• 2
  • 3
2021-06-16, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Men vad händer när jag fyller i informationen o allt det som de kräver?

Saurons öga flyttar blicken till nästa objekt av intresse.
Citera
2021-06-17, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inomiate
Du är utskriven därför frågar banken om skattehemvist.

Ditt konto har dykt upp i en screening för det kommer regelbundna överföringar från utlandet, de kan heller inte se en svensk folkbokföringsadress så därför frågar dem om skattehemvist. Ta ett par djupa andetag och lugna ned dig.
Känner lättnad reda på sätt o vis. Du är alltså säker på att de inte gör väsen utav sig mer när de fått uppgifterna. Jag helt ärlig när det inte är något fuffens alls. Det enda är att jag har skickat stora summor mellan mina banker, för spel och nöje o sådant. Inget olagligt alls. Jobbar fullt ut med.

Citat:
Ursprungligen postat av Inomiate
Du flyttas från "begär informations listan" till business as usual listan. Inget mer
Känns bra mycket lugnare nu
Citera
2021-06-17, 02:15
Medlem
Citat:
Känner lättnad reda på sätt o vis. Du är alltså säker på att de inte gör väsen utav sig mer när de fått uppgifterna. Jag helt ärlig när det inte är något fuffens alls. Det enda är att jag har skickat stora summor mellan mina banker, för spel och nöje o sådant. Inget olagligt alls. Jobbar fullt ut med.

Töm kontot och be dem dra åt helvete. Seröst alltså.

De ska ge fan i att trakassera hederliga svenskar. Be dem hårdgranska utlandsöverföringar bland våra nysvenskar.

Förmodligen fokuserar de på svennebanan istället som villigt spärrar upp stjärten och skickar in varenda dokument de ber om utan att protestera.

Skicka svaret: jag ska knolla din morsa. Då lär de inse att de inte kommer få något ut av att trakassera dig och så ger de sig på Anders och Gunnar istället.
Citera
2021-06-17, 02:19
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Betting, överföring till anhöriga.

Ärligt talat så är jag jävla orolig nu kan någon ge mig en förklaring. Är små stressad efter det som den andra personen som svara på tråden skrev.
Jag har bott utomlands och aldrig tänkt ens tanken att jag ska vara skatteskyldig eller sådant? Inte någonsin haft de tankarna ens. Trodde det var helt ok att bara flytta utomlands, utskriven från landet liksom.
Någon som kan ge en utförlig förklaring till allt det här banken begär & konsekvenserna vad jag ska göra.
Till vilket land betalar du skatt på pengarna du tjänar? Bra att vara skriven på Jungfruöarna och Malta, dåligt att vara skriven i Sverige och Norge.

Är du inte skriven och betalar skatt där du bor skulle jag tippa du är skattskyldig i Sverige och kommer att få en glad överraskning den dagen du kommer hit igen om det händer.

Banken vill veta var pengarna du för in på kontot kommer ifrån, kan du inte redovisa det så kan de frysa kontot och du kommer inte åt dina pengar.
Senast redigerad av Onanikrem 2021-06-17 kl. 02:26.
Citera
2021-06-17, 06:41
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Du har fått exakt de två svaren som stämmer i citerat inlägg.

Du kan lugna ner dig.

Förstår att det kan kännas obehagligt för lekmän att få dessa frågor men i ditt fall är det helt normalt.

Bara svara på frågorna och ljug nu inte för då blir det värre, så har banken uppfyllt sina krav och går vidare och allt är frid och fröjd.

Banker är skyldiga att fråga dessa frågor och i ditt fall är det helt normalt med tanke på dina omständigheter.

Glad sommar.
Citera
2021-06-17, 06:49
Medlem
Citat:
Hur ska jag vara skatteskyldig till ett land jag har 0 anknytning till?

Varför bollar du runt pengar på ett bankkonto i ett land du har 0 anknytning till? Inte konstigt att banken frågar...
Citera
2021-06-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ja har paniiiiiiiiik någon som kan svara?!
Fängelse i samma stund du sätter din fot på svensk mark.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in