Citat:
Ursprungligen postat av
LitiQ
Vi arbetar hårt dagarna ut tills vi går i pension eller blir ”ekonomiskt oberoende” vi betalar med vår tid. Med tid innebär det att vi säljer vårt åldrande. Vi kommer bli gamla.
Det här med attraktion till unga tjejer kan jag nu förstå när jag själv kommer upp i ålder. Vi arbetar tills vi blir gråa och med kvinnor i jämn ålder genererar noll fertilitet. Inte bara sexet blir bättre med yngre utan vi (män) kan ju även bli pappor i sen ålder.
Läste härom dan om en miljonärsfru i 20 års åldern som redan har 11 barn med sin 56 år gamla miljonärsmake.
Hade vi fått bestämma hade vi stannat tiden medan vi arbetat in pengarna så att vi kunde få behålla åldern.
Jag förstår tanken att vara gammal och rik, att hollywoodfruar är beredda på att utföra sexuella akter med de äldre rika männen.
Jag tycker det har blivit rätt sjukt att det ska vara så här. Hade det inte handlat om pengar så hade man haft en stabil kärnfamilj utan konflikter och lögner, skam...
Vad tycker ni? Kan vi köpa vår ålder?
Om du tror att kärnfamiljen genom tiderna har karaktäristerats av ett tillstånd "utan konflikter, lögner och skam" så har du en extremt romantiserad bild av mänskliga relationer.
I övrigt har jag lite svårt att förstå vad det är för poäng du försöker göra.