Citat:
Ursprungligen postat av
Mustellaminuta
Har ni hört om regeringen kommer att införa
förbud mot att elda med ved nästa år, pga att
det blir koldioxidutsläpp?
Ja, med nuvarande teknikutveckling ( och vem har sagt att den skulle stanna av ) och befolkningsutveckling, så kommer givetvis en sträng kontroll av medborgare och medborgares förehavanden att bli nödvändig. Om man är så korkad att man låter befolkningarna växa sig så stora, att man inte ens kan hugga ved, fiska ål, ta en bil på semester eller slänga en plastpåse utan att jorden går under, så betyder det att det gått för långt, att vi är för många och att vi låter tekniken löpa amok och boostas av och boosta marknadsekonomin.
Då måste regler och övervakning in. Måhända kan man minska jordens befolkning. Kanske inte så mycket så att man kan slänga plastpåsar omkring sig ( och varför skulle man slänga plastpåsar omkring sig ), men i alla fall så man kan elda med ved om man råkar bygga sig en stuga i en skog som förhoppningsvis ännu finns. Alltså får vi nu, på grund av förfädernas synder, stå ut med ett par generationer av extrem kontroll över medborgarna tills vi en vacker dag förhoppningsvis kan rösta bort ansiktsigenkänningsapparater och miljoner förbud för de stackars hjonen i samhällshushållet.
En dag år 2358 kommer man åter att, utan att fråga nån, festa loss, skräpa ner, konsumera ohämmat, elda ved, fiska ut, förgifta och exploatera mark. Men inte just nu. Nu får man följa reglerna. Smakar det så kostar det. Om man har pissat i sängen så blir det blött. Vissa människor förstår inte att kontrollsamhället är en direkt konsekvens av överlägsen teknik och överbefolkning. Dom tror att man kan ha full individuell frihet SAMTIDIGT med världsomspännade fibernät, jättebefolkningar, diktaturer, krig, flykringsströmmar och jordexploateringar, skogsskövling och utfiskning. Man tänker sig kanske att det finns en GRÄNS nånsdtans. Men inte alls HÄR! Jojo. Då fortsätter vi väl då utan nåra förbud mot vedeldning i några år till. För gränsen kan ju inte vara nådd RIKTIGT ÄN. "Nån väg måste väl finns UT? Inte kan dom väl vilja kontrollera att JAG INTE ELDAR MED VED. Dom jävlarna.... dom begriper ingenting. Jag har ju inte gjort nåt ont." Att vedeldning, skogsskövling och utfiskning skulle vara nåt ont, det är ju obegripligt. I alla år har vi huggt ved, fiskat och röjt för åkrar. Ingen skall komma här å ..... Överbefolkning? Det får väl dom andra börja med!!! Det är väl inte mitt fel? Mina åtta barn kan jag ju ta hand om!!!!!