Citat:
Ursprungligen postat av
BarnFistare
Du vet att sport är ett av dom bäst betalda yrkena va? Och MMA är den tveklöst farligaste och tuffaste sporten? Du tränar hela tiden på toppnivå, enbart för att prestera max 5 ronder på 5 minuter vardera. Sedan är du troligtvis slut som artist eller så går du vidare till nästa nivå. Det är med andra ord ingen kvinnosport som fotboll vi pratar om här.
MMA farligaste och tuffaste?
Lägg ner nu va!
https://www.mmanytt.se/nyheter/mma-s...ama-sanningen/
Hade jag fått välja mellan MMA och ridning ur säkerhetssynpunkt så hade jag valt MMA för min dotter.
Ledsen att göra dig besviken men MMA är absolut inte någon farlig sport, snarare tvärtom.
Tar vi tuffhet så hade jag alla dagar i veckan gått in i en trygg ring med mjuka mattor för att brottas och slänga lite slag där det är med en domare som övervakar detta med sjuksköterskor/läkare, än åka 100 kilometer i timmen ned för något jävla berg, klättra upp för berg, fridyka tiotals meter, surfa på monster våg osv.
Listan kan ju göras hur lång som helst med sporter eller aktiviteter som är "tuffare" än MMA.
Säger inte att MMA skulle vara en dålig sport, men tuff och farlig är den ju inte om vi ställer den mot en massa andra sporter.