2021-06-21, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Som vanligt har Fria Tiders läsare såpass mycket läsförståelse att dom bara klarar av att läsa rubriken.

Det här handlar inte om någon häxjakt på privatpersoner. Utan handlar om att stoppa den skenande skövlingen av skogen som leder till livlösa kalhyggen.

Haha mongo det är knappast vedhuggning som ger kalhyggen. Hur kan man ens tro det? Är det verkligen så svårt att inse att man saknar alla grundkunskaper överhuvudtaget och därför inte borde ha en åsikt.

Nä alla har inte rätt till en åsikt.

Däremot är de skyldiga att underbygga sina åsikter.

/Johan
Citera
2021-10-06, 15:48
Medlem
Blir det förbjudet att elda med ved nästa år?

Har ni hört om regeringen kommer att införa
förbud mot att elda med ved nästa år, pga att
det blir koldioxidutsläpp?
Citera
2021-10-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Allt kommer att bli förbjudet. Klimathysterikerna vinner mark hela tiden. Det är som en stor sekt. Påminner lite om gamla Maranata och Livets ord.
Citera
2021-10-06, 15:59
Medlem
Kommer nog förbud i villaområden bara..runtomkringliggande hus får in det i sina.
Citera
2021-10-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Nä har du?

Ja, men vet inget mer, så jag frågar er experter.
Citera
2021-10-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ja, men vet inget mer, så jag frågar er experter.

Det var nåt rykte om nån eu lag som misstolkas av svärjevänlig media för nåt år sen. Finns en tråd.
Citera
2021-10-06, 17:51
Medlem
kajus333s avatar
Citat:

Ja, med nuvarande teknikutveckling ( och vem har sagt att den skulle stanna av ) och befolkningsutveckling, så kommer givetvis en sträng kontroll av medborgare och medborgares förehavanden att bli nödvändig. Om man är så korkad att man låter befolkningarna växa sig så stora, att man inte ens kan hugga ved, fiska ål, ta en bil på semester eller slänga en plastpåse utan att jorden går under, så betyder det att det gått för långt, att vi är för många och att vi låter tekniken löpa amok och boostas av och boosta marknadsekonomin.
Då måste regler och övervakning in. Måhända kan man minska jordens befolkning. Kanske inte så mycket så att man kan slänga plastpåsar omkring sig ( och varför skulle man slänga plastpåsar omkring sig ), men i alla fall så man kan elda med ved om man råkar bygga sig en stuga i en skog som förhoppningsvis ännu finns. Alltså får vi nu, på grund av förfädernas synder, stå ut med ett par generationer av extrem kontroll över medborgarna tills vi en vacker dag förhoppningsvis kan rösta bort ansiktsigenkänningsapparater och miljoner förbud för de stackars hjonen i samhällshushållet.
En dag år 2358 kommer man åter att, utan att fråga nån, festa loss, skräpa ner, konsumera ohämmat, elda ved, fiska ut, förgifta och exploatera mark. Men inte just nu. Nu får man följa reglerna. Smakar det så kostar det. Om man har pissat i sängen så blir det blött. Vissa människor förstår inte att kontrollsamhället är en direkt konsekvens av överlägsen teknik och överbefolkning. Dom tror att man kan ha full individuell frihet SAMTIDIGT med världsomspännade fibernät, jättebefolkningar, diktaturer, krig, flykringsströmmar och jordexploateringar, skogsskövling och utfiskning. Man tänker sig kanske att det finns en GRÄNS nånsdtans. Men inte alls HÄR! Jojo. Då fortsätter vi väl då utan nåra förbud mot vedeldning i några år till. För gränsen kan ju inte vara nådd RIKTIGT ÄN. "Nån väg måste väl finns UT? Inte kan dom väl vilja kontrollera att JAG INTE ELDAR MED VED. Dom jävlarna.... dom begriper ingenting. Jag har ju inte gjort nåt ont." Att vedeldning, skogsskövling och utfiskning skulle vara nåt ont, det är ju obegripligt. I alla år har vi huggt ved, fiskat och röjt för åkrar. Ingen skall komma här å ..... Överbefolkning? Det får väl dom andra börja med!!! Det är väl inte mitt fel? Mina åtta barn kan jag ju ta hand om!!!!!
Citera
2021-10-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det var nåt rykte om nån eu lag som misstolkas av svärjevänlig media för nåt år sen. Finns en tråd.
Länk till tråden:
(FB) Fria Tider: "EU vill stoppa vedeldning"
och FT artikeln som diskuteras i den:
https://www.friatider.se/eu-forbjuder-vedeldning

Tydligen avser EU inte bara att förbjuda vedeldning utan även att spionera på folk med satelliter "för att övervaka att reglerna följs".

Jag tror att detta beror på Agenda 2030. Man vill driva upp kostnaderna för de som bor utanför städer, så att människor kan koncentreras till pod-boende.
Citera
2021-10-07, 20:51
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonoftrent
Länk till tråden:
(FB) Fria Tider: "EU vill stoppa vedeldning"
och FT artikeln som diskuteras i den:

Tydligen avser EU inte bara att förbjuda vedeldning utan även att spionera på folk med satelliter "för att övervaka att reglerna följs".

Jag tror att detta beror på Agenda 2030. Man vill driva upp kostnaderna för de som bor utanför städer, så att människor kan koncentreras till pod-boende.

Ja, det är vad det ytterst handlar om. Man vill i längden omöjliggöra för människor att bo på landsbygden och/eller ha någon form av oberoende. ”The great reset” har exakt det upplägget. Framtiden enligt dessa globalister och teknokrater är insektssamhällen i dubbel bemärkelse. Människor ska inte bara leva som insekter utan även äta dem.
Citera
2022-07-21, 19:38
Medlem
Något nytt om detta vansinne? Är det planer på att genomföra förbudet innan vintern?
Med tanke på att elpriserna lär bli skyhöga i vinter.
Det är givetvis en slump att EU och globalisterna vill tvinga in folket i städerna, i baracker, där de blir lättare att kontrollera. Skogen är svenskens naturliga plats och en räddning när skiten träffar fläkten, självklart har de en plan att se till så få som möjligt kan överleva på egen hand.
Senast redigerad av Tompa81 2022-07-21 kl. 19:41.
Citera
2022-07-21, 20:47
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Något nytt om detta vansinne? Är det planer på att genomföra förbudet innan vintern?
Med tanke på att elpriserna lär bli skyhöga i vinter.
Det är givetvis en slump att EU och globalisterna vill tvinga in folket i städerna, i baracker, där de blir lättare att kontrollera. Skogen är svenskens naturliga plats och en räddning när skiten träffar fläkten, självklart har de en plan att se till så få som möjligt kan överleva på egen hand.
Till dig och andra konspirationsteoretiker som tror på alarmistiska webbplatser som Fria Tider kan jag berätta att ni lugnt kan fortsätta elda i era kaminer eller vedspisar i vinter. Läs det här korkade citatet från artikeln som länkas till så förstår du att snillena på Fria Tider liksom inte har alla hästar hemma.

"Vedeldning har länge varit en nagel i ögat på makteliten inom EU, inte minst eftersom den som eldar med ved inte anses beroende av samhället i tillräcklig utsträckning."

Citera
2022-07-21, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Central punkt i vänsterfjantideologin - Alla skall ha det lika illa (utom dom själva förståss)...alla skall frysa lika mycket när strömmen går (återigen, utom dom själva)

Yepp, alla är lika jämlika, fast vissa är mer jämlika än andra.

Herregud så rätt Orwell hade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in