska lagras endast i min telefons minne och ingen annastans om jag inte själv väljer vilka foton som ska det när jag själv känner för det. Ska radera allt som förr lagrades på telefonens interna minne och allt ska sparas på micro SD i tfnen hädanefter

Kan dock va bra att ha Google foton men foton som plåtas ska alldrig pr automatik lagras nånstans virituellt hos google drive, foton etc. Det väljer jag själv, google väljer inte det åt mig

Håller på nu och laddar ner (edit) alla foton jag har där till min hdd på datorn sen är det adjöss med "backup" pr automatik till googles snoksystem
Senast redigerad av Sladdaren 2021-06-18 kl. 21:00.
Citera
2021-06-18, 20:57
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Jag vill inte ha det så, nåt som har installerast utan min vetskap.
Mina foton all media ska lagras endast i min telefons minne och ingen annastans om jag inte själv väljer vilka foton som ska det när jag själv känner för det. Ska radera allt som förr lagrades på telefonens interna minne och allt ska sparas på micro SD i tfnen hädanefter

Kan dock va bra att ha Google foton men foton som plåtas ska alldrig pr automatik lagras nånstans virituellt hos google drive, foton etc. Det väljer jag själv, google väljer inte det åt mig
Det finns inställningar i android. Mina bilder sparas även på google drive och jag låter dom samtidigt laddas upp på google foto, dock förminskas dom på foto. Smidigt att få dom till datorn, telefonen vill jag inte ha lagrade bilder på. Sen om telefonen blir stulen och någon tar bilder får jag dom på mina konton.
Citera
2021-06-18, 21:10
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det finns inställningar i android. Mina bilder sparas även på google drive och jag låter dom samtidigt laddas upp på google foto, dock förminskas dom på foto. Smidigt att få dom till datorn, telefonen vill jag inte ha lagrade bilder på. Sen om telefonen blir stulen och någon tar bilder får jag dom på mina konton.

Okej, poängen att det finns inställningar som är stela. Tex tar jag ett foto vill jag ha valalternativ direkt, så vill jag direkt efter fotot, bilden, musikfilen, videoinspelningen välja var jag vill spara det så vore det bättre. Sen när man kommer hem så tankar man ju bara ner dagens foton till datorn sen arkiverar du i din egen telefon. Tar nån minut

Varför väljer du google drive som virituell HDD, det är väl den mest korruperade ?

Du kan låsa mappar med lösenord mm system i telefonen för identifiering och behörighetstillgång. Det är lika säkert som google drive - foton osv.

Nåväl google hdd är väl okej men i vissa fall inte alls
Citera
2021-06-18, 21:12
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdaren
Okej, poängen att det finns inställningar som är stela. Tex tar jag ett foto vill jag ha valalternativ direkt, så vill jag direkt efter fotot, bilden, musikfilen, videoinspelningen välja var jag vill spara det så vore det bättre. Sen när man kommer hem så tankar man ju bara ner dagens foton till datorn sen arkiverar du i din egen telefon. Tar nån minut

Varför väljer du google drive som virituell HDD, det är väl den mest korruperade ?

Du kan låsa mappar med lösenord mm system i telefonen för identifiering och behörighetstillgång. Det är lika säkert som google drive - foton osv.

Nåväl google hdd är väl okej men i vissa fall inte alls
Jag använder bara drive som mellanlagring, helt tomt förutom acr-filer. Den har fungerat friktionsfritt för mig i massor med år och jag gillar att hålla mig till det som jag vet funkar.

BTW så hade jag även G+ och hade föredragit att dom fanns kvar isf facebook.
Citera
2021-06-18, 22:20
Medlem
Hur fan kan man lämna sina foton hos Google? Totalt hjärndött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in