2021-06-15, 08:11
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Priorin, Berocca, Vitaepro, Maxulin..

Reklampauserna är fyllda med helt vanliga vitamintillskott som har blivit ompaketerade som någon slags mirakelkur som ska få den medelålderskrisande befolkningen att orka gå upp på morgonen.
Vetenskapligt sett är det såklart knappt bättre än kineserna som äter tigerpenis för att orka ha mer än ett barn.

Men vilka är egentligen kunderna?
Vem betalar 499kr + 129 kr i frakt varje månad för att få B-vitaminer skickade till dörren?
Varför tillåts dom stå och ljuga under varje reklamavbrott?
Hur mycket tjänar dom ljusskygga människorna bakom dessa "snake oil" produkter?
Hur mycket får man som kändis betalt för rycka i de döda proteiner som växer ur skalpen och lovorda valfri produkt som orsaken till att du inte är flintskallig istället för dina gener?
Senast redigerad av PedoJoeBiden 2021-06-15 kl. 08:15.
Citera
2021-06-15, 08:14
Medlem
Desamma som köper "6 pack abs in 30 days with electrical waves".

De tror att bara de har rätt piller så kommer de få drömkroppen på nolltid.

Vissa kosttillskott är bra dock, L-Carnitine, C och D vitamin, Omega 3, magnesium och zinq.
Citera
2021-06-15, 08:24
Medlem
För att en majoritet tror på reklam haha.
Sjukt men så är det. Reklam funkar fortfarande för folk går på de.
Citera
2021-06-15, 08:24
Medlem
Hmm..Själv tycker jag att det körs väldigt mkt reklam för diverse viner och alkohol för tillfället, Iallafall på Discovery, Men visst en hel del även för vitamintillskott, Dom som säljer har säkert FETA marginaler..
Citera
2021-06-15, 08:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Desamma som köper "6 pack abs in 30 days with electrical waves".

De tror att bara de har rätt piller så kommer de få drömkroppen på nolltid.

Vissa kosttillskott är bra dock, L-Carnitine, C och D vitamin, Omega 3, magnesium och zinq.

Håller med om att man känner stor skillnad på att äta kvalitativa vitaminer o mineraler. Speciellt höst, vinter o vår.

D-vitamin, C-vitamn, zink o magnesium.
Citera
2021-06-15, 09:09
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Vd:n för ett bolag jag jobbade på brukade skryta om sina multivitaminpiller som inte var något billigt skit. De kostade minsan 900kr.
Han hade ett enormt hävdelsebehov och skröt hela tiden om överpriser han betalade medans vi andra bara garvade åt idiotin.

Tror det finns de som tror på skiten och att andra vill visa att de har råd. Idioti i båda fallen. De allra flesta begriper att det räcker att käka bra kost.

Gamlingar får sina vitaminer utskrivna av läkare om det behövs.
Citera
2021-06-15, 09:41
Avslutad
Gissar att många upplever att de är trötta och slitna och tror att det beror på vitaminbrist, när de i själva verket är överarbetande, stressade och utan livsriktning. Ett piller är nästan oemotståndligt att ta för att komma ur den situationen men det finns ingen quickfix.

I Sverige är det i stort sett inga förutom alkoholister, narkomaner, veganer, rawfood-ätare, fattig arbetarklass och människor i utanförskap, som har vitamin- och näringsbrist. Alla andra äter i regel helt tillräckligt.

Vinsterna är stora på de här preparaten eftersom vi människor greppar efter varje halmstrå som gör att vi slipper ta tag i de verkliga livsproblemen. Lösningen för problemen är att lära oss uthärda den vi är, den vi fötts till och vår genetiska cocktail som vi begåvats med, men också att vi varje dag är ett antal steg närmare graven.

Och som alltid gäller: Man kan inte äta sig till hälsa. Bara leva det.
Citera
2021-06-15, 10:31
Medlem
Jag gör så gott jag kan som löpare men tror inte att min kost är tillräckligt väl planerad. Man hinner ibland inte och så är man lite girig och vill inte lägga dom stora pengarna. Det går ju dessutom inte att ha en kost för mig och en kost för min fru.

Jag har skippat vitaminerna men äter så mycket frukt jag kan. Det enda tillskott jag tar är magnesium men nu sitter den förbaskade soldoktorn i TV och säger att dom inte gör någon nytta. Nåväl jag tar inte magnesium mer än varannan dag.

Jag tror man skulle behöva ha en morgonbuffé typ Sheratons frukost och dessutom en ny buffé med kött fisk och grönsaker som en sen lunch och sedan mellanmål i form av frukt utspritt.

Men det blir för komplicerat. Den där reklamen om vitapro tror jag inte särskilt mycket på. Vitaminerna skall finnas i mat, frukt och grönsaker för att få rätt verkan i kroppen.

Ett fett aktiofondkonto betyder också mycket för hälsan och förlänger livet.
Citera
2021-06-15, 11:17
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
I Sverige är det i stort sett inga förutom alkoholister, narkomaner, veganer, rawfood-ätare, fattig arbetarklass och människor i utanförskap, som har vitamin- och näringsbrist. Alla andra äter i regel helt tillräckligt.
Låter oroväckande. Det är väl ungefär varannan svensk?
Citera
2021-06-15, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Låter oroväckande. Det är väl ungefär varannan svensk?
Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in