2021-06-18, 10:30
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Fast där har vi ju en åsikt. Skulle du även skriva att du hävdar att 1+1=2?
Visst, jag kan hävda att 1+1=2.
2021-06-18, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Visst, jag kan hävda att 1+1=2.
Hmmm, ja ok. Jag skulle också kunna säga att jag hävdar det. Men jag skulle inte säga att jag anser det. Jag hävdar att hävda är en synonym för påstå. Och jag anser att hävda har en något mer påstridig klang än påstå.
Senast redigerad av SittFint 2021-06-18 kl. 16:23.
2021-06-18, 16:25
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Hmmm, ja ok. Jag skulle också kunna säga att jag hävdar det. Men jag skulle inte säga att jag anser det. Jag hävdar att hävda är en synonym för påstå.
Vet inte om det är så stor skillnad på åsikter och fakta, nu för tiden är ju folk så oallmänbildade. Jag anser att det finns två olika kön. Nehe, du har fel! Vadå? ÖGHHGH!
2021-06-18, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Vet inte om det är så stor skillnad på åsikter och fakta, nu för tiden är ju folk så oallmänbildade. Jag anser att det finns två olika kön. Nehe, du har fel! Vadå? ÖGHHGH!
Om du ska välja ett exempel så ta något där det inte råder någon som helst tvekan om vad som gäller.

Trådar för att diskutera mängden kön finns det gott om.
2021-06-18, 16:41
Medlem
Larasofts avatar
Jag tycker att rött är en vacker färg (enbart subjektivt utan slutledning). Jag anser eller bedömer att (valfri åtgärd) bör vidtas för att det medför sannolikt att ....(en slutsats baserad på delvis faktaunderlag).
2021-06-24, 12:19
Moderator
Kyrpators avatar
Den här frågan var ju strängt taget inte värd en egen tråd. /Mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in