• 1
  • 2
2021-06-13, 21:07
Medlem
Masingas avatar
Kp en slowcooker!
Citera
2021-06-13, 21:52
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Kyckling tillagas i lergryta tillsammans med rotfrukter, lk och rter. En och en halv timme p 175 grader brukar vara lagom.
Senast redigerad av Jr.Soprano 2021-06-13 kl. 21:55.
Citera
2021-06-14, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LedarhundenAdolf
Du brjar s rtt och avslutar s fel.
Pommes och ketchup till kyckling?

TS om du vill ha kycklingen lite torrare med fin yta s kan du steka eller tillaga i ugnen.
Vill du ha den s saftig som mjligt s kan du koka den.
Ris r gott till och s ngon ss.

Pommes och Heinz ketzup skall inte underskattas. Ris och grnsaker och ngon ss/dressing till funkar ju ocks fint.
Citera
2021-06-14, 09:04
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmar.ebbesen
Jag fattar inte vad jag gr fel nr jag gr kyckling. Nu t.ex. skulle jag helsteka den i en gryta. I receptet stod att man skulle salta ochpeppra ordentligt, drefter bryna den runt om, drefter tillstta 3 dl vtska i botten p grytan och brssera kycklingen i 1,5 timme. Fr en 1,5 kg kyckling.
Min kyckling r liksom mjuk, kttet lossnar frn benen och s men konsistensen r s mjuk och mesig. Har den tillagats fr lnge eller fr kort tid?

Marinera kttet i ngra timmar
Skippa vattnet och lgg det i en ugnsplt med kanter utan lock vertckning i ugnen. Nr skinnet ftt den dr fina gyllenbruna ytan och den mesta vtskan har frngats, men du tycker nd att kttet r inte tillrckligt torrt men mrts kan du kra p lgre temp
(Fr jag antar att du vill ha kttet fast men nd mrt men inte bltt). Eller s lgger du p en folie p ugnsformen och kr den i ugnen tills det r tillrckligt mrt. Bli frst veck vtskan, vattnet i kycklingen sen (ngslaga) den genom att tcka ver kycklingen p lgre temp

https://www.ica.se/buffe/artikel/lyckas-med-kycklingen/
Senast redigerad av Sladdaren 2021-06-14 kl. 09:22.
Citera
2021-06-14, 09:14
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dagmar.ebbesen
Jag vill ha att den ska vara fast ihullet eller hur man ska sga.

Lite som icas grillade kpkyckling, fast i kttet men mrt, men helt torr nstan
Jag frstr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här