• 2
  • 3
2021-06-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarnFistare
Du vet att sport är ett av dom bäst betalda yrkena va? Och MMA är den tveklöst farligaste och tuffaste sporten? Du tränar hela tiden på toppnivå, enbart för att prestera max 5 ronder på 5 minuter vardera. Sedan är du troligtvis slut som artist eller så går du vidare till nästa nivå. Det är med andra ord ingen kvinnosport som fotboll vi pratar om här.
MMA farligaste och tuffaste?
Lägg ner nu va!
https://www.mmanytt.se/nyheter/mma-s...ama-sanningen/
Hade jag fått välja mellan MMA och ridning ur säkerhetssynpunkt så hade jag valt MMA för min dotter.
Ledsen att göra dig besviken men MMA är absolut inte någon farlig sport, snarare tvärtom.

Tar vi tuffhet så hade jag alla dagar i veckan gått in i en trygg ring med mjuka mattor för att brottas och slänga lite slag där det är med en domare som övervakar detta med sjuksköterskor/läkare, än åka 100 kilometer i timmen ned för något jävla berg, klättra upp för berg, fridyka tiotals meter, surfa på monster våg osv.
Listan kan ju göras hur lång som helst med sporter eller aktiviteter som är "tuffare" än MMA.
Säger inte att MMA skulle vara en dålig sport, men tuff och farlig är den ju inte om vi ställer den mot en massa andra sporter.
Citera
2021-06-15, 15:37
Medlem
Jag tittar inte på MMA eller är särskilt imponerad av det som sport.
Men jag vet att Conor fick hiskeliga summor för Floyd matchen t ex.
Skulle jag kolla på MMA så är det bara Conor som intresserar mig, resten känns som nån b-uppställning.
Jag gillar också hans presskonferenser och attityd. Minns också när han attackerade en buss det blev mycket snack om.
Så för mig som lekman, och säkert många andra, är det bara Conor jag skulle kunna tänka mig att betala pay per view och sånt för. Detta vet arrangörer och därför tjänar Conor grova pengar.
Citera
2021-06-15, 16:09
Avstängd
PK-befriads avatar
Killen har vild ambition. Han har även uppfunnit en helt egen gångstil, någon slags irländsk rallargång. Bara det är ju värt en 100k.
Citera
2021-06-15, 16:51
Medlem
Slå ihjäl fanskapet
Citera
2021-06-17, 06:08
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Killen har vild ambition. Han har även uppfunnit en helt egen gångstil, någon slags irländsk rallargång. Bara det är ju värt en 100k.

Klockrent Kommer ihåg att många ungar härmade den gångstilen.

Mcgregor är utan tvekan unik.
Citera
2021-06-17, 06:29
Medlem
Liberationfronts avatar
Nästan alla stora Sportsutövare tjänar mest på Sponsorspengar. Det är vida känt. Behövs knappast en tråd för detta.

Räcker att googla lite.
Citera
2021-07-29, 14:14
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad

Knappast en egen gångstil. The manc walk är en vida spridd gångart bland allsköns riff-raff på de brittiska öarna. Skillnaden är att det numera inte enbart är mancs, scousers och annat patrask (främst fotbolllshuliganer) från norra Storbritannien som valsar runt på det sättet. McGregor har bara gjort en klassisk gångstil bland riff-raff känd i världen.
Citera
2021-07-30, 10:54
Medlem
stryker789s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Nate Diaz har aldrig varit ”minst lika duktig”.

McGregor fick en raketkarriär när han kom till UFC och tog två bälten i två olika viktklasser. Han har väldigt underhållande stil. Crazy, slår hårt och går för knock direkt.

Något Nate Diaz aldrig har varit i närheten av. När Nate vann mot Connor så var det i en viktklass över Connor fightades i innan, och han var varken fokuserad eller i bra form. Han vann ju dessutom rematchen.

Men det som gjort McGreggor stor är hans tunga. All trashtalk inför matcherna. Hur han ställer till med scener osv. Det är oftast väldigt underhållande.

Nate Diaz har 6 förluster och 4 vinster i senaste 10 matcherna och är en flummig pårökt slagpåse just nu. Att han lyckats vinna tidigare är oftast pga att motståndarna varit helt slut. Han får som regel storstryk de första ronderna, men lyckas alltid klara sig, sedan när motståndare har 0 energi kvar så vinner han pga sin unika uthållighet. Han är ju typ thriatlonatlet. Men har ganska lite power och explosivitet. Ganska tråkig att kolla på om du frågar mig.

Haha gulligt att du börjat kolla på Ufc när Connor McTapper kom in, som resterande töntiga dickriders.

Pappa Dana har handplockat alla Connors motståndare o lyft honom genom rankningen. Den ända personen tjockis Dana bryr sig om är sin bögpojkvän Connor.

Nate avsluta sin tequila semester i Mexico o tog matchen på 11dagar notice. Medans Connor har stammina för 1 rond med ett fullt fight camp och kan inte ett skit på marken.

Nate mördade McMuffin. Andra fighten var så viktig för pajas Connor att hans fight camp kosta $300 000 mot Nates gräs & bjj camp. Ändå var matchen pissjämn.

Så kom tillbaka när du kollat fler galor än 3st.
Citera
2021-07-30, 11:02
Citat:
Ursprungligen postat av stryker789
Haha gulligt att du börjat kolla på Ufc när Connor McTapper kom in, som resterande töntiga dickriders.

Pappa Dana har handplockat alla Connors motståndare o lyft honom genom rankningen. Den ända personen tjockis Dana bryr sig om är sin bögpojkvän Connor.

Nate avsluta sin tequila semester i Mexico o tog matchen på 11dagar notice. Medans Connor har stammina för 1 rond med ett fullt fight camp och kan inte ett skit på marken.

Nate mördade McMuffin. Andra fighten var så viktig för pajas Connor att hans fight camp kosta $300 000 mot Nates gräs & bjj camp. Ändå var matchen pissjämn.

Så kom tillbaka när du kollat fler galor än 3st.

Jag har följt UFC sedan första galan UFC 1 kom ut på VHS 1993 och dessutom varit på flera galor i både USA och i Europa.

Jag tittade på MMA när du sket i trasor.
Citera
2021-07-30, 11:43
Medlem
calvinclowns avatar
Han är som Leif GW man blir såld.
Jag köper gärna hans produkter. Han har karisma.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in